Har problem med att BF4 hänger sig

Permalänk
Medlem

Jag har spelat med kompisar ikväll, jag har kraschat ut själv en gång, resten av gångerna (Säkert 8-9 gånger) kraschade alla ut samtidigt. Så knappt lönt att ens felsöka eftersom det helt uppenbart är STORA problem med deras spel...sen om det är klienterna/servrarna/punkbuster det känns inte som det är lönt att bry sig. Jag tror personligen det är överbelastningsproblem eftersom när jag spelade tidigare i veckan på min resa till Korea hände det aldrig.

Permalänk
Medlem

märkt detta oxå flera gånger ( kollade nyss o i event viewer har spelet krashat 12ggr på 96min speltid) såg ja att servern som ja spelade på som oftast var full sedan då ja reconnectade efter 2min var oftast tom eller bara 1-10spelare på så verkar vara flera som kastas ut samtidigt... nej riktigt dåligt då det är så många som det crashar för, är ju enorma mängder trådar om detta... prvaovat köra i kompabilitetsläge o kört spelet som admin, bytt drivrutiner,uppdaterat pb, ominstallerat spelet, ominstallerat pb,

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

har samma problem som dig, crashar till och från.. spelat med en polare hela dagen och han har klarat sig utan problem (hans ljud försvinner iof)

Om inte mitt spel crashar så krashar servern Fast det är ju inte värre än diablo 3! Har ju iaf fått testa några timmar idag

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

En annan riktigt irriterande bug: Om du har t.ex 31 skott max i magasinet, skjuter 20st, laddar om, så dras det 31 skott istället för bara 20st. (31-11 = 20). Du förlorar alltså det förra magasinets skott. Riktigt jäkla irriterande om man knäpper en fiende med t.ex 15 skott. Man vill ju ladda om så man inte får slut på ammo vid nästa angrepp, men då förlorar man 16 skott.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Mitt crashar var 5-10 min oxå.

Crashade inte en enda gång på betan, har nyaste drivrutinerna till allt....

Visa signatur

CPU: 6700K 4,5ghz @ 1,25v Moderkort: MSI Gaming M7 Ram: G.skill Ripjaws 16gb 3000Mhz GPU: Gigabyte Aorus WB 1080Ti @ 2100/ 16200 Kylning:360 + 420 Skärmar: ASUS 27" VG278HE 144Hz + Asus 27" 60hz Chassi: Dark base PRO Nätaggregat: EVGA 1300W OS disk: Samsung 950 pro 500gb

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man kan lyckas släppa ett spel som inte går att köra!? Sen inte fixa en patch illa kvickt?!
Mycket dålig stil!

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Medlem

Tur man inte lider av epilepsi, får blinkande regnbågsfärgade texturer överallt.
Kul med en psykedelisk lansering
Betan fungerade knappt för mig, men det här problemet fanns inte då.

F.ö verkar ea forum ligga nere just nu, vilken shitstorm det måste vara där just nu.

Hoppas dom sliter som djur så att man kan få spela snart

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Tycker serverarna verkar väldigt ostabila.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mathwarp:

Tur man inte lider av epilepsi, får blinkande regnbågsfärgade texturer överallt.
Kul med en psykedelisk lansering
Betan fungerade knappt för mig, men det här problemet fanns inte då.

F.ö verkar ea forum ligga nere just nu, vilken shitstorm det måste vara där just nu.

Hoppas dom sliter som djur så att man kan få spela snart

Jag hade regnbågsfärger med äldre drivrutiner, byter du så är de fixat

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusen:

Ja vi är nog inte ensamma om detta... Bara vänta ut patch till spelet och ev. nya drivrutiner.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

En annan riktigt irriterande bug: Om du har t.ex 31 skott max i magasinet, skjuter 20st, laddar om, så dras det 31 skott istället för bara 20st. (31-11 = 20). Du förlorar alltså det förra magasinets skott. Riktigt jäkla irriterande om man knäpper en fiende med t.ex 15 skott. Man vill ju ladda om så man inte får slut på ammo vid nästa angrepp, men då förlorar man 16 skott.

Bugg? Det är väl så det är i verkligheten? Tvivlar på att folk i strid tar ut ammunitionen ur magasinet för att sedan trycka in det i ett annat..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Får inte bindings att funka. Endast 1 gadget går.

Har 4 och 5 som mina val (medpack 4 och Tuben på 5) men det händer aldrig något på gadget 2.

Amen vad fan, har de hårdkodat gadget 1 på 3??!

Permalänk
Medlem

Nån som sett/hört nått om dom tänker fixa det här problemet? Sånna här problem ska fixas pronto!

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Medlem

Hade enorma problem med crasher igår, ljudet försvan hela tiden och det krashades till höger och vänster!

Formaterade och instalerade om os (win 8.1), uppdaterade till dom senaste drivrutinerna och uppdaterade bios.
Kort sakt suttit och uppdaterat allt jag har hittat och kommit på, idag fick jag njuta av spelet ca 2 timmar innan första crashen (ljudet försvan iof 2 gånger under den tiden!) Sen kunde jag spela en och en halv timme till innan jag crashade igen!

