Permalänk

Spelat 40h. Jag har inte haft några större problem (från min sida sätt) med spelet förutom lite småbuggar och serverkracher. MEN nu i morse när dom "uppdaternade" servrarna så får jag frysningar i varenda runda. Spelet fryser och jag måste köra ctrl-alt-delete för att sedan få se den fula lilla rutan "Battlefield 4 has stopped working" Inget felmeddelande utöver det...
AAAaaa bra jobbat!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

När jag läste tråden för en timme sen hade jag tänkt säga ok... men efter ha kört 30 min som commander o laget vann och poängen trillade in. Med ett fåtal tickets kvar kraschar allt:(

Inte ok EA!!!!

Men kul spel!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Om dom är ganska snabba med att fixa problemet så är det ok... men gör dom det inte så kommer jag se till att få pengarna tillbaka.

Krånglar dom så vänder man sig till allmänna reklamationsnämnden.

Men jag hoppas verkligen dom får till det för det är ju ganska roligt.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Jag hoppar BF4 för att jag är besviken på hur BF3 hanterades.
Gillar inte att de släpper ett BF per år istället för att göra något ordentligt.

Som ni säger när Bf4 är fixat kommer Bf5 några månader senare.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Många gnäller på EA. Visst att spelet ev. är släppt "för tidigt". Men å andra sidan så pumpar EA in pengar till Dice som får möjlighet att skapa spelet från första början och fixa till det som behövs.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk

DICE are rolling out a new update later on the PC this update contains :

Fixing Game Crashes And Freezes.
Fixing Multiplayer Progress Lost.
Fixing Single Player Save File Corrupted.
Fixing Miscellaneous Audio Bugs.
Fixing Magazine Reload Bug on Normal.
Fixing Battlefield 4 Premium “Reset Stats” Feature Not Working.
Fixing Server Queues not Functioning.
Fixing Promotional Battlepack Items Not Appearing In-game and/or on Battlelog.

This may or not be coming in one huge patch but there might be various patches the patches that will be coming first are :

Fixing Game Crashes And Freezes.
Fixing Miscellaneous Audio Bugs.
Fixing Promotional Battlepack Items Not Appearing In-game and/or on Battlelog.
Fixing Multiplayer Progress Lost.
Fixing Server Queues not Functioning. (MIGHT DO)
Fixing Single Player Save File Corrupted. (MIGHT DO)

Later On / Shortly After The Other Patches :
Fixing Battlefield 4 Premium “Reset Stats” Feature Not Working.
Fixing Magazine Reload Bug on Normal.

So DICE are doing alot of updates to Battlefield 4 they are reading what we are saying.

Update Soon Guys!

If You Want !

PROOF : http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065... [battlelog.battlefield.com]

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drefk2000:

Om du t.ex. köper en micro som skulle ha så många fel som medelmjukvaran har skulle du bli vansinnigt arg.

En micro kan man inte patcha. Dessutom har en micro färre funktioner än BF4. Ganska övertygad om att det är löst innan nästa fredag.

Skrivet av drefk2000:

Pengar tillbaka är bara att glömma. Galet

Origin har en garanti som heter "Great Game", vilket gör det trivialt att få pengarna tillbaka om man köper av dem https://www.origin.com/news/origin-great-game-guarantee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljunki:

Å andra sidan får ni ju spela nu? Om ni inte vill spela nu, spela inte. Om ett halvår är ju det mesta fixat. Då kan ni börja spela och ha en egen inofficiell release.
Förstår inte problemet?

Vad tror ni, hade hittat fler eller färre buggar om en månad om de inte hade släppt spelet nu? Hade spelet varit då mer eller mindre färdigt?

Sluta gnäll och spela inte...

Kul då att komma in i servrar där vissa som stått ut med buggarna är Corporal 100 och har hur mycket erfarenhet som helst.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av drefk2000:

Jag har spelat för lite för att göra ett specifikt uttalande. Men generellt är det anmärkningsvärt hur mycket skit vi acceptetar när det kommer till mjukvara. Ingen annan sorts produkt skulle komma undan med det här. Om du t.ex. köper en micro som skulle ha så många fel som medelmjukvaran har skulle du bli vansinnigt arg. Men nu väntar vi snällt på patchar som kanske fixar problemen. Pengar tillbaka är bara att glömma. Galet

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte en micro som var allt annat än perfekt men jag har minsann aldrig fått några patchar till micron :/.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför så många ska klaga på att stora multiplayer spel inte funkar vid launch, vad förväntar man sig egentligen?
Utvecklarna har ju inte en chans att förutse alla problem som kommer att komma vid en så enorm skala som spelas när det släpps, beta är ju till för att fixa det mest grundläggande felen, det kommer alltid att vara buggigt i början på stora spel.

Visa signatur

Amd Ryzen 5800x | Asus TUF Gaming B550 PRO | Intel Arc A750 | 2x16GB 3200Mhz Kingston FURY Beast DDR4 RGB | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro

Permalänk

Nej!

Mest att man förlorar XP / aldrig får XPen man tjänar ihop. tex, jag är i en match, och går upp i level 4! sen när jag spelat färdigt och kommer tbx senare är jag fortfarande i level 3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Jag förstår inte varför så många ska klaga på att stora multiplayer spel inte funkar vid launch, vad förväntar man sig egentligen?
Utvecklarna har ju inte en chans att förutse alla problem som kommer att komma vid en så enorm skala som spelas när det släpps, beta är ju till för att fixa det mest grundläggande felen, det kommer alltid att vara buggigt i början på stora spel.

Det du säger är absolut sant - till en viss grad. Här handlar det mest om samma problem för alla, alltså borde problemen dykt upp redan när de testade spelet. Såklart kan man inte förutse alla, men de stora problemen som kraschar och disconnects borde ha upptäckts redan innan launch kan man ju tycka då de verkar drabba alla oavsett setup.

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Jag har ännu inte förlorat några poäng när en server går ner eller spelet krashar (vilket har hänt extremt sällan idag av någon anledning), även om det kan ta en stund innan de registreras om servern går ner. Därmed kan jag leva med problemen såhär i början, även om det naturligtvis är tråkigt. Det är fortfarande tillräckligt roligt för att bortse ifrån.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ljunki:

Å andra sidan får ni ju spela nu? Om ni inte vill spela nu, spela inte. Om ett halvår är ju det mesta fixat. Då kan ni börja spela och ha en egen inofficiell release.
Förstår inte problemet?

Vad tror ni, hade hittat fler eller färre buggar om en månad om de inte hade släppt spelet nu? Hade spelet varit då mer eller mindre färdigt?

Problemet är helt enkelt att folk är så naiva att de köper spelet för att sedan gnälla bara för att gnälla. Visst buggarna borde inte existera men samtidigt har man press från EA att man ska lansera spelet en viss tidpunkt och dessutom så kan faktiskt buggarna uppkomma pga. väldigt många olika orsaker i kombination med andra orsaker.

Skrivet av csoLs:

Vad är reglerna för returrätt vid mjukvara? Betalar man för en mjukvara som inte lever upp till vad utvecklarna säger så bör man väl rimligtvis kunna kräva pengarna tillbaka?
Själv impulsköpte jag BF4 på releasedagen och har än så länge bara hunnit med att spela igenom campaignen, och den var ju... ganska dålig. Buggar, tunn story, taskigt AI och tråkiga banor.
I SP-läge så skulle man (jag iaf) ju önska att det fanns ännu större möjligheter att kanske gå och utforska lite (tänker t.ex. på när man ska försöka leta sig fram genom fartyget), men istället finns det bara en rätt väg, och man lär sig ganska snabbt att det inte lönar sig att försöka utforska spelet Fast jag kanske är ensam om att njuta av sån typ av gameplay? FPS-labyrintspel finns det gott om, hade varit nice om DICE la lite krut på att sticka ut inom det området...

Jag ska testa lite multiplayer senare ikväll, men för att svara på OPs fråga så nej, jag tycker inte att det är okej att släppa ett spel som har så mycket problem som BF4 har. Det är en sak om servrarna blir överbelastade på releasedagen (inte alltid lätt att förutse hur mycket kraft man behöver för att klara spikarna som blir i början), men när det är själva spelet som är trasigt så blir man ledsen i ögat

Du kan väl starta spelet? Det kraschar ju inte direkt när du startar det. Kom ihåg bugg behöver inte betyda att produkten är oanvändbar och därför ingen ångerrätt.

Skrivet av Mineralvatten:

Ja, men folks trosor har knycklat till sig av den fräckhet de anser Dice ha uppvisat av att spelet inte är perfekt vid släpp. De känner sig kränkta, mycket likt en person som fått en P-Bot gör. Jag tycker spelet är kul, och bortsett från krascherna har jag inte stött på några nämnvärda problem.

Kul att se att de är väldigt aktiva med att fixa problemen

Folk tror helt enkelt att internet ger dem rätt att bete sig hur man vill. Spelar ingen roll om det är mot spelare eller Dice anställda.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljunki:

Förstår inte problemet?

Man betalar för en färdig produkt. Är det för mycket begärt att kunna använda produkten då? Och det inte som en "test-version".

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Man betalar för en färdig produkt. Är det för mycket begärt att kunna använda produkten då? Och det inte som en "test-version".

Nej. Man betalar för en produkt. Behöver inte vara färdig och dessutom vad anses vara en "färdig" produkt? Att den går att starta? En motor kan gå sönder någon gång under sin livstid. Betyder det att den inte är en färdig produkt?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Man betalar för en produkt. Behöver inte vara färdig och dessutom vad anses vara en "färdig" produkt? Att den går att starta? En motor kan gå sönder någon gång under sin livstid. Betyder det att den inte är en färdig produkt?

Om ett spel i det här fallet inte är färdigt skulle jag kalla det beta. Antar att du är villig att betala 700kr eller vad det kostar för en beta? Dvs något som knappt går att spela.

Att något är färdigt anser jag är något som går att spela utan problem, MEN att det kan uppstå problem i spelet, och det är mindre problem.

Skulle du betala fullpris för en bil som var ett test-projekt?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Om ett spel i det här fallet inte är färdigt skulle jag kalla det beta. Antar att du är villig att betala 700kr eller vad det kostar för en beta? Dvs något som knappt går att spela.

Att något är färdigt anser jag är något som går att spela utan problem, MEN att det kan uppstå problem i spelet, och det är mindre problem.

Skulle du betala fullpris för en bil som var ett test-projekt?

Betalade 365:- för spelet. Har sett betydligt mer trasiga spel säljas. Jag skulle kalla de "problem" som dyker upp för ganska normala problem när stora AAA titlar som BF4 släpps. Serverproblem och crasher. Men du kanske tror att Dice är magiska och ska därför veta om varenda liten bugg (som kan ha och göra med ens egen hårdvara) som existerar?

Folk överreagerar. Speciellt när Dice faktiskt har noterat buggarna och håller på att fixa dessa.

Skulle jag köpa bilen? Om de lovade att få den att fungera felfritt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Betalade 365:- för spelet. Har sett betydligt mer trasiga spel säljas. Jag skulle kalla de "problem" som dyker upp för ganska normala problem när stora AAA titlar som BF4 släpps. Serverproblem och crasher. Men du kanske tror att Dice är magiska och ska därför veta om varenda liten bugg (som kan ha och göra med ens egen hårdvara) som existerar?

Folk överreagerar. Speciellt när Dice faktiskt har noterat buggarna och håller på att fixa dessa.

Skulle jag köpa bilen? Om de lovade att få den att fungera felfritt.

Min åsikt är att man ska släppa en produkt när den är färdig och går att använda men med mindre buggar som inte stör spelandet speciellt mycket. Din är tydligen en helt annan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Inte precis en suprise att det är så, varit så i alla bf. Innan det var EA också.

Tycker releasen fungerat bättre än väntat.
Det är inget fel på "One shot" Spela bättre istället.

