Tävla och vinn datorsystem med Fractal Design och Dustin PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

man fick inte edita bilden? eller är det bara jag som tycker att projektor/tvn är konstig i upper vänstra kant? och på höger sidan av rummet :)?

(bashar inte, bara undrar)

Det är en panorama. Och det var Photoshop som misslyckades med att stitcha/sätta ihop bilderna till en. Alltså det är typ 6 bilder i en.

Permalänk
Skrivet av alexzpro:

Det är en panorama. Och det var Photoshop som misslyckades med att stitcha/sätta ihop bilderna till en. Alltså det är typ 6 bilder i en.

aha tyckte att det var något sånt knasigt där ser man!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Men vart är alla pimpade spelhörnor?

Eller räcker det att man tar ett foto på sin "datorgrotta" rätt upp och ner? (jag/vi har mycket väl förstått att humor spelar stor roll. men vad menas egentligen med "pimpas" slänga fram en massa dioder och cola, eller bygga om hela datorgrottan)

Jag tror Swecs staff behöver uppdatera vad som gäller.

Vad menas med en "pimpad" spelhörna ?

Eller räcker det att man fäster spelgrottan på tornet på en stridsvagn

Bra frågor, allt är subjektivt och vi tycker helt klart olika och för egen del så står jag vakt för att inte behöva "pimpa" och vända upp och ner på vardagsrummet bara för att jag ska göra det bekvämt och spela en helg, på sin höjd kan jag lägga en kudde bakom stolsryggen Kul att dock se allas datorhörnor och kul att så många bjuder till, roligaste tävlingen på länge, men säkerligen svårbedömd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Du har kvar den gamla klenoden till mus!

Skrivet av Tollen:

Ser ut som någon form av SteelSeries Sensei ?

Hehe. Det är en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. xD

Visa signatur

Asus P8Z68-V GEN3 • i5 2500K 3,3GHz • Corsair H60 • EVGA GTX 680 • 8GB Corsair 1600Mhz • Corsair AX 850W • Corsair SSD 120GB • Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Jag pimpade min hörna genom att städa..

Permalänk

Hur funkar det om man har 2st spelhörnor?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Mitt lilla spelhörn i lägenheten.
Conrad till vänster i bild får stå kvar trots att halloween är över (gör att sonen håller sig på betryggande avstånd från datorn)
och eftersom folk här på Swec gillar hårvara så kan jag berätta att ögonen är två parallellkopplade 1cm lysdioder på 1,8 V från clasan, innan dessa är 2 st 165 ohm´s motstånd fastlödda och det hela drivs av 2 st R6 batterier.

Permalänk
Skrivet av Rasmusen98:

Hur funkar det om man har 2st spelhörnor?

Jag har tre och byggde en jättstor pimpad!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

"sladdtrasslet" på din vägg är kung!

haha, inte ens tänkt på! helt perfekt tapet, Hahaha!

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Fina datorhörnor! Helt klart.

Men ni glömde att PIMPA dom!

Det ända ni gjort, är att ta en bild på eran datorhörna. (och det är inte bara ni, ca 95% av alla inlägg är av samma karaktär)
Och så lyder inte tävlingen, d v s ta en bild på er datorhörna, rött kort har ni alla fått och dessutom har ni alla spillt tid till ingen nytta. Gör om, gör rätt är väl det minsta man kan säga.

Är det inte rätt personligt om vad som är pimpat? Efter att ha suttit som en ostbåge i 1 år på en sunkig bäddsoffa pga att jag inte har kunnat köpa möbler för jag visste inte när jag skulle flytta, är inte då ett bord, en stol och en tv jävligt pimpad? För mig är det det. Men visst, jag ska slänga lite nötter och strumpor över det så blir det jävligt pimpat. Har inga ledslingor, men har en chassi fläkt med led. Ska ta och klämma upp den på väggen så det ser mer pimpat ut.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Min inbyggda datorhörna

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk

Tävlingsbidrag

Min Gaming setup :3

Permalänk
Inaktiv

här kommer mitt bidrag! hoppas ni har spelat oil panic! och på en laptop för 3000 spän yeah!
fan lägger man ihop kostnaden böckerna kostar det fan mer än va de två sakerna gör tillsammans haha xP så går det när man pluggar på chalmers ! man skall straffas!!!

Permalänk

Hade vart kul att ha en bra gamingdator!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

Klart man måste ladda

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av anon186265:

här kommer mitt bidrag! hoppas ni har spelat oil panic! och på en laptop för 3000 spän yeah!
fan lägger man ihop kostnaden böckerna kostar det fan mer än va de två sakerna gör tillsammans haha xP så går det när man pluggar på chalmers ! man skall straffas!!!

Kurslitteratur är extra dyr när man pluggar på Chalmers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aquaniqua:

Kurslitteratur är extra dyr när man pluggar på Chalmers.

Den som pluggar på Chalmers torde ha begränsat med tid över till att spela dataspel om tillräckligt med tid ska läggas på att klara av studierna...

Visa signatur

/Joakim

Permalänk

Mitt bidrag! Nu fick man förberett för vintern också! ;)

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut på kvällarna/dagarna. Har förlorat flera Dota 2 matcher på grund av katten! ^^
Men nu blir det bara BF4!

Visa signatur

Fractal design Arc, Asus Z87-A,Gigabyte GTX 980, Intel I5 4670k @ 3.4, Corsair vengeance 8Gb, Samsung 120gb, 1TB WB caviar blue, Antec VP650PM 650W, Windows 8.1 64bit
Zowie FK2,Corsair vengeance K70(cherry mx red), Sennheiser HD650 + Objective O2 + ODAc + Modmic, Steelseries QcK+ heavy, Dell UltraSharp U2414H

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d97jro:

Den som pluggar på Chalmers torde ha begränsat med tid över till att spela dataspel om tillräckligt med tid ska läggas på att klara av studierna...

man pluggar inte hela tiden men kanske en 3-10 h per dag lätt när man väl vill och framför allt kan spela då vill nog alla att det ska gå undan

Permalänk
Medlem

Datorhörna. Med tillhörande katt.
*börjar bli bråttom nu*

http://imgur.com/9gwbCsS

Permalänk
Medlem

Bruten hand stoppar mig inte från att spela

Permalänk

Jag gör som experterna på tv:s inredningsprogram och pimpar med frukt och värmeljus. Som synes klarar min sex år gamla iMac inte av några spel längre utan WoW-giftet måste intas via den bärbara.
Kanske en ny expanderar och kapabel PC är vad som krävs för att bli gamer på riktigt, och kanske ge sig in i hackintoshandet?

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak