Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

290X blir mycket varmare betydligt tidigare än vad de två du nämner blir, det är ett varmare kort helt enkelt.

För att referenskylaren suger, släng på något större med tre eller fyra 80mm blås, en hel radda stora flänsar för att kyla VRM och annat så får vi allt se hur varmt det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

De sa visst att det var det bästa i Montreal. Sen kan du föra muspekaren över bilden på den här sidan så poppar texten "Nvidia's newest ant fastest graphics card ever" upp. Detta får dock mig att undra om det är ett dual GPU kort.

http://www.geforce.com/whats-new/articles/introducing-nvidias-latest-extreme-performance-graphics-card

Låter rimligt att det är ett dual gpu kort

Permalänk
Medlem

Sweet, den lever ju upp till hypen på samtliga punkter, och dessutom med ännu lägre pris än väntat!

Synd på referenskylarens ljudnivå, men jag måste få ut värmen från chassit så jag har inget annat val (än att möjligen vattenkyla, förstås). Ingen idé att vänta på tredjepartskylare för min del, alltså.

Knappast ekonomiskt försvarbart att beställa redan på leveransdagen, men det må vara, den här hobbyn är ändå mycket billigare än många andra (skotrar, bilar, båtar, hästar osv). Jag köper... därför finns jag?

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

290X blir mycket varmare betydligt tidigare än vad de två du nämner blir, det är ett varmare kort helt enkelt.

Det värmer upp omgivningen bara någon enstaka procent mer än Titan. Klagar man på att 290X skulle "värma i vinterkylan" så kan man säga det om Titan också.

Permalänk
Medlem

Intressant slutledning av Sweclockers när det gäller testet i 4K-upplösning och begränsningen utav grafikminne på GTX 690 och 770, märkligt att detta endast verkar gälla syntetiska tester och där drivrutinerna inte är färdiga.

Tittar vi på speltestet i BF3 så får GTX 690 högre lägsta värde trots avsaknaden av just VRAM än självaste Titan och detta visar ju om inte annat än att syntetiska tester inte säger så mycket om hur någonting presterar IRL

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Titan kylaren är ju helt sjukt bra.

Kan köra 3 way SLI referens i 1150-1200 clocks och 93c max och låter inte som ett jetplan.

Ja, det jag med tycker, men du skrev ju att man Inte skulle köra titan i sli, för att man skulle ha vatten till det?

Om AMD lagt ut 3k till på kylaren så hade den nog oxå varit bra, men nu satsar dem ju på att pressa priset snarare än premiumkänslan.
Tråkigt att den är så pass kass som den är, men det är ju som sagt bara en referenskylare.

Sen håller jag naturligtvis med om att allt bör kylas med vatten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

290x slår Titan med
1 fps i 1920x1080
3 fps i 2560x1440

Vad f*n ^^ ?
Och att överklockningen är som den är, jag får i alla fall känslan av att AMD bara lagt krut på att prestera så bra som möjligt i benhmarks och spel och inte övervägt temperaturer, strömförbrukning och ljudnivåer.
Kommer bara att tänka tillbaka på tiden då man hade två stycken 4870x2...Förstår inte hur man stod ut

Samtidigt bra att det presterar ungefär som ett Titan, nu kanske man kan roffa åt sig ett till Titan till ett bra pris

Ser fram emot CF tester i BF4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Alltså, okay.
Det når inte upp till de högsta av de hajpade nivåerna, men det är ett väldigt sexigt och högpresterande grafikkort.
Man blir ju riktigt sugen, alltså. De ska bara behöva släppa en eftermarknadskylare som håller för överklockning också, för det är där jag känner att frågetecknet ligger.

Vi får se. Känner inte att det jag har håller mig tillbaka något överdrivet, heller

Håller verkligen INTE med kompis...

Det är absolut över mina förväntningar samt att det är riktat mot GTX780 som AMD sa tidigare vilket gör det hela enormt imponerande med prissättningen och det lär ju bara bli bättre och bättre med nya drivare?

Skulle vilja se upplåst reglage för volt på referens designen för ett fullcover på detta skulle passa så fint i min låda hemma och lär ju göra en hel del åt temperaturerna som det lider av med referens kylaren?
Jag menar att det vore en match made in heaven och speciellt då efter mjukvaru uppdateringar AMD redan sagt skall komma, tänker på powertune historian då överklockning verkar vara lite av en mardröm just nu..