Bf4 hade ju en beta för att dice skulle kunna hitta de flest problemen i nät koden, för att kunna lösa dem inför release. Går det inte på två veckor så får man helt enkelt fördröja releasen, thats it.
Jag skulle inte bli förvånad om DICE gick ut och sa "spelet var inte klart vid release men EA tvingade oss till att släppa det oslipat". Det är oacceptabelt.

Och du, det är inte "One shot" jag pratar om. Jag blir dödad, sen ser jag efteråt att killen kommer runt hörnet. Det är fan oacceptabelt i en snabb fps-shooter som bf4.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Min åsikt är att man ska släppa en produkt när den är färdig och går att använda men med mindre buggar som inte stör spelandet speciellt mycket. Din är tydligen en helt annan.

Då skulle ju din produkt bli nästa Duke Nukem Forever (Som i Forever under development). Spelet kan faktiskt varit stabilt när de provade det före lansering men antalet personer som loggar in etc. kan man ju inte simulera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Då skulle ju din produkt bli nästa Duke Nukem Forever (Som i Forever under development). Spelet kan faktiskt varit stabilt när de provade det före lansering men antalet personer som loggar in etc. kan man ju inte simulera.

Skillnad på spel och spel vet du.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

Detta kan man ju diskutera väldigt mycket. Otroligt rigoröst testande av Battlefield 4 på hundratusentals olika datorer med lika många olika drivrutiner och Windowsvarianters skulle kosta flera miljoner kronor (miljarder?) och säkert ta minst ett år. Att släppa spelet, samla info, lösa, kanske tar en månad på sin höjd. Jag tycker inte att de buggarna som finns, någon enstaka krash och något ljud som försvann en gång, är det värsta jag varit med om.

I min mening så gick släppet bra, släppet av BF3, Diablo, Half Life 2 och många andra spel gick så mycket sämre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Det här är resultatet av att tvingas släppa ett spel vid ett bestämt datum och inte när spelet faktiskt är färdigt. Anledningen är kort och stavas EA. Finns många andra spel som skjutit upp sin release då spelet helt enkelt inte är redo för den stora massan. Helt rätt gjort.

Jag är riktigt besviken och rent ut sagt arg över resultatet. Då syftar jag inte på serverproblemen utan element i spelet som är direkt trasiga.

Det är ju tyvärr inte något nytt att nästan alla EA spel är fyllda med buggar som nästan aldrig fixas :/

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

ni är medvetna om att detta har varit fallet med alla nysläpp som EA släppt de senaste åren? senaste EA spelet jag lirade på releasedagen utan buggar var väl mirror's edge men det var ju ett rätt basic spel med

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

ni är medvetna om att detta har varit fallet med alla nysläpp som EA släppt de senaste åren? senaste EA spelet jag lirade på releasedagen utan buggar var väl mirror's edge men det var ju ett rätt basic spel med

Märks väl mest nu när BF4 är så stort

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sim City klarade sig inte undan alla buggar och jag börjar faktiskt bli lite störd på BF4 nu också. Båda spelen är EA spel.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

En riktig beta för ett så stort spel håller på mycket längre än en månad. Det är ren och skär marknadsföring. Framförallt det här med "exklusiv" beta för alla som har förbokat eller har BF3 Premium (vilket i praktiken innefattar typ alla). Det är bara till för att få folk att känna "Aha, jag är speciell. Jag får exklusiv specialtillgång till betan tre dagar före alla andra. Jag måste ju utnyttja det!"

Bra poäng! Vi kan snabbt jämföra med DotA 2-betan som höll på i (var det två år? tiden går så fort) en hiskelig tid och det riktiga spelet lanserades först för några månader sedan. DÄR har vi ett kvalitativt spel!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag är positivt överraskad av BF4 då det på min dator fungerar enligt min åsikt utmärkt, har enligt Battlelog hitentills spelat 7h.
Då har nog inte tiden räknats för de 3 gångerna som det har slutat fungera.
2 gånger har Servern plötsligt segat ner sig och strax därefter startat om.
1 gång har jag blivit utslängd där det står typ "Connection dropped by client" eller motsvarande.

