Radeon R9 290X från partnertillverkare dröjer till december

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mimematis:

Precis det är inte lätt när man vill ha exakt all info man blir tilldelad på forum på att silverfat så man slipper själv att orka bry sig

*Suck*

Påstår du någonting så skall du kunna redogöra för varför det är sant eller ha en källa som hävdar det annars är påståendet värt noll, nada, nothing.
Det handlar inte om att "serva" någon med information, det handlar om att bevisa att du har rätt.

Det är nog mer du som är en 5-åring om du inte orkar hålla in Ctrl+C och sedan Ctrl+V för att bevisa någonting du antagligen har en källa till istället för att be någon att leta upp informationen själv...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Det råder en relativ brist på tredjepartskylare som flyttar luften ut ur chassit istället för att dumpa den under processorkylaren. Vore fint med en bredare variant av standardkylaren med större fläkt som ändå trycker ut luften bakom datorn.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tEan:

Jo du den var ingen lek!! Sambon trodde faktiskt(och det här är inget skämt) att jag dammsög sovrummet varje gång jag satt därinne och spelade om dörren stod öppen och hon vistades i rummet utanför!

Men satan vilket pris/prestanda det hade.

Hade ett HD4850 från Sapphire och så fort jag startade datorn så trodde jag seriöst att den skulle t och levitera iväg.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Den ja. Observera "No voltmods" vilket betyder att kortet klockar bättre än GTX Titan iaf med rätt kylning.

Källor?

Du ber honom en källa medans du inte ger källor själv på vissa delar av forumet? Jag är själv en person som inte gillar ge källor bara för att folk ber om det. Det leder bara till en person som inte kan argumentera och motivera min argument.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Det råder en relativ brist på tredjepartskylare som flyttar luften ut ur chassit istället för att dumpa den under processorkylaren. Vore fint med en bredare variant av standardkylaren med större fläkt som ändå trycker ut luften bakom datorn.

Detta är en sak som jag har tänkt på flera gånger. Tredjepartskylare/radialfläkt som trycker ut värmen/luften ur chassit, som är riktigt bra gjord. Hade jag själv föredragit.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Du ber honom en källa medans du inte ger källor själv på vissa delar av forumet? Jag är själv en person som inte gillar ge källor bara för att folk ber om det.

Nu var det inte jag som kom med påståendet från början utan han. Dessutom så kan du få svårt att lägga fram ett påstående i huvudtaget utan att ha källor som backar upp ditt påstående.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

*Suck*

Påstår du någonting så skall du kunna redogöra för varför det är sant eller ha en källa som hävdar det annars är påståendet värt noll, nada, nothing.
Det handlar inte om att "serva" någon med information, det handlar om att bevisa att du har rätt.

Det är nog mer du som är en 5-åring om du inte orkar hålla in Ctrl+C och sedan Ctrl+V för att bevisa någonting du antagligen har en källa till istället för att be någon att leta upp informationen själv...

När jag tom delar med mig utav namn på dom som sagt det så ska man själv kunna göra en bedömning om man bryr sig om det.
Så fungerade det förr och fortfarande gör i livet detta nya med "källa, källa källa?!" som poppat upp dom senaste åren på forum är bara irriterande särskilt när det rör sig om information som är ALLMÄNT känt i "industrin" samt något som alla sanna entusiaster vet om.

Vet inte hur ofta jag ser det i trådar här på Sweclockers med vissa användare som sitter på sin fina stol och när någon kommer och säger något annat så ska det minsann backas upp med källor så personen kan använda sig utav det själv för att visa sig viktig.

Permalänk
Medlem

Känns lite detta av AMD´s nya kort LOOL

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

När jag tom delar med mig utav namn på dom som sagt det så ska man själv kunna göra en bedömning om man bryr sig om det.
Så fungerade det förr och fortfarande gör i livet detta nya med "källa, källa källa?!" som poppat upp dom senaste åren på forum är bara irriterande särskilt när det rör sig om information som är ALLMÄNT känt i "industrin" samt något som alla sanna entusiaster vet om.

Vet inte hur ofta jag ser det i trådar här på Sweclockers med vissa användare som sitter på sin fina stol och när någon kommer och säger något annat så ska det minsann backas upp med källor så personen kan använda sig utav det själv för att visa sig viktig.

