Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Youtube content, vad vill ni se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuezz:

Har inte läst tråden jätte noga, men du måste vara unik som nån hade skrivit, inte copycat so jag tycker skräckspel från pew, och viking grejen har vi ju Robbaz och Anderzel. Något som inte många andra har, som du säger så är typ Minecraft lets play helt uttjatade och ingen kommer kolla på de om du inte har något jätte bra och underhållande som blir en hit.

Hitta din egen grej och lycka till! Länka till din kanal

Tack för tipsen Finns hur mycket minecraft videos som helst! Får skriva ner massor av ideer och bestämma mig för någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Låter spännande, länka till kanalen så fort den är uppe så kommer jag prenumerera och se hur det blir.
Mina få tips är följande:
- Som en snubbe sa längre upp i tråden spår det extremt irriterande att lyssna på någon som inte kommit igenom målbrottet ordentligt. Men eftersom du säger att du går på gymnasiet tror jag inte detta kommer bli ett problem. Ägna i vilket fall inte tid till att försöka låta "manlig".
- Ha ett namn som är lätt att komma ihåg.
- Ha inte ett för långt intro i början. Frankies intro är bra längd.
- Prata tydligt, mumla inte och se till att du har en röd tråd genom videon.
Men ge dig själv utrymme till att sväva ut till lite olika saker då och då. Bara det inte spårar ut totalt.

Ska göra mitt bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Tack för tipsen Finns hur mycket minecraft videos som helst! Får skriva ner massor av ideer och bestämma mig för någon

Juste, många (eller dom flesta) stora Youtubers skriver ett manus innan dom spelar in videon om vad de ska snacka om och kanske några punkter så att man inte glömmer nått när man väl sitter där o snackar.

Sen till idéerna tycker jag du ska göra en brainstorm, kanske med nån kompis?

Kollade själv på dessa när de kom, tyckte de va riktigt bra, hoppas länken funkar till playlisten: http://www.youtube.com/playlist?list=PL60253041C87ED1F0

Permalänk
Medlem

Wow, höll på att skriva världens svar mer nåkade backa sidan och allt försvann

I kort form: gör inte samma saker som "alla andra" gör (inga minecraft letsplays eller amnesia med facecam), försök att hitta på något relativt unikt och underhållande som skilljer dina videor från andras, t.ex. om du spelar BF4, istället för att göra halvtaskiga montage, gör roadkills only med transporthelikoptern, eller smyg runt bakom fiendens snipers och lägg claymores bakom dem, ha lite kul och var duktig på det du gör, nyckelorden är att vara underhållande och rolig, men samtidigt seriös.

Och gör ditt bästa för att inte se amatörmässig ut, då tappar man intresset direkt, hällre inget intro alls än ett som är koppierat från den mest poppulära how-to'n. Och säg aldrig saker som "like and subscribe" om det inte är på skämt....

Permalänk

Vill se mer av dessa typer av videor: http://www.youtube.com/watch?v=ahqOcapNi4w riktigt underhållande om du frågar mig

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr33mcrusher:

Wow, höll på att skriva världens svar mer nåkade backa sidan och allt försvann

I kort form: gör inte samma saker som "alla andra" gör (inga minecraft letsplays eller amnesia med facecam), försök att hitta på något relativt unikt och underhållande som skilljer dina videor från andras, t.ex. om du spelar BF4, istället för att göra halvtaskiga montage, gör roadkills only med transporthelikoptern, eller smyg runt bakom fiendens snipers och lägg claymores bakom dem, ha lite kul och var duktig på det du gör, nyckelorden är att vara underhållande och rolig, men samtidigt seriös.

Och gör ditt bästa för att inte se amatörmässig ut, då tappar man intresset direkt, hällre inget intro alls än ett som är koppierat från den mest poppulära how-to'n. Och säg aldrig saker som "like and subscribe" om det inte är på skämt....

Tack, riktigt bra tips Har gjort intros förut, så jag kan slänga ihop något utan att kolla på how to

Skrivet av oskar5140:

Vill se mer av dessa typer av videor: http://www.youtube.com/watch?v=ahqOcapNi4w riktigt underhållande om du frågar mig

Har heartstone, inte så bra men det är kul att kolla på kanske blir nåt

Skrivet av Wuezz:

Juste, många (eller dom flesta) stora Youtubers skriver ett manus innan dom spelar in videon om vad de ska snacka om och kanske några punkter så att man inte glömmer nått när man väl sitter där o snackar.

Sen till idéerna tycker jag du ska göra en brainstorm, kanske med nån kompis?