Ni som förväntade er hysteriskt mycket mer än så här var inte reslistiska i min mening, för er som gillar Radeon så får ni bu för fanken Titan prestanda för halva Titans kostnad. Personligen var jag sugen på ett Nvidia för nästa uppgradering men nu vet jag baske mig inte längre? Detta var "mucho mucho" imponerande, well done AMD, well done indeed hoppas GTX780ti presterar så vi får ett ordentligt priskrig framöver för det vore ju riktigtg gynnsamt för oss konsumenter hehe..

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SpaceMan:

Ja, det jag med tycker, men du skrev ju att man Inte skulle köra titan i sli, för att man skulle ha vatten till det?

Om AMD lagt ut 3k till på kylaren så hade den nog oxå varit bra, men nu satsar dem ju på att pressa priset snarare än premiumkänslan.
Tråkigt att den är så pass kass som den är, men det är ju som sagt bara en referenskylare.

Sen håller jag naturligtvis med om att allt bör kylas med vatten

Jag menade att man får inte köra SLi för det måste man då köra med vatten.

Skit samma jag vill att AMD ska ha bra kort jag försöker bara argumentera vart jag själv ens skulle överväga ha detta kortet i någon dator.

Kanske miniITX med vattenblock på.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiqt:

290x slår Titan med
1 fps i 1920x1080
3 fps i 2560x1440

Vad f*n ^^ ?
Och att överklockningen är som den är, jag får i alla fall känslan av att AMD bara lagt krut på att prestera så bra som möjligt i benhmarks och spel och inte övervägt temperaturer, strömförbrukning och ljudnivåer.
Kommer bara att tänka tillbaka på tiden då man hade två stycken 4870x2...Förstår inte hur man stod ut

Samtidigt bra att det presterar ungefär som ett Titan, nu kanske man kan roffa åt sig ett till Titan till ett bra pris

Ser fram emot CF tester i BF4!

Snarare så att AMD har satsat på att få ner priset så mycket att de valt att spara in på referenskylaren sedan angående temperaturerna så har de redan tagits upp i tråden. Allt annat du tar upp kan härröras till en referenskylare och som de flesta vet så brukar referenskylare vara undermåliga. Vänta på tredjepartskylare så ska du nog se att det går att klocka bättre, till en bättre temperatur och lägre ljudnivå. Dessutom kan undermåliga drivrutiner ha sin beskärda del i resultaten. Nvidia har haft över ett halvår på sig att skriva bra drivrutiner till GTX Titan medan AMD förlitar sig just nu på beta drivrutiner.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Mortal1ty:

För att referenskylaren suger, släng på något större med tre eller fyra 80mm blås, en hel radda stora flänsar för att kyla VRM och annat så får vi allt se hur varmt det är.

Nej, För att kortet vill ligga på 95c hela tiden under load för att prestera så bra som möjligt, Läs recensionen..
Tempen ligger alltså på 95c för att det ska göra det, Inte för att kylaren inte pallar med.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Du vet att 3dB ljudligare än Titan betyder att det låter dubbelt så mkt?

Nej det gör det inte. Det betyder att ljudtrycksnivån är dubbelt så hög, men ljudtrycksnivån har relativt lite att göra med hur högt vi uppfattar ljud. Vilket i grunden är en anledning till att det mäts i decibel istället. Decibel(A) skulle ge ett ännu bättre värde då det även tar hänsyn till vilka frekvenser som upplevs mest störande.

Permalänk
Inaktiv

Mycket imponerande, blir en sådan eller mer troligt ett R9 290 framöver. BF4 får vänta lite för min del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Mycket imponerande, blir en sådan eller mer troligt ett R9 290 framöver. BF4 får vänta lite för min del.

Men du får ju med BF4 i kartongen? Eller är jag helt ute och cyklar runt vättern?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Hvis varme og støy er problematisk for et enkelt kort, så kunne kanskje skjermkortprodusentene ganske enkelt designe mindre kravstore kort og så forevente at man benytter crossfire for å få god ytelse? Kortene måtte jo da være rimelig billige da, ellers blir det dobbelt så dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Bra artikel, Emil! Kul att se att AMD lyckats med 290X. Tråkigt att de inte kan göra en bra referenskylare, men det finns ju eftermarknad.

Måste dock inflika en sak, som blev extra tydlig i en sådan här artikel med många bildspel: Knapparna för att gå framåt och bakåt i bildspelen är på tok för små för touchskärm (läs surfplatta; smartphone är ännu värre). Det är nästan omöjligt att träffa dem utan att zooma in överdrivet mycket, i synnerhet då de ligger precis under en klickbart bild. Snälla, gör dem större, så att man kan trycka på dem.

Inga problem ned min smartphone (Xperia Z) kolla då sidan anpassar sig för dig eller testa att ändra agents.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Det värmer upp omgivningen bara någon enstaka procent mer än Titan. Klagar man på att 290X skulle "värma i vinterkylan" så kan man säga det om Titan också.

Hejsan Aleshi, roligt att se dig igen.

Jag vet att det egentligen är onödigt att diskutera det här men IDLE temp på 290X är betydligt högre, det visar alla tester jag läst hittills, kan ju vara fel? Såg något på Tomshardwares review om att 290X ville ha 73watt för att visa upp en blu-ray Titanet ville hs 25, det är nästan 3 gånger så mycket. Det är ett väldigt strömtörstigt kort i den bemärkelsen, kan vara drivare men det får framtiden utvisa.

All värme måste ju bort till så liten ljudvolym som möjligt, det är ju det alla vill? eller Siktar man på så höga temps som möjligt nu helt plötsligt?

Vi får se vad eftermarknadskylarna får för effekt på korten.

Jag skulle vilja se ett test där man tar 290X, GTX780 och Titan, klockar dessa kort 20% över orginalklock sätter Temptarget till 95c och se vad som händer.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av YGLeXz:

Med handen på hjärtat: "Jag är en NVIDIA-fan boy", och självklart ska det mycket till från det röda laget för att jag ska vända om - men jag förstår inte hur AMD tänkte. När NVIDIA släppte Titan sopade det banan med de dåvarande single-gpu-korten på marknaden. Priset var hutlöst men prestandan var enorm! Istället för att ge tillbaka med samma mynt tar AMD och släpper ett kort som är "typ lika bra" som Titan, men väljer att pressa priset. Inget fel med det - men för det rena prestandakrigets skull känns det som att det inte krävs så fruktansvärt mycket från NVIDIA's sida för att ta tillbaka tronen med ett nytt kort (780Ti, 880?) och fortfarande vara rejält med i matchen även i de lägre prisklasserna tack vare såväl 780 som Titan.

För egen del är jag inte särskilt intresserad av monsterprestanda (580 SLI duger mer än väl) men för att nå de riktigt kräsna (eller helt enkelt de som vill spendera väldigt mycket pengar) entusiasterna känns det som att man bör fokusera mer på raw power än att få ner priset en tusenlapp.

Nej prestandan var inte enorm, Titan är bara 30% snabbare än HD7970 GHz och 35% snabbare än GTX680, R9 290X vinner ytterligare några få procent.
Om man inte nödvändgtvis behöver den lilla extra prestandan, är det bättre att köpa ett billigare kort, tex r9 280x eller GTX770, dessa ger mycket mer prestanda för pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

vad har du rökt?
GTX690 och HD7990 är fortfarande dubbel GPU kort.
Du vet inte vad dom menar med det snabbaste singelkortet va? Då kan jag berätta för dig att det dom menar är att R9 290x är det snabbaste SINGEL GPU kortet.

Du kan inte jämföra 1st GPU mot 2st GPU´s

Jag förstår din princip men vad gör det för skillnad för kunden?

Jo jag vet mycket väl men ett dubbelgpu kort eller inte gör ju ingen skillnad direkt fysiskt.

Ser du nån skillnad på en Dualcore och en quad till ex

Nej jag har inte rökt nått . snarare tänker jag utanför dom jävligt bastanta ramarna som folk sätter upp

Dock multigpu eller EJ så impade inte 290 på mig i alla fall, Idag handlar det om marginaler medan man verkligen fick ett prestandakort när man köpte ett toppkort för några årsen. snart kommer en ny generation med smått högre prestanda så man måste ha det istället. Mjölkning har jag för mig det heter.

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Men du får ju med BF4 i kartongen? Eller är jag helt ute och cyklar runt vättern?

Mjo, men jag kommer nog vilja se vart priserna går först, samt en bättre kyld modell lanseras (Gigabyte Windforce troligen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Hejsan Aleshi, roligt att se dig igen.