Att hänvisa till att något är "Allmänt" känt är inte bevis i sig själv. Engineersamples är tidiga kretsar som sänds ut till sidor som sweclockers tex. och att säga att de ALLTID klockar bättre än den slutliga produkten är felaktigt. Vet bla. att Sweclockers hade en Ivy Bridge processor som klockade allmänt värdelöst. De hade även en Haswell som inte riktigt kom upp i samma resultat som den slutliga produkten. Dessutom så stämde deras resultat inte ihop med om det nu var Tomshardware eller Anandtech. Kan inte komma på vilken Fredagspanel det var så du kan ju ta den källan hur du vill.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Att hänvisa till att något är "Allmänt" känt är inte bevis i sig själv. Engineersamples är tidiga kretsar som sänds ut till sidor som sweclockers tex. och att säga att de ALLTID klockar bättre än den slutliga produkten är felaktigt. Vet bla. att Sweclockers hade en Ivy Bridge processor som klockade allmänt värdelöst. De hade även en Haswell som inte riktigt kom upp i samma resultat som den slutliga produkten. Dessutom så stämde deras resultat inte ihop med om det nu var Tomshardware eller Anandtech. Kan inte komma på vilken Fredagspanel det var så du kan ju ta den källan hur du vill.

Dock va ju Rampage BIOS för 4930k i början HELT åt helvete.

Stoppar du in en 4930k i Black edition så får du känna på klocking.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Powercolors 290x innehåller Hynix eller Elpida minnen?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vi andra vill ha kvar garantin, men förstår att det är ett måste om man är AMD-användare.

AMDs stockkylare har ju varit värdelösa konstant sedan i alla fall Radeon X850 XT PE som jag hade en gång i tiden. Sen var det lika uselt på 4870 (och en armé med fanboys som försvarande AMD på Sweclockers) osv osv.

Behagar du skämta, var väl inget som helst fel på kylarna till 4000-serien? Jag körde ett 4850 med 4870-kylningen, med egen fläktkurva och i desktop och lättare belastning kunde jag ha fläkten helt avstängd.

Jämför med GTX 280 som låg på 6dB högre, trots över dubbelt så stor kretsyta att kyla med.
http://www.techpowerup.com/reviews/Diamond/HD_4870/22.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Älskar dessa fanboys som "inte hör ljudet alls", "inga värmeproblem". Det är ungefär som dom som säger att Android är laggfritt.

Android är laggfritt på rätt lur, Farsan har S4 som jag lekt runt en hel del med och det flyter prickfritt. Däremot på min Xperia Arc jag fick av jobbet laggar ALLT, precis ALLT

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Nope, kör über mode. Dessutom så har jag satt fläktgränsen till 65% eftersom jag ändå kör med slutna hörlurar.

Visst, crossfire och ett vattenblock kommer att hamna på kortet förr eller senare men just nu kör jag Company of heroes 2 och det räcker kortet gott o väl till och återigen så är inte fläkten så dålig som folk vill få det till.

Det är typ som att recensenterna fått för sig att bara för att fläkten känns plastigare än Nvidias så är den per automatik dålig.

Lite som att säga att en smutsig och rostig bil automatiskt har dålig prestanda just för att den är smutsig och rostig.

Intelligensnivån hos en person som gör ett sådant uttalande är givetvis inte särskilt hög, speciellt om han dessutom är så vulgär att han vågar kalla sig expert.

Sluta lura dig själv

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Android är laggfritt på rätt lur, Farsan har S4 som jag lekt runt en hel del med och det flyter prickfritt. Däremot på min Xperia Arc jag fick av jobbet laggar ALLT, precis ALLT

Jag tycker S4 laggar men har inte provat en Google Edition/Stock Android, skulle kunna gissa att den är bättre.

OT: Om grafikkortet låter så mycket som det gjorde i SweClockers klipp så skulle jag inte ens ta emot grafikkortet gratis, kör alla fläktar på 5V och fläktarna på grafikkorten går aldrig över 50%.

Konstigt att det inte kommer kort med andra kylare tidigare, kanske hoppades på att de flesta som kör nu redan sätter på ett vattenblock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Avar:

Sluta lura dig själv

Lura mig själv? Du diskuterar en produkt du aldrig sett med egna ögon och dömer ut den via sådant du läst från tredje part som inte nödvändigtvis behöver vara trovärdigt alls.

Jag talar ur egen erfarenhet då jag äger ett sådant kort och absolut INTE upplever något av det som recensenterna klagat på.

Okej, kylaren är i plast. Vad i helvete har det med saken o göra? Den kan vara gjord i Einsteinium eller Uran, jag skiter i vilket. Huvudsaken är att den gör sitt jobb och samtidigt inte låter för mycket och det klarar den galant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Känns lite detta av AMD´s nya kort LOOL

http://www.youtube.com/watch?v=PFZ39nQ_k90

Detta måste vara årets värsta försök till att försöka få till ett trollande

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Behagar du skämta, var väl inget som helst fel på kylarna till 4000-serien? Jag körde ett 4850 med 4870-kylningen, med egen fläktkurva och i desktop och lättare belastning kunde jag ha fläkten helt avstängd.

