Anmäl dig till Roborock Challenge!

Radeon R9 290X från partnertillverkare dröjer till december

Permalänk
Skrivet av Extrakebab:

Rolig att nvidia fan boys gnäller som fan nu på kylaren. 290x kylare exakt samma (7970,6970,5870) Inte fan hörde man mycket gnäll på den tiden. Inte fan hade nvidia bra referns kylare heller förens Titan, ba kolla på 670(lol). Men ja det är dags för amd att uppgradera sin referns kylare och ta 1000 kr mer. 790x lät för jävlig i öppet chassi, ljudet kommer i alla fall dämpas lite grann i en stängd chassi.

Jodå Nvidia har haft dåliga kylare. Värst var väl 6800 GTS. Började låta som en motorsåg efter ett tag. Mycket värre än 4850s referens kylare.
MEN det var efter ett tag och inte från start! Och även om de lät så klarade de av att kyla! 290X kylare är dålig från början! Och som du säger, den är i stort sett samma satt i 7970 referens. Den var inte bra där och nu skall den ta hand 25-35w till !

AMD måste ha känt till detta. Och varför man inte lät eftermarknads kylare komma ut med en gång är för mig en gåta. Asus, Gigabyte, MSI mm vet hur man gör kylare! Nu får vi tydligen vänta minst en månad.

Om ni tycker att är irriterad så har ni rätt. Tog ledigt från jobbet igår för att lägga beslag på 290X . Tack gode gud så läste jag recensionerna. Nu blir det nya vinterdäck istället. Planerar fortfarande att införskaffa ett 290X men nu i December med en referens kylare.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Finns mängder med parametrar som spelar roll. Jag säger återigen så här: Jag äger ett sådant kort och jag kör krävande spel. Jag störs inte av ljudet på uber mode och det är min ärliga åsikt. Corsair 800D chassi med stängd dörr.

Om du trots det ska lita på recensenter som lika gärna kan vara köpta så får det stå för dig. Antar att du även litar på rubrikerna i aftonblaskan oxå framför verkliga berättelser från folk som har förstahandserfarenhet.

Det är alltid svårt att lita på folk som för sina surt förvärvade pengar köpt något och sedan ofta känner att de måste rättfärdiga köpet för andra. Därför vi har recensenter vars syfte är att vara neutrala. Att de alltid inte är det är ju en annan sak, men när så många ger samma omdöme så bygger det ju en del förtroende för att de inte snackar goja.

Speciellt när vi vet att ex. Sweclockers, Anandtech, TTL med flera inte brukar ha några som helst problem att basha på BÅDE AMD och Nvidia när det finns ett problem att ta upp.

P.s. lita för fan inte på mig om jag säger mitt Titan var ett sunt köp för 1920x1080

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Ja, det suger att kylningen är så dålig att GPU'n kommer upp i den temperaturen. Men din kommentar "tänk till lite" studsar genast tillbaka till dig själv. Är det någon som bör tänka till lite så är det du!! Eller du kanske vet lite mer än ingenjörerna på TSMC? Det är förmodligen så va?

Inte fan syftade jag på några ingenjörer iaf ! Syftade givetvis på vad folk säger på forumet. BTW, du menar att ingenjörer inte har "missberäknat" förr?

EDIT: Flyttade ner detta skycke som är nedanför pga att "vissa" inte kan förstå sig på ironi, skoj!

Du verkar ju veta allt. Då vet jag iaf vem jag ska pm'a om jag har frågor MESSERSMITTER!

Men det ska iaf bli intressant att få veta hur länge detta korts livslängd varar med den tempen.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Discokungen
Skrivet av DunderHoken:

Inte fan syftade jag på några ingenjörer iaf ! Syftade givetvis på vad folk säger på forumet. BTW, du menar att ingenjörer inte har "missberäknat" förr? Du verkar ju veta allt. Då vet jag iaf vem jag ska pm'a om jag har frågor MESSERSMITTER!

Men det ska iaf bli intressant att få veta hur länge detta korts livslängd varar med den tempen.

Men snälla. Kan vi inte hålla en mogen nivå här? Är det så svårt..?

