Vem mins gamla låten "Nu är det kriiig i tomteskogen" MOD-låt

Permalänk
Medlem

Vem mins gamla låten "Nu är det kriiig i tomteskogen" MOD-låt

Klassiker! Vilka av er kommer ihåg denna?
http://www.youtube.com/watch?v=87nURaMl3sI

Första gången jag hörde denna var på en 486:a i början av 90-talet. Kan det varit 93 kanske?

/Jejja

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

Jodå jag minns den också från nån gång i början på nittiotalet.
Hade både en Atari 520 och en Amiga 500 då, så kommer inte ihåg på vilken det var.

Det var tider det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Avstängd

Jag minns att jag kopplade in min Amiga 500 till morsans stereo och släpade fram ena högtalaren som det satt två Zachry tolvor i till uteplatsdörren och öppnade den och spelade modulen för hela området

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Ja, den ligger kvar på alla mina Amiga-datorer och Pegasosen i modul-lådan (ja, vi Amiga-nissar säger låda och inte mapp, vilket folk retar sig på ibland, hehe).

Tomteskogen, Grisjäveln och Sexige Homo-Kjell var ju stygglåtarna man hade i början på 90-talet X)

Grisjäveln är väl hyfsat rumsren iaf: http://www.youtube.com/watch?v=YThndSaPbx0

Kjell ligger nog gömd i någon obskyr gammal modul-låda på diskett kanske X)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd

G:\Mod\Moduler\anal.intruders\KJELL.MOD

Ligger 46 moddar i den mappen

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

En klassiker som spelades flitigt på min Amiga 500. Noterar att på skärmdumpen dyker en sampling signerad Lizardking upp. Kommer ihåg att han dök upp som en sol (och ner som en pannkaka) och vann allt som gick att vinna på musiktävlingarna under något år tidigt nittiotal. En gång på ett demoparty i Örebro så var han även med i en ölhävartävling på scen. Han var en jävel på att häva öl, sen blev han full och somnade, tror jag.

Permalänk
Medlem

Apropå stygglåtar, minns jag även brottstycken av mod.lasermannen.

Permalänk
Medlem

hahaha Tomteskogen är ju riktigt bra så den glömmer man inte:)

En annan låt som var helt sjuk var/är ju cp-åke med:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd

Det är dock Onkel Kånkel

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag kommer också ihåg "Carl Bildt ... är Död". Jag har försökt att hitta den men inte lyckats.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Aerodynamisk neger var en annan mod-klassiker

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fenix:

Aerodynamisk neger var en annan mod-klassiker

sish jaail

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Findecanor:

Jag kommer också ihåg "Carl Bildt ... är Död". Jag har försökt att hitta den men inte lyckats.

http://speedy.sh/Czdjj/carl-b.mod

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack!

Inte Sveriges mest politiska korrekta låt, direkt. Den kom under 90-talskrisen är Carl B var statsminister då det var mycket frustration.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Hette inte en grupp MircWar?

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Fanns en annan bra också, tror det var en snubbe i min högstadieskola som låg bakom den: "Heroin, och man blir så stark och fin!"

Skrivet av Provetector:

Hette inte en grupp MircWar?

Det var långt senare, nångång i slutet på 90-talet tror jag

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Provetector:

Hette inte en grupp MircWar?

Det är ju Marcus Persson (Mircwar, Perrra, Asshunter), som sagt senare men är väl minnen för oss yngre iaf

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Fanns en annan bra också, tror det var en snubbe i min högstadieskola som låg bakom den: "Heroin, och man blir så stark och fin!"

Låt mig gissa, melodin var den till Henning Sjöström's "Symfonin" ?

En annan klassiker var ju Smurfarnas (...) "Knark knark, mera knark, om du vill bli stor och stark".

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Låt mig gissa, melodin var den till Henning Sjöström's "Symfonin" ?

En annan klassiker var ju Smurfarnas (...) "Knark knark, mera knark, om du vill bli stor och stark".

Haha, faktiskt inte, men det var ju inget dumt uppslag om man skulle vilja göra en ny version av den nångång

Var det inte "Knark, knark, mera knark, mera knark så blir du stark"? Minns den också i vilket fall.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

G:\Mod\Moduler\anal.intruders\KJELL.MOD

Ligger 46 moddar i den mappen

Lust att zippa dessa och skicka över till mig? Eller kan du hosta själv?

Jag erbjuder host ett par veckor för en sådan zip fil.

Permalänk
Avstängd

Detta kanske också är relevant i denna tråden: