Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

INGEN revivar i BF4. Vad fan hände egentligen?

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk klagar på på 20 poäng, den man ressar spawnar ju med 20 hp. Så släng ut ett medkit så kommer ni få mer poäng än vad man fick i bf3.

Annsrs tror jag folk helt enkelt inte spelar assault lika mycket. Själv kör jag bara engineer och support än så länge! Att man inte har defibs upplåsta är troligtvis också en faktor. Likaså den kortare revivetiden, vilket är ett stort plus enligt mig. Mindre ress-squads ^^

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Jag tror att maktbalansen skiftat lite så att andra klasser faktiskt har mer att hämta mot en flock assaults tack vare nerfning av paddlar, sen så måste man ju låsa upp paddlarna och inte alla som gjort det än. Iaf jävligt skönt om dom lyckats tweaka bort dom där tågen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

går att göra när man är påväg fram till personen i nöd, man låser även upp en hmm "perk" eller vad det nu kallas där man laddar upp mycket snabbare. "Combat medic" heter den.

Hur ligger ni till?

Jag har 1302 kills och 195 revives

Mjo sant, kör med combat medic med
Ligger på 812 kills och 198 revives, 1070 heals och way to many deaths ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig tänkt på att man fick mindre poäng. Jag har alltid spelat medic och gör det fortfarande i BF4, tiden man får för att reviva är kortare. Stör mig en aning, känns som inte man hinner dit riktigt ibland. Annars så återupplivar jag alla jag ser vare sig jag dör på kuppen eller inte. Känns mest som att man vill hålla grabbarna vid liv.
Men visst känns det som att medic är en aning svaga just nu och engineer är den starkare klass. Känns som alla kör engineer >_<

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

1. 20 poäng om man inte laddar upp.
2. Det känns som man dör lättare och är mer försiktiga att ta sig till någon som precis dött.
3. 20 poäng.

så släng ett medpack på dom, vad är problemet?
då får du ju alla dina poäng som du behöver.
Btw, äre bara poängen du bryr dig om så är du en helt värdelös teammate. Stackars dom som tvingas spela i ditt lag :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sambuccashake:

Tror jag spelade 6 raka rundor utan att bli ressad en enda gång.

I BF3 var medics på en som flugor och man kunde snabbt vända tighta situationer.
I BF4, inte en jävla suck.

Det kan låta som jag överdriver men ressar jag 50 stycken ska jag vara glad att bli ressad en enda gång.
EN!

Och då spelar jag blandade spelformer, TDM, Rush och Conquest.

Diskutera:
Är folk i allmänhet ÄNNU sämre och ÄNNU dummare i BF4, vad är det för pöbel man lockat in?

Det påminner lite om när man släppte Humble Bundle för BF3, fast mycket, MYCKET värre.

finns flera problem,
tiden att skjuta nån är kort så ligger du illa till räkna inte med revive.
tiden att ressa etc..lite buggigt,
så kräver nån som vet vad de gör.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Mjo sant, kör med combat medic med
Ligger på 812 kills och 198 revives, 1070 heals och way to many deaths ^^

3200kills 0-revives

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

så släng ett medpack på dom, vad är problemet?
då får du ju alla dina poäng som du behöver.
Btw, äre bara poängen du bryr dig om så är du en helt värdelös teammate. Stackars dom som tvingas spela i ditt lag :/

Det är ju inte hela sanningen, alla spelar ju även för sitt individuella och det är ju en risk vs. reward både för dig och för laget, att bara ressa hej vilt är inte heller bra iom att det kostar men om belöningen för individen är för låg är motivationen för att göra det för liten.
Spelet har team-work ja men dina stats är dina egna, den bedömningen många går efter m.m. precis som vissa inte fattar score vs kills osv och nej i en perfekt värld vore det självklart att alla satte laget först alltid men spelet har även en stor individuell del med dina stats och precis som med pengar, du må inte vara mer värd som person om du är rik men 99% av alla kommer bemöta dig bättre än om du är hemlös även om du är en skitstövel som rik och en ängel som hemlös.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

"Btw, äre bara poängen du bryr dig om så är du en helt värdelös teammate. Stackars dom som tvingas spela i ditt lag :/"

Jag håller inte med. Att utvärdera en situation om det är värt att reviva någon eller ej är att spela som ett team i min mening.

Permalänk
Medlem

Har rätt mycket tid som assault men spelar inte med defib PGA att man inte hinner fram, hjälper laget genom att heal:a istället (1780 heals)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ni som spelar på Phenom II. Hur går det egentligen. Jag gav upp och köpte COD-Ghosts efter att ja såg BF4 benchmarks här på swec. Men nu gråter ja nästan då COD va så dåligt hehe.

Går så bra så. Drog ett par rundor på swec-servern nyss:

2013-11-07 02:52:38 - bf4
Frames: 64666 - Time: 1025047ms - Avg: 63.086 - Min: 48 - Max: 66

2013-11-07 03:13:32 - bf4
Frames: 75785 - Time: 1255828ms - Avg: 60.347 - Min: 26 - Max: 66

Sitter på 1090t, 660ti, 8GB DDR2, med framerate cappad på 65 för att hålla ljudnivån nere, så avg fps skulle ligga ännu högre annars Kör på en blandning av medium/high med 2x MSAA.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Det känns som det är mycket lättare att reviva i BF3, men det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är som gör det så mycket svårare i BF4.
Tror det är för att det helt enkelt går snabbare att använda defibrillatorn i BF3. Man kan jue lixom reviva nån medans man springer förbi dem i princip.
I BF4 är gubbarna segare/tyngre så man rör sig inte lika smidigt heller.

I BF4 måste stanna upp = stor chans att nån hinner skjuta en. Dör ofta när jag försöker reviva.
Dessutom är tiden så kort att när man väl är framme är det ofta försent.

Permalänk
Moderator
Moderator

Vars.mandown parametern är en av de som inte tagits upp i R7 server dokumenten tyvärr. Jag vet inte hur mycket man får tweaka den men om jag fick skulle den tiodubblas IMHO. Och sätta en limit på när du kan få bli revived en andra gång.

Men det är bara en dröm. Revives idag händer så sällan att det går att räkna dem på ena handen per runda, även med sqmates på Mumble så hinner man inte säkra området. Fem sekunder? Vad är det för twitch/reflex/Jolt Cola lirande?

Kolla på revivetiden som har minskat genom hela BF serien ju närmare de kommit generella, snabba, fps. De har nästan dödat teamworkänslan i mekaniken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Tror jag spelade 6 raka rundor utan att bli ressad en enda gång.

I BF3 var medics på en som flugor och man kunde snabbt vända tighta situationer.
I BF4, inte en jävla suck.

Det kan låta som jag överdriver men ressar jag 50 stycken ska jag vara glad att bli ressad en enda gång.
EN!

Och då spelar jag blandade spelformer, TDM, Rush och Conquest.

Diskutera:
Är folk i allmänhet ÄNNU sämre och ÄNNU dummare i BF4, vad är det för pöbel man lockat in?

Det påminner lite om när man släppte Humble Bundle för BF3, fast mycket, MYCKET värre.

Intressant, finns fler som tänker som mig!

Jag lyckas alltid ha högst score i squaden, men alltid sämst kd. Kollar man på de andra har de makalös KD, undrar vad det kan bero på, hmmm....

Folk e verkligen värdelösa på ressa, även om du revivat din squad-assault-kompis 3 gånger så gör han inte detsamma tillbaka.
Hade tills nu inte en aning om att man kunda ladda upp ressen, intressant xD Jag har alltid ressat så fort det går, sen bara slänger en medpack på dem så får man typ 112 score för en ress, inte helt fy skam ändå

Är för övrigt jätteglad att de nerfat revive, även om det är en team-playfunktion så var den så löjligt bra i BC2 och BF3. Nu är den så mycket mer logisk, ett skott på någon som blir revivad så är de stendöda, i bf3 så fick man fullt hp å kunde bli ressad om och om igen.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Har som många här i tråden kört som medic sen BF2 men har börjat lira andra "klasser" i BF4, mestadels på grund utav att man får just 20 poäng. Det känns inte lönt i längden att slänga sig och reviva en lagkamrat och få 20 poäng, dö och sen vänta 10 sec innan man är inne igen. Det där argumentet att man ska göra det för laget o.s.v håller i klan-matcher eller om du spelar i en squad med kompisar, men det är väldigt sällan sådant samarabete i en vanlig conquest match. Förstår tanken bakom varför de har "nerfat" medicen men tycker att det har nog tagit i lite för mycket, på grund utav nerfen så är det många gånger man har dött brevid en medic men inte blivit revivad för det tycker inte att de är värt risken.

Permalänk
Medlem

Tycker det är jättebra att de gjort om systemet. Visst, de kan förlänga timern men annars är det bra.

Nu slipper man ju alla jävla rambo-revives.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ni som spelar på Phenom II. Hur går det egentligen. Jag gav upp och köpte COD-Ghosts efter att ja såg BF4 benchmarks här på swec. Men nu gråter ja nästan då COD va så dåligt hehe.

Tror du inte borde ha några större problem, jag har en Phenom 2 955 klockad i 4.1GHZ som borde vara en bra bit svagare än din 6 kärniga och med de mesta på high men mesh detail (det som jag märkt tar mest på CPU) på low så har jag 50-60 fps även på de tyngsta mapsen, och oftast 70-80fps.

Permalänk
Medlem

Om nu poängen är det viktig i spelet så missar folk att man får ribbons för revive och sen även en medalj. Utslaget på antal revives så borde det ge ganska mycket poäng...

För mig är det naturligt att reviva mina lagkamrater oavsett om jag får 20 ller 100 poäng.
Döda lagkamrater tar inga flagg!!!

Sen tycker jag att tiden borde förlängas lite.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Har alltid varit den Assasult som kört defib istället för noob-tuben men eftersom poängen i BF4 är så otroligt låga så känns det inte värt att köra med den, tyvärr.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Inaktiv

Det är synd att man inte längre kan leka med liken. I BF3 återupplivade alltid medics utan att tänka eller bry sig om sin kamrat. Det ledde till att man kunde vänta lite med muspekarn över liket och sedan döda samma snubbe om och om igen för ett gott skratt.

Nu känns det som att dice ändrade mekaniken för att få folk att tänka till innan dem återupplivar någon. Poängen sänktes nog för att en average medic fick mer poäng än en average spelaren i en annan klass. Poängen man får bör avspegla risken man tar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Om nu poängen är det viktig i spelet så missar folk att man får ribbons för revive och sen även en medalj. Utslaget på antal revives så borde det ge ganska mycket poäng...

För mig är det naturligt att reviva mina lagkamrater oavsett om jag får 20 ller 100 poäng.
Döda lagkamrater tar inga flagg!!!

Sen tycker jag att tiden borde förlängas lite.

Skulle också gärna se att den förlängs ett par sekunder. Nu hinner man sällan döda alla fiender och sedan reviva.
Kör för övrigt alltid medpack och defib, vet själv hur tacksamt det är att bli ressad, så försöker göra det så ofta som möjligt.

Allt snack om att det är så riskfullt är bullshit, lär du dig spela på rätt sätt och inse att vissa kommer inte gå att ressa så får du inte märkbart sämre kd.

Jag skjuter alltid fienden som dödade personen först, sedan ressar jag. Får enormt många revives varje match, och dör sällan något extra för det.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Nu vet jag ju inte hur det är just nu då jag bara spelade betan.
Men under betan tyckte jag att alla revivade, oftast om det var fiender precis brevid oss vilket gjorde att man inte ens hann ställa sig upp förens båda var döda. Så folk har väl som sagt slutat att reviva då det är för stor risk att dö medans man gör det då fiender spawnar överallt konstant.

Permalänk
Medlem

Nu var ju defibrilatorn något man var tvungen att låsa upp i BF3 också (men bara för 4000 poäng mot 8000 nu). Har man gjort prickskytteklassen vassare är det riktigt dumt, det ska vara svårt att plocka någon som prickskytt och just den klassen tillför inte lagsamarbetet lika mycket som de övriga, även om en prickskytt kan observera ett område och hjälpa lagkamraterna på så vis.