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Men snälla. Kan vi inte hålla en mogen nivå här? Är det så svårt..?

Eeeh. Vad är ditt problem? Jag skojade lite i mitt förra inlägg till en viss del... Annars hade jag väl för faen inte satt en smile efter... Eller hur?!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Om ni tycker att är irriterad så har ni rätt. Tog ledigt från jobbet igår för att lägga beslag på 290X . Tack gode gud så läste jag recensionerna. Nu blir det nya vinterdäck istället. Planerar fortfarande att införskaffa ett 290X men nu i December med en referens kylare.

Om du ändå skall ha en referenskylare så finns det tillgängligt redan nu

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Discokungen
Skrivet av DunderHoken:

Eeeh. Vad är ditt problem? Jag skojade lite i mitt förra inlägg till en viss del... Annars hade jag väl för faen inte satt en smile efter... Eller hur?!

Det är rätt svårt att avgöra. Speciellt efter ditt raljerande om att det inte skulle vara bra att köra en GPU i de temperaturerna.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Skillnaden var att ljudet från GTX 280 var ett vindsus medan ljudet från 4870 var ett högfrekvent irriterande lövblås/motorljud. Så lite skillnad på dB-mätaren säger ingenting om hur det kommer upplevas.

Sen för att få högsta ljudet från 280 måste man köra Furmark eller ställa in fläkten på max, vilket inte behövs. Det är också skillnad från 4870.

Bara lägg ner:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4870,1964-16.ht...

De testar inte med något furmark. Tvärtemot vad du säger så gick det heta GT 280 gärna upp i varvtal även vid lätt belastning. 4000-serien utvecklade mycket mindre värme och var tystare än motsvarande nVidia, det samma gällde 5000-serien mot 400-serien. 6000-serien och 500-serien var väldigt jämna:
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6970/28.html

Så det är bara GCN-serierna som varit högljuddare än nVidia sedan 2000-serien.

Du har gott om argument mot kylaren mot 290X, du behöver inte hitta på skitsnack om att det varit dåligt förr när AMD i själva verket haft en historik av att vara bättre på den punkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Om du trots det ska lita på recensenter som lika gärna kan vara köpta så får det stå för dig. Antar att du även litar på rubrikerna i aftonblaskan oxå framför verkliga berättelser från folk som har förstahandserfarenhet.

Om artikeln innehåller informationen "enligt våra tester så är ljudnivån 10dBA högre" så litar jag mer på det än någon random person som säger "den låter typ inget alls" och sedan mer eller mindre kallar de som utför testerna för köpta idioter utan några egentliga grunder, så svar ja då litar jag mer på artikeln.

Nu handlar det dock inte om en artikel på aftonblaskan utan på något som väl får anses som en av de största och mest seriösa svenska siter för test av datorhårdvara? Vilket gör att jag litar på deras mätningar ungefär 100 gånger mer än jag litar på dina subjektiva åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Bara lägg ner:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4870,1964-16.ht...

De testar inte med något furmark. Tvärtemot vad du säger så gick det heta GT 280 gärna upp i varvtal även vid lätt belastning. De utvecklade mycket mindre värme och var tystare än motsvarande nVidia, det samma gällde 5000-serien mot 400-serien. 6000-serien och 500-serien var väldigt jämna:
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6970/28.html

Så det är bara GCN-serierna som varit högljuddare än nVidia sedan 2000-serien.

Du har gott om argument mot kylaren mot 290X, du behöver inte hitta på skitsnack om att det varit dåligt förr när AMD i själva verket haft en historik av att vara bättre på den punkten.

Finns ingen historik, bara en massa AMD-älskare som skrivit om historien sedan GTX 480 drog en massa ström och lät, när det var tvärt om innan (och efter).

Kommer hur håg hur AMD-fansen tok-ragade var när någon skrev en tråd om att han bytte sitt 4870 mot ett GTX 260 för att 4870 lät för mycket och var för varmt, efter 20 sidor av arga fanboys fick Sweclockers radera hela tråden om jag inte minns fel.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Finns ingen historik, bara en massa AMD-älskare som skrivit om historien sedan GTX 480 drog en massa ström och lät, när det var tvärt om innan (och efter).

