Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Varför börjar du dilla om BETAn?? Den "färdiga produkten" är ju släppt.
Och ja precis som BF3 är BF4 ruskigt buggigt nu i början. Framförallt är det ju den dåliga nätkoden som sticker ut....

Det han syftar på är bristande engagemang från betatestarna.

Då betan var tillgänglig till stor del av dem som förhandsbokade etc var det bara något dem fick, en del kanske inte tog del, men jag vågar gissa att en hel del inte rapporterade buggar och problem dem såg till Dice utan istället skrev av sig på något forum som detta.
Det är problemet med en stängd beta som är "lätt" att komma åt, väldigt få tar ansvaret som "beta-testing" innebär.
Vilket oftast resulterar i större problem vid launch, som man nu upplever.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk

Det har aldrig fungerat bra när EA släppt ett populärt spel. Hur kan ni ens vara förvånade?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ett jäkla skitspel är vad det är!
AAAhhhhhhhhhh vad tokig jag blir på det inget funkar ju!

Permalänk
Medlem

Kan inte vara okej att släppa ett halvfärdigt spel, så denna gång köpte jag ej vid release och väntar ett tag tills de lagat lite mer, gjorde alla så skulle dom inte släppa ett halvgjort spel utan gjort en grundlig beta testning och lagat innan spel släpp, vi får skylla oss lite själva då det blivit rätt accepterat att släppa halvdana saker, och vi spelare väntar troget på nya uppdateringar..

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Inte heller någon annan branch som behöver släppa produkter när EA vill att dom ska släppas

Men jag förstår din poäng iallafall, tyvärr går det bara att skylla på EA
Ingen idé att försöka sätta sig emot för dom lär ju säkert betala 1000000 för advokater osv istället för att ge dig 500 tillbaka :/

Väldigt lätt att bara skylla på EA. Finns absolut inga belägg för att detta var EAs beslut, Dice gör deras mest populära spelserier, anser de att spelet är ofärdigt så har de antagligen inga problem alls med att skjuta upp releasen. Nu är jag visserligen nöjd med BF4 utöver att ljudet försvinner i Lancang Dam, krascher som tar bort alla intjänade poäng samt ickeexsisterande kösystem för fulla servrar, men jag tror inte en sekund på att det var EA som tvingade ut spelet för tidigt.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat bf4 nu efter release men spelade "betan".

Eftersom att jag inte spelat spelet så kan jag inte uttala mig buggar eller liknande men om Dice och EAs agerande:

Hur kan de för det första kalla det en beta när det snarare är en demo för att få sälja fler kopior. Som någon tidigare nämnde så är en beta för mig inte en två veckors period där du låter i princip alla spela spelet. Under denna period kommer inte ens hälften av de som spelar att någon feedback överhuvudtaget som är idén med en beta utan istället kommer bara att gnälla på diverse forum över alla problem de har.

För det andra så känns det som att Dice inte är speciellt engagerade i att patcha spelet så fort som möjligt / lösa de problem som finns. De lägger istället vikt på de saker som det tycker de har gjort bra och är unikt i deras spel för att sälja fler kopior nu i början. Var lyckliga att ni spelar spelet på pc och inte på konsol för där kommer det typ ny patch som löser samma problem som fanns på pc 2-4 månader senare, har spelat både konsol och pc samtidigt... Detta beror anagligen att det konstar 10k ber uppdatering men det borde de ju har råd med:)

Net code är som vanligt skit i battlefield spelen och de gör fortfarande inget åt den!! Har varit lika sen typ bf2, vilket förövrigt var det sista riktig bra bf spelet.

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YGLeXz:

Bra poäng! Vi kan snabbt jämföra med DotA 2-betan som höll på i (var det två år? tiden går så fort) en hiskelig tid och det riktiga spelet lanserades först för några månader sedan. DÄR har vi ett kvalitativt spel!

DotA 2 betan hanterades som vanligt bra av Valve, dock så rushade de lite för snabbt med DotA 2 Linux varianten där den var lite för ofärdig och fylld med buggar för att inte kallas för en BETA på den platformen. Likaså gäller nog också OSX.

Men ett spel som BF specielt på senare tid där EA inte har råd eller inte vill missa ett spelsläpp är ganska uppenbart att den kommer vara fylld med buggar. Folk som förhandsbokar får skylla sig själva att de köper grisen i säcken och faktiskt litar på att EA kommer släppa en "färdig" produkt på launch date.

Kanske låter lite hårt men förhandsbokningar är något av det dummaste man kan göra och detta bara driver företag som EA att faktiskt släppa så dåligt färdiga spel.

Jag gjorde misstaget av att köpa tidigt BF3, detta kommer aldrig hända igen från min sida oavsätt spel nu.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge folk förhandsbokar en produkt man egentligen inte vet något om förutom det marknadsavdelningen spottar ut, kommer vi få dras med ofärdiga och potentiellt dåliga spel som inte är som utlovat. Se bara på Creative Assembly's katastrof med Total War Rome 2.

För en sund spelbransch, sluta förhandsboka från de stora drakarna. Vänta några veckor, läs spelarrecensioner och handla därefter om ni gillar vad ni ser.

Vill ni tvunget betala i förväg, stötta de som verkligen behöver hjälp, dvs titta runt på ställen som Kickstarter. Då hjälper ni till att öka diversifieringen i branschen och troligen bättre spel överlag i förlängningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag är rätt säker på att CoD: Ghosts kommer ha mindre problem än BF4 vid release.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Väldigt lätt att bara skylla på EA. Finns absolut inga belägg för att detta var EAs beslut, Dice gör deras mest populära spelserier, anser de att spelet är ofärdigt så har de antagligen inga problem alls med att skjuta upp releasen. Nu är jag visserligen nöjd med BF4 utöver att ljudet försvinner i Lancang Dam, krascher som tar bort alla intjänade poäng samt ickeexsisterande kösystem för fulla servrar, men jag tror inte en sekund på att det var EA som tvingade ut spelet för tidigt.

tror inte folket på dice vill stå för att dom har gjort spelet så som det är just nu
tråkig,kort,buggig campaign(Dog tex när jag gick in i en vägg på ett ställe..), ljudbuggar i multiplayer, folk som spawnar under marken och i saker (i stenar och hus som man inte ska kunna vara i osv), det syncar inte jätte bra med battlelog(xp för ribbons sparas inte om man lvlar upp av dom), ljudbuggar på 2 banor (?), spelet crashar massor osv (speciellt på siege of shanghai), finns säkert mycket mer buggar också, och många av dom hade nog funkat bättre om dom släppte en beta istället för ett demo beta, tycker det är lite väl konstigt att en BETA slutar 2 veckor innan spelet släpps.. skulle det ha varit 2 månader istället så hade dom säkert hunna fixa lite fler buggar osv

Jag skyller iaf allt på EA

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Problemet var ju också att det inte var någon riktig beta utan betan byggde på en gammal version. Det dom släppt nu är den riktiga betan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

+bra grafik
+bra ljud
+bra kartor
+kul
-sjukt dålig netcode
-battlepacks
-blir 1 shootad hela tiden...
-buggigt

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wozzor:

-battlepacks

Bryr mig inte om allt annat, men vad tusan är negativt med Battlepacks?

Permalänk
Medlem

Nätverksproblemen känns helt horribla. Det verkar dessutom ha blivit värre sedan senaste patchen. Kommer inte ihåg att det var såhär illa innan EU launch eller på Betan. Mer eller mindre standard att man blir skjuten runt hörn nu mera. Även fast man sitter med 30ms i ping blir det som man spelar på 1sek lagg.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Egentligen ingenting.
Men, av att dömma från EAs förflutna är det inte pålitliga med grejjer som "battlepacks". Detta är trots allt företaget som försökte kränga på oss Simcity 4 spelare DLCt "luftskepp" för 100 spänn. Hur länge tror du det tar innan det börjar sälja battlepacks innehållandes saker som är aningen bättre än vad man kan låsa upp i spelet?

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av metuz:

Ett jäkla skitspel är vad det är!
AAAhhhhhhhhhh vad tokig jag blir på det inget funkar ju!

skit bakom spakarna?
inga problem är

att nätkoden är dålig beror ju på att det är för mycket tomtar med för låg FPS som spelar.
lär er att nätkoden styrs av FPSen
ju bättre FPS ju mer exakt nätkod.
så har det varit sen BF2.

därför är pinglimit på servrarna ett måste.
alla blåbär över 30 i ping på svenska servar har inget där att göra

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Roligt spel när det fungerar men surt att försöka komma in på sin favoritserver i 30-60min och spelet bestämmer sig straxt efter man kommit in att krasha eller server problem.

Permalänk

För att vara lite objektiv:

DICE har släppt 4 patchar för server-side + 1 till på G.

Dom har även uppdaterat client-side 2 gånger.

Allt detta på mindre än 1 vecka.

Spelet är långt ifrån bra, men jag tycker att dom gjort OK i alla fall...

Jag ska avvakta med "hatandet"...

Visa signatur

Intel i7-3770k @ 4.5 GHz HT ON (Antec Kuhler H20 920) | ASUS P8Z68-V/GEN 3 (Socket 1155) | Corsair 8.00 GB Dual-Channel DDR3 1600MHz (8-8-8-24-2T) | ASUS GTX 580 DirectCU II | Corsair 900W PSU | Corsair SSD | 120 GB Western Digital 1TB HD | WINDOWS 7 64-bit Home Premium | LCD BENQ G2420HD 1080p @ 75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse86:

Egentligen ingenting.
Men, av att dömma från EAs förflutna är det inte pålitliga med grejjer som "battlepacks". Detta är trots allt företaget som försökte kränga på oss Simcity 4 spelare DLCt "luftskepp" för 100 spänn. Hur länge tror du det tar innan det börjar sälja battlepacks innehållandes saker som är aningen bättre än vad man kan låsa upp i spelet?

Du menar samma Battlepacks som man kan låsa upp genom att bara spela spelet? Finns inget som tyder på att de kommer att sälja speciella Battlepacks så fram tills dess så finns det inget att klaga på (om just battlepacksen).

Vill tillägga två saker.

- den långa vänttiden mellan maps.
- Kan inte binda mouse 5 och 6 i settnings.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Egentligen ingenting.

Oj, det var nog den sämsta förklaringen på varför Battlepacks är negativt jag har hört.

Jag skulle accepterat förklaringen att det är helt random vad man får, delvis för jag skulle kunnat rätta dig då och säga att det finns vapen specifika Battlepacks som man enbart får delar till sitt vapen i.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Du menar samma Battlepacks som man kan låsa upp genom att bara spela spelet? Finns inget som tyder på att de kommer att sälja speciella Battlepacks så fram tills dess så finns det inget att klaga på (om just battlepacksen).

Vill tillägga två saker.

- den långa vänttiden mellan maps.
- Kan inte binda mouse 5 och 6 i settnings.

Jag lyckades binda musknapp 5 och 6 som sekundär tangent dock inte som primär.

Visa signatur

[Asus Sabertooth Z87] [Intel Core i5 4670K 4.2GHz] [Evga GTX 780 SC ACX SLI] [Corsair Dominator Platinum 1600MHz 16GB] [Samsung 840 EVO Basic 840 500GB] [Samsung 840 Basic 250GB] [Corsair AX860] [Corsair H100i] [Asus Xonar D2X] [Fractal Design R4] [Asus ROG Swift PG278Q] [Samsung S27A950D] [Logitech Z906] [Sennheiser PC 350 SE] [Corsair K65 RGB] [Logitech G500]

Permalänk

Jag har inte haft något problem alls efter release förutom att servern har crashat man har spelat på och att min andra skärm blir ibland svart och ibland inte i fullscreen. Kör jag window fullscreen droppar jag för mycket fps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wrik Von Eitzén:

Jag lyckades binda musknapp 5 och 6 som sekundär tangent dock inte som primär.

Lyckas inte göra det alls. Försökt både primär och sekundär. Känns lite B faktiskt med tanke på att spelet är ett PC spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

- alla client side crasher
- server side crasher
- **** RIKTIGT dålig netcode*** bf4 kommer inte ens röra esport som det är idag
-extremt dyrt 1000kr med premium är inte okej, de drar alltså in mlijardbelopp , och med den nätta summan de drar in varannat år kan de inte släppa ett spel som fungerar vid släpp???? det skulle vara kriminellt egentligen, säljer ja en bil sen då köparen får den står en hög däck på gårn då blir man ju åtalad...
-gillar inte att de gjort alla vapen kraftigare 3skott å du är död, gillar bf3 dmg modellen betydligt böättre
+ snyggt
+ hyfsade banor
+gillar faktiskt battlelog o spec mode o spelet är kul.... då det funkar!

edit: ja kan då binda musens knapp 5 o 6 har iof bara knapp 5 som syla handgranat men ej provat binda mus6

ger det 2,3 pikadoller av 25 möjliga

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Att man aldrig vet vad man får...

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Kan ju inte påstå att 3an funkade bättre på release.

Och ja det är okej. Stänger man betan 2veckor innan release så är det sån här man får räkna med, problemen löser sig och det är svårt att simulera så oerhört mycket folk som kommer på en release.

Bokade både BF4+Premium även fast jag var fullt medveten om att det är buggigt i början.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Inte precis en suprise att det är så, varit så i alla bf. Innan det var EA också.

Nämn ett Battlefield som inte blivit publicerat av EA..

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 4.0GHz MB: Asus Z87 Maximus VI Hero GPU: Asus GTX 680 1228MHz RAM: Kingston HyperX Beast 2400MHz 8GB HDD: WD Black 1TB SSD: Intel 330 240GB PSU: Seasonic G-550W Chassi: Fractal Design Define R4 OS: Windows 7 Ultimate KB: Func KB-460

Permalänk
Medlem

jag hade detta på känn, var helt övertygad om att dom skulle släppa ett halvfärdigt spel, därför sket jag i att köpa det, väntar minst ett halvår

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Jag förstår inte varför så många ska klaga på att stora multiplayer spel inte funkar vid launch, vad förväntar man sig egentligen?
Utvecklarna har ju inte en chans att förutse alla problem som kommer att komma vid en så enorm skala som spelas när det släpps, beta är ju till för att fixa det mest grundläggande felen, det kommer alltid att vara buggigt i början på stora spel.

Men sen känns det som att det är skillnad på om företag släpper ett spel och sedan visar spelet lite kärlek i ett par år. Vad jag förstår så har BF5 redan blivit avslöjat. Så frågan är hur mycket love BF4 får innan all enegi läggs på nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

- alla client side crasher
- server side crasher
- **** RIKTIGT dålig netcode*** bf4 kommer inte ens röra esport som det är idag
-extremt dyrt 1000kr med premium är inte okej, de drar alltså in mlijardbelopp , och med den nätta summan de drar in varannat år kan de inte släppa ett spel som fungerar vid släpp???? det skulle vara kriminellt egentligen, säljer ja en bil sen då köparen får den står en hög däck på gårn då blir man ju åtalad...
-gillar inte att de gjort alla vapen kraftigare 3skott å du är död, gillar bf3 dmg modellen betydligt böättre
+ snyggt
+ hyfsade banor
+gillar faktiskt battlelog o spec mode o spelet är kul.... då det funkar!

edit: ja kan då binda musens knapp 5 o 6 har iof bara knapp 5 som syla handgranat men ej provat binda mus6

ger det 2,3 pikadoller av 25 möjliga

offtopic: fan vad jag skrattade. 2,3 pickadollor av 25. Gjorde min dag

Visa signatur

[ Lian Li A3 mATX Vit] [ Corsair RM1000e ] [AMD Ryzen 7 9800x3D] [ROG Strix B850-G Gaming WIFI] [ASUS RTX 5080 PRIME OC ] [ Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]