Jag vet att det egentligen är onödigt att diskutera det här men IDLE temp på 290X är betydligt högre, det visar alla tester jag läst hittills, kan ju vara fel? Såg något på Tomshardwares review om att 290X ville ha 73watt för att visa upp en blu-ray Titanet ville hs 25, det är nästan 3 gånger så mycket. Det är ett väldigt strömtörstigt kort i den bemärkelsen, kan vara drivare men det får framtiden utvisa.

All värme måste ju bort till så liten ljudvolym som möjligt, det är ju det alla vill? eller Siktar man på så höga temps som möjligt nu helt plötsligt?

Vi får se vad eftermarknadskylarna får för effekt på korten.

Jag skulle vilja se ett test där man tar 290X, GTX780 och Titan, klockar dessa kort 20% över orginalklock sätter Temptarget till 95c och se vad som händer.

Värmeutvecklingen vid idle verkar vara lika som Titan, men om det är annorlunda vid filmacceleration så beror det nog på skillnader i hur de gör saker. Ljudnivå vid idle är ju också densamma.

Och ja, all värme vill man ha bort till så liten ljudvolym som möjligt. Det effektivaste sättet att göra detta är att ha ett stort ΔT som möjligt. AMD har alltså valt högre temperatur för att hålla kortet tystare.

Permalänk
Medlem

Kul läsning! Klart man blir lite sugen men väntar nog på eftermarknadskylare och som jag hoppas hamnar i nivå med dagens priser (dvs max 5k).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fultrick av AMD. Känns som att om kylaren varit bättre skulle kortet ha kostat mer.

Permalänk
Hjälpsam

Angående kylaren säger jag det igen, det finns inte mycket till utblås, luft kan komma in men har ganska svårt att komma ut.
Det skulle vara intressant att ta bort en bit av kåpan närmast fästplåten för att få bättre flås.
Visst rycker garantin men det gör den ju också om du byter kylare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Helt korrekt. Ta en titt på prislappen också, så kanske himlen ljusnar?
Posta gärna och citera mig när du hittar release priset för ett Titan...

jag är fullt medveten om priset på ett Titan nu & då det släpptes, och Nvidia har alltid haft stora priser i jämförelse med AMD. Samt Titan hade ingen konkurrens då det släpptes även det gjorde så priset sprang iväg.

Däremot så förstår jag inte riktigt varför man ska välja ett Titan istället för ett GTX 780 i dagens läge, då Titan främst är till för flerskärmslösningar.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Koret blir säkert bra så fort Gigabyte/MSI/Asus/XFX/etc får sätta tänderna i det och göra sina egna modeller. Referenskylare är alltid riktigt tråkigt!

Bra att den typ slår Titan i alla fall. Synd bara att det kom så mycket senare. Förra generationen var AMD helt klart före Nvidia vad gällande tillverkning och även prestanda. Denna gång leder helt klart Nvidia.
Nej, det handlar inte om vem som har det snabbaste kortet. Utan snarare vem som kommer först (Inte med dagars marginal, utan när man kan mäta månader) och klarar sig relativt bäst. Det gjorde helt klart 7000-serien förra gången, men Nvidia's 700 serie är klart mera lyckad denna gång.

Intressant blir det att se vad framtidens mjukvara visar. Nya konsoler, Mantle, SteamOS/Steam Machine... Finns mycket som kan hända än.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Värmeutvecklingen vid idle verkar vara lika som Titan, men om det är annorlunda vid filmacceleration så beror det nog på skillnader i hur de gör saker. Ljudnivå vid idle är ju också densamma.

Och ja, all värme vill man ha bort till så liten ljudvolym som möjligt. Det effektivaste sättet att göra detta är att ha ett stort ΔT som möjligt. AMD har alltså valt högre temperatur för att hålla kortet tystare.

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r9-290x-hawaii-rev... de två översta skvallrar ju om att så inte kan vara fallet.

Enligt SweC test på IDLE temperatur så visar 290X med Quiet profil på 45c, Titanet visade 33c

Jag kan inte se att värmeutvecklingen är densamma.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Enligt nVidia själva så är 780 Ti det bästa och de snabbaste grafikkortet de någonsin gjort.

Tog saltnyporna slut dom senaste veckorna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Dumt tänkt, det effektivaste sättet att hålla ljudnivån låg är att hålla effektutvrcklingen låg. Nog för att det är lättare att kyla när temperaturskilmnaden är hög men det är ändå effekten som räknas. Du får ju jämföra att kyla två saker med olika effektutveckling vid samma temperatur, annars blir det ju helt befängt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Du är anställd av Nvidia va?

Och du har AMD som profilbild

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch