Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem

Spelat ett par rundor nu och HELVETE vad segt det är!

50% långsammare än BF3. MINST!

Rör sig som en sengångare på opium.

Permalänk
Medlem

Spelet funkar verkligen över förväntan! Iaf för min del, har inte fått en enda CTD eller liknande på timmarna jag spelat.
Enda strulet jag har är att ljudet försvinner ibland, eller ja, inte allt ljud.
Kör man te x en pansarvagn så försvinner motorljudet för 1-2 sekunder. Någon mer som har detta problem?

Är riktigt nöjd med spelet änsålänge iaf! Roliga banor och vapen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Säg till när (om) det är värt att köpa hehe

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Stör mig på att man låser upp saker så segt! Spelet stänger ner sig också utan anledning ibland.

Gillar verkligen grafiken, helt sinnes sjukt snyggt är det. På storm banan med öarna, ljuset, när det blåser. Grymt snyggt.

Patcha mer, gör det mer stabilt, fixa så man låser upp saker snabbare så blir det perfa

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Skrivet av anon164250:

Just den vet jag inte hur länge den gäller. Men den XP-boost man får från Battlepacks man låser upp genom att levla håller i en timme, in game-tid.

Får hoppas att det är samma sak med denna. Slängde upp alla battle packs på en gång och blev lite orolig att den skulle ta slut innan man ens börjat spela

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Visst det är snyggt, men f*n vad små fienderna är. Ser dom inte och bara irrar omkring. Värdelöst !

Permalänk
Inaktiv

Tyckte det skulle bli kul med spelbara tjejer, det blev inge sånt eller?

Permalänk
Medlem

Det enda jag egentligen är besviken över är att spelet känns så fattigt på content, efter att man gått från BF3+Premium

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av anon160117:

Tyckte det skulle bli kul med spelbara tjejer, det blev inge sånt eller?

Nej men CoD: Ghosts ska ha spelbara tjejer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av ronz:

Det enda jag egentligen är besviken över är att spelet känns så fattigt på content, efter att man gått från BF3+Premium

Jag tycekr det är tvärtom. BF3 kartorna kan jag rätt bra men nu har jag 10 helt nya kartor att lära mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kolla vad jag lyckades knipa inne på Media markt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sambuccashake:

Spelat ett par rundor nu och HELVETE vad segt det är!

50% långsammare än BF3. MINST!

Rör sig som en sengångare på opium.

Du kan sikta snabbt. Tycker på något sätt det är skönare att inte behöva irra omkring som en duracellkanin på tjack för att scora bra. Som i bf2, där behövde man ju verkligen hoppa och dolphin diva var 10 sekund typ för att ha en endge, nu slipper man det värdelösa momentet. Mest pga det är jobbigt att göra fler knapptryckningar per minut även om skillbaserat spel generellt är bra.. Det är siktet som är viktigast nu.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg! USA mot Europa klockan 19.
http://www.battlefield.com/battlefield-4/showdown

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Då var det igång!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Finns det inget kösystem längre när man ska joina en server?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 220volt:

Finns det inget kösystem längre när man ska joina en server?

inte än, det är på g, likaså ljudet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Då var det igång!

Undrade vad EU sysslade med sista rundan.... USA - Helikoptern åkte ju omkring helt obehindrat.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Slängde ihop ett klipp med lite goa frags med båden

http://www.youtube.com/watch?v=M4nuzZUZN_o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dysenteri:

Får hoppas att det är samma sak med denna. Slängde upp alla battle packs på en gång och blev lite orolig att den skulle ta slut innan man ens börjat spela

Tänk på att boosten inte aktiveras direkt när du öppnar ditt battlepack, inte de vanliga i alla fall. Utan inne i spelet, i spawnmenyn till exempel, måste du trycka på ESC så du får upp pausemenyn och nere i högra hörnet har du en ruta där det står boost. Där kan du klicka och aktivera alla boosts som du öppnat.

Permalänk
Medlem

åhh all statistik över mitt spelande är avstängt just nu o min score är -1000/0..dvs rank noll...visst har inte spelat mkt,,låg kanske på 1800 iaf o var iaf på första nivån med gubben..kan dom snabba på att uppdatera battlelogen för sjutton..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har väldiga problem med spelet. Har bara kört multiplayer ännu. Men för mig så får jag extrema internet lagg. Har alltid haft runt 40 ping och det ska inte vara några problem. Kan springa typ 5 meter sen dras jag tillbaks typ 1 meter. Får så mycket att det är ospelbart :/. Ibland så krashar det till skrivbordet, får felkod 0xc0000005. Kan det vara mina minnen som inte är okej eller är det nått annat. Kör Geforce drivern 331.65 Nån som har liknande problem?

Får detta i Loggboken

Händelse-id 1000

Felet uppstod i programmet med namn: bf4.exe, version 1.0.0.0, tidsstämpel 0x526b9042
, felet uppstod i modulen med namn: bf4.exe, version 1.0.0.0, tidsstämpel 0x526b9042
Undantagskod: 0xc0000005
Felförskjutning: 0x00000000008ed8d5
Process-ID: 0x350
Programmets starttid: 0x01ced7d14be08444
Sökväg till program: D:\Installerat\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe
Sökväg till modul: D:\Installerat\Origin Games\Battlefield 4\bf4.exe
Rapport-ID: 204cfd29-43c5-11e3-bfc9-74d02bc4e3ca
Fullständigt namn på felaktigt paket:
Program-ID relativt till felaktigt paket:

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Den här snubben ligger fan på 3381SPM och är rank 86. Hur fan är det möjligt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Han har löjligt mycket heals och revives tycker jag, för den tiden han spelat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

25fps med 680 då antagligen.

Tänka sig hur fel det antagantet var nu när vi står här.

Permalänk
Medlem

Förresten, är det nån som confat joystick till flyg/helli? Är det lika kasst som bf3??
Saknar känslan i flygplan och hellis från bf2 med joystick... och bf1942 med för den delen...

Permalänk
Medlem

Dom har fixat köer till servrarna nu! Äntligen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tjobbo:

En assault-lirare som bara kör små maps. KD'n är inte märkvärdig... 0 kills med fordon (ja 12 med stationär kulspruta och 1 med gunship)

http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/RyanB011/vehicle...

Permalänk
Medlem

buggigt facking skitspel

går itne att spela en halvtimme utan att det är nåt som förstör spelet helt. antingen att skiten kraschar helt eller att ljudet försvinner.

Permalänk
Medlem

OK, nu efter några timmars lirande till så kan jag konstatera att det är något allvarligt fel med "nätkoden" - "hitboxarna". Det handlar inte om skicklighet i vare sig skjutandet eller förutseende utan om sjuk delay och lagg när det gäller träffar. Ofta blir man träffad, dödad när man själv har börjat skjuta först, ser att man träffar men får inga hitmarkers.

Som det är nu så finns det ingen som helst känsla i "gunplay".

Permalänk