7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem

Finns det kort kvar eller är alla uppbokade?

Permalänk
Medlem

Är det nån ide att satsa på Crossfire lösning om man inte kör en vass CPU som I7?. Är det inte stor risk att processorn går i taket med dubbla kort?

Visa signatur

Asus TUF GAMING X570-PLUS, Ryzen 7 5800X, CM Hyper 212, Cruzial Ballistic DDR4 3200 C16 2x16GB, RTX 3070 Ventus, Corsair RM750X v2, Fractal Define R4, ASUS ROG PG279Q G-Sync

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ascor:

Finns det kort kvar eller är alla uppbokade?

Det finns kvar, vi meddelar här när det är slut

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Ja det borde du med råge, sedan så har 7870 också fullt stöd för Mantle.
EDIT: Enligt Sweclockers test i Mars så är 7870 58% snabbare i 1080P, i höga upplösningar borde den vara mycket snabbare än så.

Tack för att du bekräftade vad jag trodde Blir nog ett köp då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franzenmannen:

Jaja, den som väntar på något gott väntar alltid för länge.

Så du har redan köpt ett annat kort? Synd för jag tror du går miste om en bra affär då.

Permalänk
Medlem

Komplett säljer annars R9 280X från Sapphire för 2300kr.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=798673&cks=ASS&assoc=B99...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Har ni fått något datum för leverans ännu?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Skrivet av Mäki:

Har ni fått något datum för leverans ännu?

Men snälla, läs åtminstone sidan innan i tråden. Det är väldigt låg nivå på många inlägg här.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är lite oklart om det medföljer en Crossfire-brygga undrar jag om någon vet om man kan använda gamla bryggor med 7970? Har en kvar från mitt gamla 4870, fick inte med en CF brygga med mitt 7970

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Hedersmedlem

Noterar att samma fråga ställs om och om igen ang. leveransen av korten. För att inte tråden ska spammas ner av samma fråga om och om igen ber jag er att ha tålamodet att läsa igenom åtminstone någon sida bakåt eftersom Webhallen är duktiga på att uppdatera i tråden.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Webhallen säljer 7970 för 1899:-, ganska lockande må jag säga. Men är powercolors kylning något att ha? Erfarenheter? Det är inte Vortex II vad jag förstått, utan en annan dubbelfläktslösning. Kan man få den tyst med varm fläktkurva och undervoltning tros?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/powercolor-...

Skrivet av nillas85:

Läser man här : http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168141314... verkar det dock inte vara så jäkla häftigt att äga

Skrivet av Hardy:

Jag skulle ha sökt på denna hemsida och läsa recensioner ang kort och se vad andra säger så du får ett litet hum om det är.
http://www.newegg.com/

Skrivet av Snogge:

Bra pris, ja, men fölket verkar ha uppfattningen att man får vad man betalar för. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168141314...

Skrivet av Snogge:

Helt upp till dig! Men powercolor har ju inte fått stående ovationer direkt. De verkar inte vara så ansedda som tillverkare, och det kan vara värt att tänka på.

Skrivet av nillas85:

Har ägt grafikkort från båda tillverkare och väljer ett xfx i alla tillfällen framför ett powercolor. Xfx har support, powercolor vet inte vad support är överhuvudtaget.

men eftersom det nu var 2700 och inte 1700 så är det inte intressant.

Skrivet av WDac:

så rätt så, men PowerColor är skräp graffekort, samma som MSI suger på moderkort enligt mina erfarenheter genom åren.

Kan säga att min polare hade ett liknande kort (från denna tillvkerkare och kylare). men batchen vet jag inget om. Den höll hela garantitiden ut och gav upp månaden efter 1 års garantin hade löpt ut. Det kan man säga otur. Vet inte om man räknar det som bra eller dåligt ex.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Är det 1 års garanti eller fler?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Så du har redan köpt ett annat kort? Synd för jag tror du går miste om en bra affär då.

Nejdå, jag har sålt mina gamla HD4890 - som faktiskt var mer än dugliga till att spela BF 3 / 4 med, men jag har faktiskt bokat 2st 7970 till 1899kr / st. Håller på att sälja av massvis av mina gamla prylar för att få in lite god kosing för att betala för dessa 2. Håller dessa som de skall så lär de hänga med i många år framöver förutsatt att man inte alltid kräver högsta detaljrikedom av allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franzenmannen:

Nejdå, jag har sålt mina gamla HD4890 - som faktiskt var mer än dugliga till att spela BF 3 / 4 med, men jag har faktiskt bokat 2st 7970 till 1899kr / st. Håller på att sälja av massvis av mina gamla prylar för att få in lite god kosing för att betala för dessa 2. Håller dessa som de skall så lär de hänga med i många år framöver förutsatt att man inte alltid kräver högsta detaljrikedom av allt.

Okej, gött, då har du ju inte väntat för länge ju.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av haapppoooo:

Är det 1 års garanti eller fler?

2 års garanti ger PowerColor på alla sina grafikkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni fått någon leverans idag? *Hoppas* Jag beställde tidigt..

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av laz3r:

Se föregående sida...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av laz3r:

Mvh

Tyvärr är korten försenade en dag. Så istället för leverans torsdag/fredag ska vi få leverans fredag/lördag. Vilket förstås i praktiken innebär fredag/måndag.
Så jag vågar absolut inte lova att de hinne rkomma innan helgen men måndag ska de senast vara här.

Korten är redan i transit så just nu kan vi inte göra mycket mer än att bara vänta på dem.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

2 års garanti ger PowerColor på alla sina grafikkort.

Bra, för om de ska gå sönder bör de göra det innom två år XD
Efter den tiden så är det väll typ fläktarna som kan gå, men det är nog lugnt.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är korten försenade en dag. Så istället för leverans torsdag/fredag ska vi få leverans fredag/lördag. Vilket förstås i praktiken innebär fredag/måndag.
Så jag vågar absolut inte lova att de hinne rkomma innan helgen men måndag ska de senast vara här.

Korten är redan i transit så just nu kan vi inte göra mycket mer än att bara vänta på dem.

Okey. Tack för ditt snabba svar. Då får jag använda inbyggda GPU`n och lira harpan i helgen

Mvh

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är korten försenade en dag.

Tack för bra uppdateringar om status.
Då kan jag planera in annat än att bygga om datorer i helgen.

Ska bli intressant att se hur mycket skillnad det märks på 2st 7970 jämfört med 2st 6870 i CF. Rent teoretiskt borde jag få minst 80% till där grafikminnet inte varit begränsande tidigare.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

http://m.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-datorkomponenter/xfx-xhdradeon79703gb/X180194.3038/ såg netonnet hade xfx 7970 billigt också är det en bra modell?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De kommer in om en dryg vecka!

Angående recensionerna på newegg: newegg-länken avser inte det kort vi säljer.
Vi säljer AX7970 3GBD5-2DHE/OC (dvs överklockad med custom PCB)
newegg-länken går till: AX7970 3GBD5-2DHV3 (referens-PCB och ej överklockad)
Samma fläkt men olika firmware och PCB.

Angående fläkten har vi fått information från PowerColor om att tidigare revisioner av deras kort kunde ha problem med att det är löst på de nyare batcharna. Likaså problem med wakeup på vissa skärmutgångar ska vara löst med nyare firmwares (redan flashat från frabrik så inget man som kund behöver göra.)

Vad det gäller support och garanti så är det såklart vi som återförsäljare som tar hand om det.
Dvs som vanligt hos oss när det gäller billigare komponenter: utbyte om de är trasiga, tre års reklamationsrätt och support genom vår kundtjänst om man behöver hjälp med handhavande.

Noobfråga här..alla är välkomna att svara!

Men vad innebär det rent praktiskt att det är custom PCB? hur skiljer det sig mot referens-PCB kortet?

Är det någon som vet om det går att ställa manuella fläk-kurvor och öka volt på AX7970 3GBD5-2DHE/OC??
Är det även möjligt att stoppa på en Arctic Accelero Xtreme III eller liknande?

Vore mycket tacksam om någon vet? Om inte.. får vi väll vänta tills de första som beställt fått in sina kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Kan bara höja ett varnings finger om den där kylaren.. rätt hög chans att den är volt låst med.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Sitter med ett 680 nu. Vad tycker ni är värdast, köpa ett till kort för SLI eller köpa 2st 7970:s? 3gb minne är såklart en fördel, men är riktigt orolig över microstuttering då jag märkte det ganska mkt med mina 5850CF...

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Sitter med ett 680 nu. Vad tycker ni är värdast, köpa ett till kort för SLI eller köpa 2st 7970:s? 3gb minne är såklart en fördel, men är riktigt orolig över microstuttering då jag märkte det ganska mkt med mina 5850CF...

Det sägs att det ska vara löst nu för tiden och nästan inga har problem med det

Permalänk
Medlem

Har ett powercolor 7870 Ghz edition redan. Ska man köpa ett till eller är det värt att gå upp till ett 7970?
För övrigt har jag inte haft några som helst problem med det kortet. Det ända som finns att klaga på enligt mitt tycke är att det är högljutt. Jag bytte kylare på det efter bara någon månad!
Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Har ni någon aning om det blir en likadan försening av batch 2, eller beräknas den fortfarande komma i slutet av nästa vecka?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RasmusAlb:

Har ni någon aning om det blir en likadan försening av batch 2, eller beräknas den fortfarande komma i slutet av nästa vecka?

Nästa batch bör landa i samma intervall sägs det.
Dvs första batchen ska komma antingenh idag eller måndag (lutar nog mot måndag) och nästa batch kommer samma period en vecka senare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nästa batch bör landa i samma intervall sägs det.
Dvs första batchen ska komma antingenh idag eller måndag (lutar nog mot måndag) och nästa batch kommer samma period en vecka senare.

En snabb uppdatering kring 17:00-18:00 så får ni pluspoäng! Då vet man om man ska ta en omväg förbi Fruängen på väg hem från jobbet eller inte

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10