Jämför med GTX 280 som låg på 6dB högre, trots över dubbelt så stor kretsyta att kyla med.
http://www.techpowerup.com/reviews/Diamond/HD_4870/22.html

Skillnaden var att ljudet från GTX 280 var ett vindsus medan ljudet från 4870 var ett högfrekvent irriterande lövblås/motorljud. Så lite skillnad på dB-mätaren säger ingenting om hur det kommer upplevas.

Sen för att få högsta ljudet från 280 måste man köra Furmark eller ställa in fläkten på max, vilket inte behövs. Det är också skillnad från 4870.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Rolig att nvidia fan boys gnäller som fan nu på kylaren. 290x kylare exakt samma (7970,6970,5870) Inte fan hörde man mycket gnäll på den tiden. Inte fan hade nvidia bra referns kylare heller förens Titan, ba kolla på 670(lol). Men ja det är dags för amd att uppgradera sin referns kylare och ta 1000 kr mer. 790x lät för jävlig i öppet chassi, ljudet kommer i alla fall dämpas lite grann i en stängd chassi.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Det är typ som att recensenterna fått för sig att bara för att fläkten känns plastigare än Nvidias så är den per automatik dålig.

Lite som att säga att en smutsig och rostig bil automatiskt har dålig prestanda just för att den är smutsig och rostig.

Intelligensnivån hos en person som gör ett sådant uttalande är givetvis inte särskilt hög, speciellt om han dessutom är så vulgär att han vågar kalla sig expert.

...

Okej, kylaren är i plast. Vad i helvete har det med saken o göra? Den kan vara gjord i Einsteinium eller Uran, jag skiter i vilket. Huvudsaken är att den gör sitt jobb och samtidigt inte låter för mycket och det klarar den galant.

Repetera för dig själv "ljudupplevelse är något subjektivt" 10 gånger och andas långsamt.

Finns ingen anledning att antyda att alla recensenter är idioter som endast går på utseendet.

De har testat ljudnivån med mätinstrument och kommit fram att den bevisligen är mer än 10 dBA högre än nvidias motsvariga kort vilken inte är acceptabelt om man är känslig för högljudda fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Rolig att nvidia fan boys gnäller som fan nu på kylaren. 290x kylare exakt samma (7970,6970,5870) Inte fan hörde man mycket gnäll på den tiden. Inte fan hade nvidia bra referns kylare heller förens Titan, ba kolla på 670(lol). Men ja det är dags för amd att uppgradera sin referns kylare och ta 1000 kr mer. 790x lät för jävlig i öppet chassi, ljudet kommer i alla fall dämpas lite grann i en stängd chassi.

Alla kort med dålig kylare får skit, spelar ingen roll vilken tillverkare det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Alltså grabbar och flickor som inte har problem med att R9 290X har en max temp på 95c. Sedan när har ett grafikkort mått bra av så höga temps. Tänk till...... Men det kommer vara intressant att se hur länge korten håller. Utan tvekan.

Kan intte fatta att man ens kan försvara ett kort (när det gäller temp) när det är så in i he...... varmt!

Ljudnivån... phuu

Ja, det suger att kylningen är så dålig att GPU'n kommer upp i den temperaturen. Men din kommentar "tänk till lite" studsar genast tillbaka till dig själv. Är det någon som bör tänka till lite så är det du!! Eller du kanske vet lite mer än ingenjörerna på TSMC? Det är förmodligen så va?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Rolig att nvidia fan boys gnäller som fan nu på kylaren. 290x kylare exakt samma (7970,6970,5870) Inte fan hörde man mycket gnäll på den tiden. Inte fan hade nvidia bra referns kylare heller förens Titan, ba kolla på 670(lol). Men ja det är dags för amd att uppgradera sin referns kylare och ta 1000 kr mer. 790x lät för jävlig i öppet chassi, ljudet kommer i alla fall dämpas lite grann i en stängd chassi.

Va?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Detta måste vara årets värsta försök till att försöka få till ett trollande

Vad snackar du om?? Totalt humorlös eller

Men när AMD gjorde denna video tyckte du säkert den va skit rolig..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vi andra vill ha kvar garantin, men förstår att det är ett måste om man är AMD-användare.