Det är oändligt mycket bättre än BF3, då jag flera månader efter lansering inte kunde ansluta/eller spela mer än 5-10 min.
Mina vänner hade inga som hellst problem med BF3, över huvudtaget.
Tydligen har jag ändå enligt Battlelog lyckats skrapa ihop 65h, innan jag slutade försöka.

Men jag ser många liknelser mellan BF3 och BF4 på den här punkten.
Flera av mina vänner upplever som många av er andra här att BF4 fungerar riktigt dåligt, det kraschar konstant, ospelbart osv.
Medans för mig fungerar det väldigt bra i förhållande, och jag är helnöjd, då jag faktiskt har möjlighetan att få spela.

Och som många av er andra så håller jag med om att pressa utvecklingen inför ett fast datum för lanseringen är en negativ utveckling.
Bra att ha ett mål, men löjligt när det inte är klart.

Verkar som att många anser att BETAn inte fungerar och dömmer spel efter beta- upplevelser och prestana är banalt.
När man är BETA-testare så får man ju se till att man rapporterar allt man tycker är märkligt / fel / missvärderat / krascher, spara loggar skriva i detalj hur man upplever buggen, så att utvecklarna har något att jobba med.
Skickar man inte in alla konstigheter från en BETA så blir det inga förbättringar/åtgärder.
Det som åtgärdas om ingen skickar in är det som hittas av utvecklarna/testarna.
Man kan ju inte ladda ner en BETA och spela det i tron att det är en färdig produkt som man får möjlighet att spela innan "alla andra".
Det man då endast hjälper till med är att belastningstesta deras servrar, vilket är svårt utan mycket folk.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Skrivet av Titane:

Jag är positivt överraskad av BF4 då det på min dator fungerar enligt min åsikt utmärkt, har enligt Battlelog hitentills spelat 7h.
Då har nog inte tiden räknats för de 3 gångerna som det har slutat fungera.
2 gånger har Servern plötsligt segat ner sig och strax därefter startat om.
1 gång har jag blivit utslängd där det står typ "Connection dropped by client" eller motsvarande.

Det är oändligt mycket bättre än BF3, då jag flera månader efter lansering inte kunde ansluta/eller spela mer än 5-10 min.
Mina vänner hade inga som hellst problem med BF3, över huvudtaget.
Tydligen har jag ändå enligt Battlelog lyckats skrapa ihop 65h, innan jag slutade försöka.

Men jag ser många liknelser mellan BF3 och BF4 på den här punkten.
Flera av mina vänner upplever som många av er andra här att BF4 fungerar riktigt dåligt, det kraschar konstant, ospelbart osv.
Medans för mig fungerar det väldigt bra i förhållande, och jag är helnöjd, då jag faktiskt har möjlighetan att få spela.

Och som många av er andra så håller jag med om att pressa utvecklingen inför ett fast datum för lanseringen är en negativ utveckling.
Bra att ha ett mål, men löjligt när det inte är klart.

Verkar som att många anser att BETAn inte fungerar och dömmer spel efter beta- upplevelser och prestana är banalt.
När man är BETA-testare så får man ju se till att man rapporterar allt man tycker är märkligt / fel / missvärderat / krascher, spara loggar skriva i detalj hur man upplever buggen, så att utvecklarna har något att jobba med.
Skickar man inte in alla konstigheter från en BETA så blir det inga förbättringar/åtgärder.
Det som åtgärdas om ingen skickar in är det som hittas av utvecklarna/testarna.
Man kan ju inte ladda ner en BETA och spela det i tron att det är en färdig produkt som man får möjlighet att spela innan "alla andra".
Det man då endast hjälper till med är att belastningstesta deras servrar, vilket är svårt utan mycket folk.

Varför börjar du dilla om BETAn?? Den "färdiga produkten" är ju släppt.
Och ja precis som BF3 är BF4 ruskigt buggigt nu i början. Framförallt är det ju den dåliga nätkoden som sticker ut....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S