Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Göra rent grafik kortet (påbörjan till dammfyllning)

Permalänk
Medlem

Göra rent grafik kortet (påbörjan till dammfyllning)

halloj sweclockers, idag öppnade jag min dator första gången på 2-3 månader och såg att mitt grafikkort började samla damm på vingarna samt att jag kunde se damm börjas samla i kylflänsarna, så då är det dags att rensa..

Mitt problem är att jag har ingen INGEN erfarenhet med datordelar när det gäller att ta bort grafikkortet från moderskortet och dylikt , och vill helst inte göra det...så jag undrar hur brukar ni använda luft på burk när det gäller grafikkorten? brukar ni ta bort grafikkortet eller någon annan lösning?

Jag tänkte mig att ställa datorn med rumpan ner så grafikkortet står rakt upp så jag kan spruta rätt på det? problemet med det är väl att dammet åker bara emot kretskortet eller är det mellan rum mellan kretskortet och kylarn så det kan ramla ner?

Sapphire 7970 dual x

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Bara blås!Dammet kommer flyga överallt men blås på tills det ser rent ut bara!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Bara blås!Dammet kommer flyga överallt men blås på tills det ser rent ut bara!

Okej , och burken får inte vara upp o ner right?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Okej , och burken får inte vara upp o ner right?

Hur menar du?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Okej , och burken får inte vara upp o ner right?

sist jag köpte en burk med luft så sa säljaren på kjell & company att det är viktigt att hålla den rak och inte låta plastpinnen (där luften sprutar igenom) nudda datordelar eftersom att de kan va statisk laddning i den

Permalänk
Medlem

Det var mer än jag kände till. Har dock aldrig använt mig av luft på burk då jag har kompressor tillgänglig.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Japp , jag har ett fractal design r3 , och undrar om det är okej att bara damsuga fronten ingen annat? på låg nivå på liten yta (om det är värt att nämna utanför chassit)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Stämmer bra det angående att burken ska vara rak när du sprutar. Om man lutar den kommer det ut någon slags vätska. Försök inte vara rolig genom att släcka levande ljus med 'luften' bara, det var tydligen inte vanlig luft i burken som jag trodde...

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Stämmer bra det angående att burken ska vara rak när du sprutar. Om man lutar den kommer det ut någon slags vätska. Försök inte vara rolig genom att släcka levande ljus med 'luften' bara, det var tydligen inte vanlig luft i burken som jag trodde...

Nu vill man höra :D?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=UyJFcncU8Lo
Detta kan man göra... Detta är inte helt ofarligt och även om man kan ha mycket roligt så är det bra att vara försiktig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Nu vill man höra :D?

Det är propan och butangas, och inte vanlig luft som jag trodde. Lyckligtvis slutade det enbart i en minimal hjärtattack, var ju beredd på att ljuset skulle släckas

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Det är propan och butangas, och inte vanlig luft som jag trodde. Lyckligtvis slutade det enbart i en minimal hjärtattack, var ju beredd på att ljuset skulle släckas

hahahah o fan XD

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.