Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har "trasiga" genvägar? Hur fixar man det?
Har testat att reparera installationen, men det hjälper inte.

Hade det problemet i betan också. Använder Windows 8.

Skrivet av Cooling23:

Varför ser inte min ikon ut så där?

Vad är detta jag har då?! xD

http://i947.photobucket.com/albums/ad315/Cooling23/bf4betaiko...

Har du köpt Bf4? Om du har, har du samma problem där?

Sjukt störande problem..

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Aldrig sett maken till märklig hit detection! Visst är det "ojämnt" ibland i BF3 men BF4 tar ju priset. Vissas tanks tål ju hur många träffar som helst - märkligast av allt är att det är samma människor varje gång (i samma omgång). Så många uppgraderingar kan dom inte hunnit få. Själv blir man sprängd med 2 RPGs medan man kan mata 4-5 träffar från en annan tank för att sedan själv bli sprängd av den tank man skjuter på fast man träffade först med första skottet.

Ska man skjuta soldater till fots med tank så är det ju enbart direktträff modell headshot som funkar. Splitter och sånt existerar tydligen inte. Bör ju räcka om man träffar inom 2m radie kan man tycka...

Helikoptrar är i princip immuna mot annat än direktträff med maingun på en tank verkar det som. Hoppade över till kulspruteskyttens plats (med uppgraderad belt feed) och matade ungefär 1,5 omgång (överhettad pipa) innan jag blev sprängd. Då hade helikoptern 62% health och befann sig ganska nära och jag sköt mot cockpit hela tiden med träffindikering...

Japp det är t.o.m sämre än betan, vetifan vad dom sysslar med. Så jävla laggigt ibland, förstör spelupplevelsen enormt.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Har dom någon jävligt bra anledning att man inte kan sätta sig i queue när servrarna är fulla?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har dom någon jävligt bra anledning att man inte kan sätta sig i queue när servrarna är fulla?

var inte så på bf3 heller från början, antar man måste ha premium för köa ? läste nåt om de, eller är det bara förtur i kön? men vi kommer nog få 5-6patchar inom 30dar så får väl se vart det bär

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

var inte så på bf3 heller från början, antar man måste ha premium för köa ? läste nåt om de, eller är det bara förtur i kön? men vi kommer nog få 5-6patchar inom 30dar så får väl se vart det bär

Hade man premium så hade man förtur i kön men alla kunde ställa sig där oavsett premium eller inte. Får hoppas dom lägger till det.

Battlepack till vapnena, är detta något man ska öppna? Jag hittar dom fan inte. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Gwaniiz:

http://img856.imageshack.us/img856/5674/a95p.png

Sjukt störande problem..

jag har samma problem

Permalänk
Medlem

Kollade lite på Battlelog. Verkar inte finnas några Hardcore server.

Är det för att ingen har dragit upp någon hardcore eller är det något som är disablat under en kort framtid?

Permalänk
Medlem

När kommer riktiga bf4?

För det som kom idag kan inte vara något annat än ett dåligt skämt. Kändes som en alpha version av en konsolportning.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

När kommer riktiga bf4?

För det som kom idag kan inte vara något annat än ett dåligt skämt. Kändes som en alpha version av en konsolportning.

Tyckte de var bättre än 3an på alla sätt och flyter som bara den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Tyckte de var bättre än 3an på alla sätt och flyter som bara den!

Det är inte mycket de har lärt sig från Battlefield 3.

- De släpper en bana som är LIKA DAN som operation metro. Vad tänker utvecklarna med!?!? Tycker dom att Operation Metro var en lyckad bana (på conquest)?? Det är lika dant på den nya banan (vad den nu heter??), man kommer fram till en punkt där båda sidor står och slänger granater mot varandra! Tycker du det är roligt?

- Det finns inget Hard Core mode. Hur kan du kalla spelet färdig då?