Servern jag spelar på är med mycket stabil, den crashade bara en gång under dom nästan 4 timmarna jag spelade idag

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

FÖr mig krashar bara specifika banor, nämligen Shanghai och Paracel Storm banan så jag kör inte dem :/
Trist men har inte hittat nån lösning. Dom andra banorna kan jag köra i timmar utan krash.

Permalänk
Medlem

Kraschade hela tiden innan jag uppdaterade Punkbuster manuellt samt körde battlefield 4 som admin, sen dess så har det inte hängt sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Detta har jag gjort nu:

Har nu reparetat spelet
Testat nya/äldre drivers
Tagit bort och installerat PB på nytt
Avaktiverat SLI
Aktiverat SLI
Testat starta BF4 i x86 mode
Testat starta BF4 i x64 mode
Startat som Administratör på BF4.exe
Stäng av uPnP i router/windows services
Kör på 1080p @ High Utan AA/HBAO ingame

Seriöst... Spelet kraschar/hänger sig på alla dessa sätt som ja testat

Någon som vet något mer kan testa osv? Börjar bli rätt segt.. För man vet ju massa andra som kan lira 24/7 utan krasch med eller utan SLI, får inte ihop de...

Kör du med perfoverlay.drawfps 1? om du gör det stäng abv det det får mitt bf4 att hänga sig.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jahapp... Nu börjar mitt också frysa/hänga sig. Varje runda. I samband med de nya uppdateringarna på servrarna...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Spelet är fortfarande i beta tyvärr.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Testat allt här med. Sjuka är att jag satt o spela med 4 polare och skypa. Då krasha det en gång exakt samtidigt som för en annan. Ljudloop krash..

Enda jag inte testat är att inaktivera virusprogrammet.

Sen så tycker jag det är fel att släppa ett spel som är så jäkla instabilt. Likaså med BF3 när det kom.

Permalänk
Medlem

Har också testat allt möjligt. Ibland kan jag spela ganska länge utan krash men när det väl börjat verkar det som det händer oftare.
Finns 100sidor långa trådar om detta på EA:s forum så det måst vara spelet som är problemet och inte folks datorer.

Permalänk
Medlem

Jag har datorn i sign med Corsair 650w nätagg, senaste drivrutiner från nvidia och det hänger sig för mig också. Jag kan köra singel player utan problem men så fort jag spelar multiplayer så hänger sig spelet. Inte alltid men väldigt ofta, ibland kan man spela i 2tim utan problem sen hänger sig det plötsligt.

Permalänk
Medlem

Mitt spel kraschade när överklockningen på grafikkortet var för högt. (trots att det funkade bra i furmark med samma inställningar)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Finns det inget program eller så som kan logga allt så man ser vad som orsakar felet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Mitt spel kraschade när överklockningen på grafikkortet var för högt. (trots att det funkade bra i furmark med samma inställningar)

Det krashar oavsett klock för mig. Nu ger jag upp detta för idag iaf. Inte nog med att klientens spel krashar så gör servrarna det också.
Nu två gånger i rad har servern jag spelat på krashat (alla åkte ur) och alla upplåsningar jag gjort måste göras om. Man tappar lusten att lira när man måste låsa upp samma grej om och om igen

Kanske ma n ska vänta nån vecka och lira nått annat sålänge tills dom fixat problemen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snusen:

testa att avinstallera allt tjaffs som nvidia installerar
installera enbart grafikdrivrutinerna.

nvidia virtual audio och 3d vision rutinerna kan göra att man åker på blåskärmar

åkte på låsningar i win 8.1 med dom senaste drivrutinerna
när jag avinstallerade allt utom grafikdrivarna så har jag inte åkt på en låsning än.
det är inte BF4 det är fel på utan på drivrutinerna

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

I mina stats: Quits 31.34%...
Spelet crashar ganska mycket, och om det inte gör det så är det servern. Så ungefär 50% av alla matcher blir fail för mig.

Permalänk
Medlem

Det behöver inte vara er dator som är problemet vid krascharna. Ofta är det servrarna som det är fel på, för ibland kan det krascha för mig och fyra andra vänner samtidigt. Så det är ju någonting DICE måste fixa omgående

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Funkat bra 3 kartor, nu på Siege of Shanghai (Beta kartan) har jag kraschat 3 gånger på 10 minuter på Swec servern..

*4 Gånger, 1 min in i kartan.. Får reconnecta hela tiden
*5e gången, Testade starta om Origin, hjälpte inte. Direkt jag dog så kraschade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

testa att avinstallera allt tjaffs som nvidia installerar
installera enbart grafikdrivrutinerna.

nvidia virtual audio och 3d vision rutinerna kan göra att man åker på blåskärmar

åkte på låsningar i win 8.1 med dom senaste drivrutinerna
när jag avinstallerade allt utom grafikdrivarna så har jag inte åkt på en låsning än.
det är inte BF4 det är fel på utan på drivrutinerna

Provade också det innan idag, funkar än så länge.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