Kollade själv på dessa när de kom, tyckte de va riktigt bra, hoppas länken funkar till playlisten: http://www.youtube.com/playlist?list=PL60253041C87ED1F0

Ska självklart skriva ett manus! Blir till stor hjälp

Inlägg sammanfogade. Använd [Redigera] / [Citera Flera].
Permalänk
Medlem

Börja inte med Minecraft för då blir du bara en fisk i sjön.
Sen är inte det viktiga VAD du spelar utan HUR du spelar och kommenterar. Ser man att du är entusiastisk och gör det för att det är roligt så kommer du få prenumeranter med tiden för en bra youtuber gör det inte för pengarna.
Förvänta dej inte heller 10,000 visningar på första videon utan var skitnöjd med 100 och fortsätt kämpa för 100 personer är mer än vad många vågar prata inför!

Jag känner just nu till fyra stora svenska youtubers och det är pewdiepie, sp4zie, (yogscast)Rythian och Robbaz. Vilka är alla unika men alla försöker vara underhållande och hålla publiken intresserad av spelet genom att skämta, rollspela, vara kunnig inom spelet, vara okunnig inom spelet och hålla kontakt med sin publik.
Frågar du någon stor youtuber så säger dom att det viktiga är att inte göra det för pengarna utan att ha roligt och att vara unik.
Jag vet att mitt svar inte är unikt men det är vad alla stora youtubers säger och som åskådare finner jag att dom har rätt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Börja inte med Minecraft för då blir du bara en fisk i sjön.
Sen är inte det viktiga VAD du spelar utan HUR du spelar och kommenterar. Ser man att du är entusiastisk och gör det för att det är roligt så kommer du få prenumeranter med tiden för en bra youtuber gör det inte för pengarna.
Förvänta dej inte heller 10,000 visningar på första videon utan var skitnöjd med 100 och fortsätt kämpa för 100 personer är mer än vad många vågar prata inför!

Jag känner just nu till fyra stora svenska youtubers och det är pewdiepie, sp4zie, (yogscast)Rythian och Robbaz. Vilka är alla unika men alla försöker vara underhållande och hålla publiken intresserad av spelet genom att skämta, rollspela, vara kunnig inom spelet, vara okunnig inom spelet och hålla kontakt med sin publik.
Frågar du någon stor youtuber så säger dom att det viktiga är att inte göra det för pengarna utan att ha roligt och att vara unik.
Jag vet att mitt svar inte är unikt men det är vad alla stora youtubers säger och som åskådare finner jag att dom har rätt

Håller med dig, blir glad om jag får 20 views. Förväntar mig inte att få 100 första månaderna. Sådant tar tid.

Permalänk

1. Ha nånting som får dig att sticka ut från alla andra tusentals gaming-kanaler.

2. Det lönar sig oftast att veta i förväg vad du ska prata om. Det behöver inte vara något manus, men försök ha någonting att gå efter, annars låter det hela inte särskilt entusiastiskt.

2. Första intrycket är enormt viktigt för att göra nya tittare intresserade, så ha så hög kvalité på dina videos som du kan. Försök därför att spela in i 16:9 format med så hög upplösning du kan klämma ut. Det är självklart inte ett måste, men de små skillnaderna kan avgöra om en person fortsätter titta, eller bara stänger ner fliken 3 sekunder in i videon.

4. Viktigast av allt är att ha roligt. Det märks direkt om man fakar sina känslor. Om du verkligen är engageradd och har kul så blir dina videos helt enkelt mycket bättre.

Hoppas det hjälper, och lycka till!

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Shinobi | CPU: Intel Core i5 4670k | Moderkort: ASRock B85 Pro4 mATX | Grafikkort: MSI R9 280X 3GB | RAM: A-Data 2x4GB 1600MHz | Nätagg: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze HDD: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

Permalänk
Musikälskare

Skrik inte, var seriös... Man ska vara seriös

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Så, har bestämt mig för att skapa en seriös gaming channel på youtube. Där jag gör commentary till olika spel.
Anledningen till att jag gör det här, är inte för att tjäna pengar(kommer inte bli youtube partner). Utan främst för att jag tycker det är kul, jag är en väldigt social och glad kille av mig och har lätt för att få andra och skratta . Jag gillar att underhålla andra med andra ord.
Så nu är frågan vad ni vill se mer av på youtube? Kommer fokusera på hela gaming communityn, kommer därför prata Engelska. Och inte svenska.
Jag hade tänkt köra lite i stil med badass viking. Vet att Robbaz kör med det, men det betyder inte att han måste vara den ända. Eller tycker ni?

Har lite förslag om vad jag tror folk vill se på youtube:
Garrys mod
Kanske minecraft(finns redan så mycket av det)
Skräck spel( jag blir rädd väldigt lätt och kommer säkert flyga av stolen om jag prövar det)
Shooters.

Kom gärna med andra förslag

Juste kanske kan vara bra och veta att jag är 17 bast

Detta blev en dubbel post, för på övrigt så ville den inte synas under nytt i forum. Så skulle en admin kunde ta bort den tråden? Har samma titel som denna

Hur har det gått för dig?

Länka gärna kanalen om du fortfarande är aktiv!