Har visserligen bara spelat en runda än så länge (har inte hunnit mer) men gud vad kass jag är! Visst, jag är ingen fena på BF3 heller och eftersom jag inte har några kompisar som spelar BF3/BF4 heller så är det svårt att hitta folk som samarbetet flyter med. De gånger man har hamnat i en grupp där spelarna inte springer runt som yra höns på spritsemester så har jag spelat betydligt bättre, men det kanske beror på att jag övar grupps strid i verkligheten och har en grundläggande förståelse för koncepten eld, rörelse och skydd (där understöd och ansatsvis/växelvis framryckning är viktiga faktorer för att framgångsrikt ta och säkra objekt)?

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

jag tror att främsta anledningen är för att de inte finns nå bra maps där de är effektivt att vara medics förutom operation locker. Helt värdelöst att vara medic på dem andra mapsen om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Har alltid varit den Assasult som kört defib istället för noob-tuben men eftersom poängen i BF4 är så otroligt låga så känns det inte värt att köra med den, tyvärr.

Jag brukar kicka sånna som dig från squads om jag är squad leader eller be nån vän som är :p. Folk som inte inser att revives hjälper laget mer än 40mm spelar jag hellre utan. Revivar man får man tickets tillbaka också och på så sätt ökar chansen att vinna.

Inget mer irriterande än att prata ingame och säga "Can you get me up?" - "No i have a grenade launcher"

Skrivet av Avar:

jag tror att främsta anledningen är för att de inte finns nå bra maps där de är effektivt att vara medics förutom operation locker. Helt värdelöst att vara medic på dem andra mapsen om jag ska vara ärlig.

Revives är mer effektivt än någon sniper.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Tror du inte borde ha några större problem, jag har en Phenom 2 955 klockad i 4.1GHZ som borde vara en bra bit svagare än din 6 kärniga och med de mesta på high men mesh detail (det som jag märkt tar mest på CPU) på low så har jag 50-60 fps även på de tyngsta mapsen, och oftast 70-80fps.

Det va mesh detail jag fick ställa ner i BF3 också. Det dödar dock detaljrikedomen ganska fort om man har det under high typ. Men man kanske får leva med det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det va mesh detail jag fick ställa ner i BF3 också. Det dödar dock detaljrikedomen ganska fort om man har det under high typ. Men man kanske får leva med det.

Jo det är ju sant, som sagt på vissa maps är det inga problem med att ha high mesh för mig, men orkar inte direkt ändra när jag hoppar mellan maps ;P
En i5 hade onekligen suttit fint!

Permalänk
Medlem

Ni som inte väljer att reviva för att det "endast 20p" är fan inte folk man vill ha i sitt lag.

Släng bara ett jävla medkit brevid personen om ni inte pallar att ladda defiben 1 sekund för att få mer poäng.

Sluta vara ett stort ego och tänka på sig själv hela tiden när ni spelar.
Reviva när det är klart och spamma medkit/aidpack så laget får tillgång till det.

1 - 4 personer kan göra stor skillnad i en match om dem revivar mycket och spammar medpacks.

Ni kan nästan börja spela cod (älskar både cod och bf serierna), då behöver ni inre tänka på att folk inte revivar+ni behöver inte göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Saken är ju också den att folk nu den närmaste månaden efter launch är främst koncentrerade på att levla. Revivandet kommer att komma tillbaka i takt med att casual spelare blir färre och folk unlcokar allt de vill ha.

Om du spelar Rush så ska du se att det revivas rätt friskt också.

Permalänk
Medlem

Jag har 220 revives, och jag ressar oftast när det är relativt säkert för mig att göra det, era ursäkter är ganska obefogade. Jag laddar också upp defibs mellan 50 - 100.
Ni som ursäktar er med att säga att risken inte är värd det.. Vilken risk?? klart som fasen man inte ressar någon som ligger i korseld, gör ni det må ni vara ännu mer pantade.

Jag nämner ofta för mina squadmates när jag kan och inte kan ressa, när jag är påväg att ressa eller att jag väntar på att dom säkert kan spawna om på mig så att vi kan fortsätta avancera till flaggorna.

Vi kan väl egentligen inte säga åt er hur ni ska spela spelet, men som min mor alltid brukade säga: Behandla andra som ni själv vill bli behandlade.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti