Konstigt Windows problem

Permalänk

Konstigt Windows problem

Hej, min bror har ett konstigt Windows problem och det är när vi försöker installera program så kommer det det redan med inställningar som troligtvis är från han själv för han haft det programmet innan. Vi har tagit bort det helt genom att avinstallera det osv, men samma problem dyker upp hela tiden.

Det är inte bara det, när man själv försöker ställa in inställningarna i programmet så sparas dom inte utan när vi startar upp det igen så är allt borta och dom gamla inställningarna är åter tillbaks. Det är inte bara problem med detta program utan det verkar som att Windows installerar allt utan skriv rättigheter, och när jag manuellt går in och sätter att programmen får fulla rättigheter så funkar det ändå inte. Vet inte riktigt hur jag ska angripa problemet och formatering är sista utvägen. Inga program verkar heller vilja starta upp med vad jag säger till dom att göra utan dom verkar bara strunta i det och köra standard. Känns som Windows försöker skydda sig mot något.

Programmen som vi testat:
Dayz commander
Play withSix
Steam
Och Arma Oa.

Tacksam för alla möjliga förslag utan formatering för det är bara som sista utväg.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

Formatera om datorn.
Om du vill pilla mer skapa en ny användare som är med i administrator gruppen och kolla om den har samma problem.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.