- Skotten på vapena rör sig långsammare än vad gubben springer. Fienden hinner flytta sig en kilometer innan skotten når fram. Balansering? Nej, det tycker jag inte!

- Spelet är stirrigt som in i helvete fortfarande...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad folk klagar på..?

Själv tycker jag att det är grymt kul och bra mycket bättre en 3:an på ALLA punkter.

+grafik,ljud,känsla,menyer mm.

- Inte helt balanserat med vapnen än, men det kommer med tiden. Finns dock inget som är i närhet av så jävulskt som Mass-dart i 3:an.

Jag är nöjd so far

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Spelat ett par matcher nu och är nöjd, flyter på bra. Bättre än betan. Mycket bättre.
Inga krascher än iallfall, peppar peppar ta i trä!

Stör mig dock något fruktansvärt på att massa spelare står i basen med mortar..
Dog nog var 20e sekund av en fallande bomb från himmlen! Är de bara jag eller är de värre än i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

- De släpper en bana som är LIKA DAN som operation metro. Vad tänker utvecklarna med!?!? Tycker dom att Operation Metro var en lyckad bana (på conquest)?? Det är lika dant på den nya banan (vad den nu heter??), man kommer fram till en punkt där båda sidor står och slänger granater mot varandra! Tycker du det är roligt?

- Skotten på vapena rör sig långsammare än vad gubben springer. Fienden hinner flytta sig en kilometer innan skotten når fram. Balansering? Nej, det tycker jag inte!

- Metro var populär, extremt populär... för att levla upp vapen osv, dock gillade jag den aldrig. Första mcomsen på rush var riktigt nice där dock

- Hardcore finns, bara någon bugg i browsern som gör att de inte vissas.

- Vilket vapnet syftar du på att skotten rör sig långsamt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Ja. Metro var en lyckad bana. Speciellt i rush. Men det är faktiskt den mest spelade kartan om jag minns rätt.
Sen är inte operation locker alls lika mycket cluster fuck som metro. Kommer ju dessutom bli en stor game change när folk börjar få flash bangs.

Klagomålen jag har är ljud buggen på dam och railroad, server krashar (verkar vara bättre nu idag dock) samt alla jävla idioter till comanders som tycker det är skitkul att släppa supplydroops på spelare....

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Vad snackar du om? Det finns ju bara hardcore mode, ALLTING dödar och träffar direkt. Spelkännslan är noll, man får den klassiska "Jag är en låda" som springer runt. Banorna verkar vara designade sämre än någonsin. Chokepoints överallt utan möjligheter till flanking, gjort för mindeless zombies.

Spelat kanske 4 rundor, lite mer än hälften har varit total dominerade av fordon som placerat sig på ställen där de har för stort övertag just pga att banorna är en stor enda chokepoint. När det är så lätt att döda som det nu är så är det svårt att trycka igenom och att campa lönar sig för mycket.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt hunnit testa ordentligt, kanske fyra-fem timmar men jag saknar lite mer hederligt "frontkrig". Menar inte idiotiska chokepoints där explosives regerar enligt Bazaar-Metro utan mer naturliga och viktigare platser där det finns skydd (men givetvis inte för mycket och helt låst) och dit granater inte når. Tycker det är alldeles för öppet och för många platser att flanka och dessutom är ju fordon precis överallt.
Känns som maps med 64 spelare återigen blir i princip ospelbart. Jag har inga direkta problem med att det finns flera vägar till ett mål, tvärtom egentligen men man blir ju beskjuten från fyra håll precis hela tiden.

Kanske är spelarmentaliteten eller så är det helt enkelt så att jag börjar bli för gammal och inte riktigt kan filtrera den överdrivet enorma mängd intryck från skärm och hörlurar tillräckligt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Metro var populär, inget snack om saken.

Föredrar Normal mode, då slipper jag alla snipers även om jag själv sniprade runt på HC TDM.

Man brukar sikta framför när folk springer? Har inga problem med att skotten inte träffar på avstånd.

Stirrigt, mjo. Spelet släpptes precis, folk vill testa allt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Typiskt Dice-spel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag upplever att snipeandet är än svårare än i betan. Dessutom upplever jag att snipern är det enda vapnet med bulletdrop. Kör jag assault så kan jag sikta rakt på och få träffar på 200m+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

- Metro var populär, extremt populär... för att levla upp vapen osv, dock gillade jag den aldrig. Första mcomsen på rush var riktigt nice där dock

- Hardcore finns, bara någon bugg i browsern som gör att de inte vissas.

- Vilket vapnet syftar du på att skotten rör sig långsamt?

- Så de gör en ny bana så att folk kan levla upp sina vapen i fyran? Otroligt dåligt. Det var därför folk spelade den, för att den gav många kills. Är det en typisk BF bana? Nej. Är det logiskt att det går att använda rpg på banan trots att det inte finns några fordon? Nej. DICE har noll tanke på balansering när de gör dessa banorna, det enda som räknas är att ge spelarna en bana de kan levla upp, där de kan spela 24/7 på....

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

- Så de gör en ny bana så att folk kan levla upp sina vapen i fyran? Otroligt dåligt. Det var därför folk spelade den, för att den gav många kills. Är det en typisk BF bana? Nej. Är det logiskt att det går att använda rpg på banan trots att det inte finns några fordon? Nej. DICE har noll tanke på balansering när de gör dessa banorna, det enda som räknas är att ge spelarna en bana de kan levla upp, där de kan spela 24/7 på....

Intressant att folk hittar så mycket olika saker att klaga på. Vem tvingar dig att spela på banan? Gillar du den inte så spela på andra banor.
Hade alla banor sett precis likadana ut skulle jag förstå ditt klagomål ofc.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kan man inte ha 2 olika "gubbar" i bf4 på samma konto? Tänkte ha ett till grabben med... går ju på ps3... men vill ha det på PC
Köpte bf3 på 2 olika origin konto för att han skulle få lira ibland på egen gubbe... blir ju svindyrt...
Sen... finns det inte några unranked servers?
Annars tycker jag det verkar bli grymt bra, från det lilla jag spelat... en timme eller så!
Förutom att flygningen suger med joystick sen efter bf2! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Intressant att folk hittar så mycket olika saker att klaga på. Vem tvingar dig att spela på banan? Gillar du den inte så spela på andra banor.
Hade alla banor sett precis likadana ut skulle jag förstå ditt klagomål ofc.

Haha vilket argument. "Spela inte på banan då" - Så man får inte ge kritik när man har betalat 400 kr för ett spel? Du kanske inte ska läsa här inne om du inte gillar läsa kritik...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ALLA kan inte bli nöjda..det går inte..punktslut..så att spela en annan bana är helt rimligt...elr bygg en egen som är sååå super. jisses..det är ett spel..sen att public spel suger..det har dom alltid gjort..lira med riktiga spelare så blir det inte bara ett jädrans granatkastande. sen att man kan flanka fienden är verkligen inte fel..det gör det hela svårare för alla att ha koll..för hur svårt är det att titta framåt`? nu måste man skydda ryggen o sina polare mera.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Testade att köra den banan (på HC) och den är inte alls lika farlig som Metro. Var många gånger jag och min squad flankade runt där slagsmålen höll hus jätteenkelt. Finns brutalt mycket mer vägar än på metro vilkert ger banan mer möjligheter.

Har du någonsin gått utomhus på den banan?

Permalänk
Skrivet av larsamagnusson:

jag har samma problem

Jag med! Ingen som har en lösning?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

http://img856.imageshack.us/img856/5674/a95p.png

Sjukt störande problem..

Har också samma problem :/

Permalänk

Hur länge har man XP-boost som man får i pre-order battlepack?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!