Kommer hur håg hur AMD-fansen tok-ragade var när någon skrev en tråd om att han bytte sitt 4870 mot ett GTX 260 för att 4870 lät för mycket och var för varmt, efter 20 sidor av arga fanboys fick Sweclockers radera hela tråden om jag inte minns fel.

Du har dina anekdoter. Jag har mina, jag har till skillnad från dig lite bevis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Du har dina anekdoter. Jag har mina, jag har till skillnad från dig lite bevis.

En tabell i en recension säger inget, folk bytte sina dyrköpta 4870 mot 260 och 280.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

En tabell i en recension säger inget, folk bytte sina dyrköpta 4870 mot 260 och 280.

Nu är det mer än en tabell i en recension, men men. Dina anekdoter säger inget heller. Om du gillar anekdotisk bevisföring så bytte en i min närhet GTX 280 mot 4850 CF på grund av ljud, och fick mer prestanda och pengar över i dealen dessutom. En jag köpte moderkort och CPU av för att ha till mina 4850 nämnde att han funderade på samma sak när hans dator kom på tal när den stod och tjöt med ett GTX 280.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Vad snackar du om?? Totalt humorlös eller

Men när AMD gjorde denna video tyckte du säkert den va skit rolig..

Du menar som du nu tycker att den är rolig för att du kan lägga den i en AMD tråd?

Skrivet av mfm:

Älskar konspirationsteorier. Du låter lite som Hess under Nuremburg rättegången. Det var inte Tyskarna som gjorde fel eller förlorade kriget. Det var judarna som hjärntvättade tyskarna att göra allt. Finns en fin lite film om det tom. Det finns ingen historik? Au contraire mon frere.. Aleshi länkade just lite historik. Du kan ju ignorera det om du vill men det gör inte att historiken försvinner.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Om du gillar anekdotisk bevisföring så bytte en i min närhet GTX 280 mot 4850 CF på grund av ljud

Han lär inte bytt till 4850 med stockkylare den saken är säker i alla fall. Vilket var det som diskuterades, så...

Skrivet av Tumnus:

Älskar konspirationsteorier. Du låter lite som Hess under Nuremburg rättegången. Det var inte Tyskarna som gjorde fel eller förlorade kriget. Det var judarna som hjärntvättade tyskarna att göra allt. Finns en fin lite film om det tom. Det finns ingen historik? Au contraire mon frere.. Aleshi länkade just lite historik. Du kan ju ignorera det om du vill men det gör inte att historiken försvinner.

Antar att du inte vill förstå att decibel inte har något att göra med hur irriterande ett ljud är. Alltså är tabellen helt meninglös i diskussionen.

När 4870 var som hetast förnekade inte ens AMD-älskarna på Sweclockers att stockkylaren var helt värdelös, utan de argumenterade för att det var självklart att man själv ville byta den mot en eftermarknadskylare. Precis som vissa gör om 290X ovan i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Om artikeln innehåller informationen "enligt våra tester så är ljudnivån 10dBA högre" så litar jag mer på det än någon random person som säger "den låter typ inget alls" och sedan mer eller mindre kallar de som utför testerna för köpta idioter utan några egentliga grunder, så svar ja då litar jag mer på artikeln.

Nu handlar det dock inte om en artikel på aftonblaskan utan på något som väl får anses som en av de största och mest seriösa svenska siter för test av datorhårdvara? Vilket gör att jag litar på deras mätningar ungefär 100 gånger mer än jag litar på dina subjektiva åsikter.

Ja, för jag har ju så stor anledning att sitta här o ljuga eller? Seriöst, kamma dig.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Han lär inte bytt till 4850 med stockkylare den saken är säker i alla fall. Vilket var det som diskuterades, så...

Antar att du inte vill förstå att decibel inte har något att göra med hur irriterande ett ljud är. Alltså är tabellen helt meninglös i diskussionen.

När 4870 var som hetast förnekade inte ens AMD-älskarna på Sweclockers att stockkylaren var helt värdelös, utan de argumenterade för att det var självklart att man själv ville byta den mot en eftermarknadskylare. Precis som vissa gör om 290X ovan i tråden.

Haha. Du kastar sten i glashus.. du är väl medveten om det va?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Ja, för jag har ju så stor anledning att sitta här o ljuga eller? Seriöst, kamma dig.

Jag har inte påstått att du ljuger. Däremot är du troligtvis mycket mer o-känslig för ljud än vad jag är, eftersom jag vet att jag tycker ett HD 7970 med referenskylare i full belastning låter riktigt ordentligt och den har likvärdiga siffror.

Seriöst, lär dig vad "subjektiv" betyder.

Men som tidigare påpekas så tenderar även folk som köpt dyr hårdvara att ha ett stort behov att ljuga, försköna eller tänja på sanningen för att rättfärdiga sitt köp. Detta är grundläggande psykologi och gör att man alltid bör lita mer på recensioner än någon som själv köpt hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Älskar dessa fanboys som "inte hör ljudet alls", "inga värmeproblem". Det är ungefär som dom som säger att Android är laggfritt.

Så det är helt omöjligt att vad du anser är ett problem kanske inte är ett problem för andra? Ljudnivå och "lagg" är högst subjektivt och beror på tidigare erfarenheter och omgivning. Jämfört med min gamla Samsung "vikmobil" är min Samsung S2 laggig. Jämfört med HTC Desire är den en dröm. Sitter man med ljudisolerade hörlurar är det inget större problem om datorn varvar upp i höga ljudnivåer men har man datorn i sovrummet tillsammans med någon annan kan även de tystare kylarna vara olidliga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Jag har inte påstått att du ljuger. Däremot är du troligtvis mycket mer o-känslig för ljud än vad jag är, eftersom jag vet att jag tycker ett HD 7970 med referenskylare i full belastning låter riktigt ordentligt och den har likvärdiga siffror.

Seriöst, lär dig vad "subjektiv" betyder.

Men som tidigare påpekas så tenderar även folk som köpt dyr hårdvara att ha ett stort behov att ljuga, försköna eller tänja på sanningen för att rättfärdiga sitt köp. Detta är grundläggande psykologi och gör att man alltid bör lita mer på recensioner än någon som själv köpt hårdvaran.

Jag har haft vattenkylning i alla tider just för att jag ogillar dånande fläktar och jag vidhåller att den här fläkten inte är störande punkt o slut, sen kan du säga precis vad du vill. Låter ju snarare som att du är avundsjuk och vill få andra att inte köpa kortet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Jag har haft vattenkylning i alla tider just för att jag ogillar dånande fläktar och jag vidhåller att den här fläkten inte är störande punkt o slut, sen kan du säga precis vad du vill. Låter ju snarare som att du är avundsjuk och vill få andra att inte köpa kortet.

Subjektiv
Uttal: [s'ub:jekti:v (el. -'i:v)]
Böjningar: subjektivt, subjektiva
Synonymer: partisk
Definition: som baseras (enbart) på ens egna värderingar
Exempel: subjektiva omdömen (subjective judgements)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Subjektiv
Uttal: [s'ub:jekti:v (el. -'i:v)]
Böjningar: subjektivt, subjektiva
Synonymer: partisk
Definition: som baseras (enbart) på ens egna värderingar
Exempel: subjektiva omdömen (subjective judgements)

Jag vet vad ordet betyder. Kan du försöka hålla dig ontopic nu eller måste du gå till personangrepp?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Kan du försöka hålla dig ontopic nu eller måste du gå till personangrepp?

Det är dags att även sluta med personangrepp mot sweclockers recensenter såsom nedan kanske?:

Skrivet av Tivook:

Intelligensnivån hos en person som gör ett sådant uttalande är givetvis inte särskilt hög, speciellt om han dessutom är så vulgär att han vågar kalla sig expert.

...

Nej för det är ju ett genidrag att tycka att ett kort är dåligt för att fläkten inte är klädd i aluminium. /facepalm.

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Jag vet vad ordet betyder. Kan du försöka hålla dig ontopic nu eller måste du gå till personangrepp?

Om du vet vad ordet betyder så motsäger du direkt ditt egna argument ovan.
Jag har inte gått till personangrepp på något sätt alls, tvärtom så var det du som började peka ut någon som avundsjuk några inlägg upp. Personangrepp kanske är ett till ord som kan vara bra att slå upp. För det tredje så har du inte varit ontopic själv på ett tag, bara så du är medveten om det.

Det är sammanfattningsvis ingen vits med att du stensäkert hävdar att en fläkt inte stör dig och så vidare, för du har en helt egen uppfattning om vad som är störande eller inte. Därför läser man istället tester t.ex. här på SweC och bildar sig en uppfattning utifrån objektiva data och observationer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Om du vet vad ordet betyder så motsäger du direkt ditt egna argument ovan.
Jag har inte gått till personangrepp på något sätt alls, tvärtom så var det du som började peka ut någon som avundsjuk några inlägg upp. Personangrepp kanske är ett till ord som kan vara bra att slå upp. För det tredje så har du inte varit ontopic själv på ett tag, bara så du är medveten om det.

Det är sammanfattningsvis ingen vits med att du stensäkert hävdar att en fläkt inte stör dig och så vidare, för du har en helt egen uppfattning om vad som är störande eller inte. Därför läser man istället tester t.ex. här på SweC och bildar sig en uppfattning utifrån objektiva data och observationer.

Oj, gör jag? Jag påstår att jag alltid haft vattenkylning för att jag är ljudkänslig, 3870 är ett bra exempel på kort jag avskytt, samma gäller 5970 som ligger här brevid med ett fullblock från EK. Samtidigt påstår jag att detta kortet inte låter särskilt mycket.

Trots detta vill du/ni få det till att det är en subjektiv bedömning och att jag mer eller mindre har fel just därför.

Ja, jag skulle nog vilja kalla det avundsjuka om man sitter o försöker förklara för ägaren av en produkt hur den låter när ägaren själv är ljudkänslig och vägrar att hålla med om att den är högljudd.

Topic är tredjepartstillverkare av fläktar då referensfläkten ofta är högljudd, vart är jag offtopic?

Att Swec ens tar upp att fläkten känns plastig gör ju hela testet rätt löjligt med tanke på att valet av byggmaterial är helt irrelevant för prestandan. Bygger jag världens bästa bil i plast och en reporter kommer fram o tycker att den är usel för att den inte är gjord i aluminium så tar jag ju inte riktigt den reportern på allvar, det borde ingen göra.

Skrivet av Ixos:

Det är dags att även sluta med personangrepp mot sweclockers recensenter såsom nedan kanske?:

Har jag nämnt någon vid namn? I så fall vill jag gärna få veta vart jag gjorde det. Att rikta kritik mot redaktionen är inte samma sak som personangrepp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Oj, gör jag? Jag påstår att jag alltid haft vattenkylning för att jag är ljudkänslig, 3870 är ett bra exempel på kort jag avskytt, samma gäller 5970 som ligger här brevid med ett fullblock från EK. Samtidigt påstår jag att detta kortet inte låter särskilt mycket, då vill du/ni få det till att det är en subjektiv bedömning och att jag mer eller mindre har fel just därför.

Ja, jag skulle nog vilja kalla det avundsjuka om man sitter o försöker förklara för ägaren av en produkt hur den låter när ägaren själv är ljudkänslig och vägrar att hålla med om att den är högljudd.

Ja det gör du - du hävdar att du vet vad som är en subjektiv bedömning samtidigt som du fortsätter hävda att ditt kort är tyst för att du tycker det.
Det är ingen som behöver "få det till" en subjektiv bedömning - det är en subjektiv bedömning. Sen om du har rätt eller fel säger jag ingenting om.
Du tycker att du är ljudkänslig, i någon annans syn kanske du är väldigt okänslig för ljud.

Skrivet av Tivook:

Topic är tredjepartstillverkare av fläktar då referensfläkten ofta är högljudd, vart är jag offtopic?

Här:

Skrivet av Tivook:

och här:

Skrivet av Tivook:

Intelligensnivån hos en person som gör ett sådant uttalande är givetvis inte särskilt hög, speciellt om han dessutom är så vulgär att han vågar kalla sig expert.

och även här

Skrivet av Tivook:

Låter ju snarare som att du är avundsjuk och vill få andra att inte köpa kortet.