AMDs stockkylare har ju varit värdelösa konstant sedan i alla fall Radeon X850 XT PE som jag hade en gång i tiden. Sen var det lika uselt på 4870 (och en armé med fanboys som försvarande AMD på Sweclockers) osv osv.

Du skulle hört två stycken 4870x2...Förstår inte hur jag stod ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Android är laggfritt på rätt lur, Farsan har S4 som jag lekt runt en hel del med och det flyter prickfritt. Däremot på min Xperia Arc jag fick av jobbet laggar ALLT, precis ALLT

Nej. Jag har själv en S4 och kan meddela att den inte är laggfri. Det är omöjligt att få en laggfri Android lur på grund av Dalvik.

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Plockar upp två 780s eller 780 Ti's då. Orkar inte supporta ett så dåligt företag som AMD. Visst, alla AMD fans kan attackera mig nu och säga att Titan endast finns med originalkylare. Ja, den funkar iallafall. Deras mjukvara suger, deras kort överclockar inte alls. Ja du.

Hur mycket ska vi slå vad om att den medlemmen med en blå drake som bild samt ett par personer med AMD bild som profilbild kommer attackera mig nu?

Ha ni roligt med era plastiga prylar. Så fort 780 Ti prissäts och 780 droppar i pris så plockar jag upp ett par.

Här är eran fina plastiga texas produkt:
http://www.youtube.com/watch?v=VY5fU9mcX4w&feature=c4-overvie...

Fler kort för oss då!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vi andra vill ha kvar garantin, men förstår att det är ett måste om man är AMD-användare.

AMDs stockkylare har ju varit värdelösa konstant sedan i alla fall Radeon X850 XT PE som jag hade en gång i tiden. Sen var det lika uselt på 4870 (och en armé med fanboys som försvarande AMD på Sweclockers) osv osv.

Jag hade ett 4870 referens, köpte det 2008 när det kom ut. Jag fick ställa fläkten på 33%, funkade utmärkt! Det vara bara före windows hade laddat som jag hörde grafikkortet, sen laddar den in grafikdrivrutinen och allt blir tyst!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Repetera för dig själv "ljudupplevelse är något subjektivt" 10 gånger och andas långsamt.

Finns ingen anledning att antyda att alla recensenter är idioter som endast går på utseendet.

De har testat ljudnivån med mätinstrument och kommit fram att den bevisligen är mer än 10 dBA högre än nvidias motsvariga kort vilken inte är acceptabelt om man är känslig för högljudda fläktar.

Nej för det är ju ett genidrag att tycka att ett kort är dåligt för att fläkten inte är klädd i aluminium. /facepalm.

10dBA ljudligare i vadå? Furmark? Vart står datorn osv? Hur bra ventilation har chassit?

Finns mängder med parametrar som spelar roll. Jag säger återigen så här: Jag äger ett sådant kort och jag kör krävande spel. Jag störs inte av ljudet på uber mode och det är min ärliga åsikt. Corsair 800D chassi med stängd dörr.

Om du trots det ska lita på recensenter som lika gärna kan vara köpta så får det stå för dig. Antar att du även litar på rubrikerna i aftonblaskan oxå framför verkliga berättelser från folk som har förstahandserfarenhet.

Visa signatur
Permalänk

Skaffade mig ett kort i går och kan inte säga att jag tycker det låter för högt även när jag kör på übermode. Påstår inte heller att det är ett tyst kort men kärringen låter högre så det kunde allt låta lite till. Jag sitter i stort sett hela tiden med headset och börjar bli gammal så hörseln kanske blitt sämre av alla dåliga stockkylare genom åren. Kan förstå att andra tycker det låter för mycket men för mig är det inte ett problem och då blir det helt plötsligt ett väldigt prisvärt kort. Temperaturmässigt så visst går kortet upp till sina 95 grader som jag förväntat efter jag läst recensionerna men vad jag märkt hittills så har det inte påverkat temperaturen för omgivande komponenter. Verkar som om kortet inte "sprider" sin värme speciellt mycket utan jag verkar kunna trycka ut den ur lådan utan problem. Kanske bara jag som har tur och fått rätta vindar i min låda.

Har alltid växlat mellan "lägren" när jag tyckt någonting intressant kommit ut och denna gången valde jag att hoppa på AMD-tåget på grund av att jag är intresserad av vad Mantle kan bidra med. Ser även positivt till Nvidias replik och undrar hur de kommer att agera. Konkurrens och fler bra kort på marknaden till bra priser kan inte vara av ondo, även om stockkylaren kanske inte faller alla i smaken.

Game on!