Skrivet av Tivook:

Att Swec ens tar upp att fläkten känns plastig gör ju hela testet rätt löjligt med tanke på att valet av byggmaterial är helt irrelevant för prestandan.

Byggmaterialet är relevant för upplevelsen av produkten, eventuellt även livslängden.

Skrivet av Tivook:

Har jag nämnt någon vid namn? I så fall vill jag gärna få veta vart jag gjorde det. Att rikta kritik mot redaktionen är inte samma sak som personangrepp.

Att klistra in något från en ordbok är inte heller personangrepp sist jag kollade.

Inom ämnet kan jag säga att jag ser fram emot ASUS kort och hur deras kylarlösning presterar med DCII:an, den tillverkare som först kommer ut med sina egna lösningar lär ju ta en hel del kunder direkt så hoppas på att dom jobbar kvickt nu.

Nu tar jag fredagkväll och intar lite god mat, ha en trevlig afton ni andra också!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy:

Ja det gör du - du hävdar att du vet vad som är en subjektiv bedömning samtidigt som du fortsätter hävda att ditt kort är tyst för att du tycker det.
Det är ingen som behöver "få det till" en subjektiv bedömning - det är en subjektiv bedömning. Sen om du har rätt eller fel säger jag ingenting om.
Du tycker att du är ljudkänslig, i någon annans syn kanske du är väldigt okänslig för ljud.

Här:

och här:

och även här

Byggmaterialet är relevant för upplevelsen av produkten, eventuellt även livslängden.

Inom ämnet kan jag säga att jag ser fram emot ASUS kort och hur deras kylarlösning presterar med DCII:an, den tillverkare som först kommer ut med sina egna lösningar lär ju ta en hel del kunder direkt så hoppas på att dom jobbar kvickt nu.

Nu tar jag fredagkväll och intar lite god mat, ha en trevlig afton ni andra också!

Är inte offtopic någonstans då du valt att saxa bitar ur diskussionen jag fört om kylaren. Det är som om jag hade saxat:

Citat:

Att klistra in något från en ordbok är inte heller personangrepp sist jag kollade.

O frågat varför du är offtopic enbart baserat på den kommentaren.

Nu ser ju jag att du är från norrland och ni är ju kända för att ha oändligt med tid då det är mörkt ute och nöjeslivet är begränsat så jag tackar för mig i den här diskussionen så får ni vara avundsjuka i fred.

Och ja vi kan säga att jag är sjukt okänslig för ljud, vi säger så så fick du rätt där med. Så slipper du vara arg över det nå mer. Sen att jag kört vattenkylning i alla tider just för ljudnivåns skull det är något som du givetvis kommer fortsätta ignorera.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Så sjukt synd.

Blir ledsen när jag ser alla kommentarer om att "nu blev det 780 istället", "köper nVidia pga bättre kylare drivrutiner".

Det här innebär att Intel och Nvidia så småningom kommer att stå som ensamma aktörer inom CPU- respektive GPU-branschen.

Snälla gör rätt AMD!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Så sjukt synd.

Blir ledsen när jag ser alla kommentarer om att "nu blev det 780 istället", "köper nVidia pga bättre kylare drivrutiner".

Det här innebär att Intel och Nvidia så småningom kommer att stå som ensamma aktörer inom CPU- respektive GPU-branschen.

Snälla gör rätt AMD!

Förstår inte dessa som inte kan vänta tills december.. Visst, det är ju inte direkt rätt av AMD men det är ju ändå bara en och en halv månad innan de släpper kort som kommer att kylas bättre och därmed även klockas bättre.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Förstår inte dessa som inte kan vänta tills december.. Visst, det är ju inte direkt rätt av AMD men det är ju ändå bara en och en halv månad innan de släpper kort som kommer att kylas bättre och därmed även klockas bättre.

Tyvärr är det många som köper det dyrare och sämre (GTX 780) bara för att det finns ute nu. Inget företag har tjänat på att vara sent ute.

Marknaden är grym idag tycker jag. Ofta mycket orättvis. Även om AMD inte gör det lätt för sig.