"Retur" av CD-KEY spel från nätet.

Permalänk

"Retur" av CD-KEY spel från nätet.

Tja!

Jag har köpt BF 4 + PREMIUM på SpelButiken.se.

Sjukt missnöjd med spelet och alla kraschar. Trött på buggar, netcode, etc.

OBS! Jag har inte TÄNKT att returnera spelet (ännu i alla fall) och jag ska ge DICE fler chanser att patcha och tweaka server-klienten, etc. Men det är ju bra att veta vad som kan gälla och jag är medveten om att jag kan inte returnera spelet till SpelButiken.se. Det visste jag innan jag köpte spelet (CD-Keys).

Men...

...produkten är ju legitim, så att säga. Vad har jag för rättigheter som kund; trots att jag inte kan returnera produkten direkt till Spelbutiken.se?

Jag vet att folk som köpte spelet på Origin har kunnat returnera det. Jag tror dom fick kredit eller tillbaka pengarna på kontot; och då så klart sitt BF 4 konto på Battlelog bort-raderat (antar jag), eller i alla fall "pausat" och avaktiverat.

Som konsument så är det ju äkta CD-keys (BF 4 + PREMIUM) som Origin accepterade, och mina rättigheter är ju inte bortblåsta, eller?

Tar EA över?

Någon som har haft någon liknande erfarenhet?

Visa signatur

Intel i7-3770k @ 4.5 GHz HT ON (Antec Kuhler H20 920) | ASUS P8Z68-V/GEN 3 (Socket 1155) | Corsair 8.00 GB Dual-Channel DDR3 1600MHz (8-8-8-24-2T) | ASUS GTX 580 DirectCU II | Corsair 900W PSU | Corsair SSD | 120 GB Western Digital 1TB HD | WINDOWS 7 64-bit Home Premium | LCD BENQ G2420HD 1080p @ 75Hz

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har Origin en garanti som ger dig tillbaka pengarna när du inte är nöjd med spelet.
Men detta då du köper spelet i origin.

De kan kanske göra något undantag ifall du har tillräckligt med negativa åsikter så som ospelbart, errors, osv..
Och då efter att du visar dem kvitton. Du kommer förmodligen få ett ärande nummer som du sedan skriver när du skickar in dina kvitton. Sen kanske du får pengar tillbaka.

För övrigt slutade Bf4 krascha för mig i måndags efter server patchen Varför de fortfarande kraschar för dig är ju synd..
Men hade jag vart du hade jag ringt EA Origin imorgon..

För övrigt ska du veta en sak, ifall du lyckas kommer ditt konto bli låst ifrån Bf4. Du kommer aldrig kunna registrera en Bf4 nyckel på samma konto igen. Enligt EA sist jag prata med dem och returnera ett spel som inte funkade...

Permalänk
Medlem

Bindar man inte sig till avtalet genom att aktivera sin nyckel?
Jag kraschar iaf inte längre, om något vääääldigt sällan, men vet att många andra fortfarande kraschar konstant.
Detta kommer med 100% säkerthet att fixas, DICE kommer inte sluta förens spelet är stabilt. Samma visa som i BF3.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Gör livet lätt för dig, jobba ihop 500 kr och sluta fundera på saken och vänta tills patcherna kommer.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Men om man sagt upp sig från jobbet för att spela BF4 då ? (skoja)
OnT

Jag väntar mig en riktigt bra kompensation av EA för alla problem. Med Simcity var det samma visa, då fick man iaf ett spel som plåster på såret..
Vet inte hur det blir när spelet är köpt på spelbutiken, hoppas det löser sig för dig. Nån slags kompensation borde man få iaf.

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan ge tillbaka spelet om man spelat en massa men är det så att spelet inte fungerar alls så går det säkert att returnera genom att kontakta EA skulle jag tro. Om man funderar på att lämna tillbaka så bör man göra det så fort som möjligt i så fall innan man spelat för mycket.

Ett exempel är ju om man spelat igenom kampanjen och sedan vill lämna tillbaka spelet för att multiplayer inte fungerar. Det tror jag inte är möjligt eftersom det i så fall skulle utnyttjas av personer som bara är intresserade av kampanjen.

Har man level 20 på sin soldat i BF4 så skulle jag nog inte heller tro att det är möjligt att lämna tillbaka men den anledningen att spelet i så fall fungerar tillräckligt bra för då man bevisligen har haft möjlighet att nå den levenl.

Permalänk

Jag har färre krashar nu, men netcoden suger och det är inte kul.

Laddade upp BF 3 och vilken jävla skillnad det är i kvalité.

Hur som helst, så ska jag vänta på patcher och dylikt tills BF 4 är mer spelbart.

Dock, av ren princip, så har jag lust att returnera spelet och få pengarna tillbaka. När spelet är mer stabilt; köpa det igen. Fast då blir det strul med Origin kontot, skulle jag tro...

Visa signatur

Intel i7-3770k @ 4.5 GHz HT ON (Antec Kuhler H20 920) | ASUS P8Z68-V/GEN 3 (Socket 1155) | Corsair 8.00 GB Dual-Channel DDR3 1600MHz (8-8-8-24-2T) | ASUS GTX 580 DirectCU II | Corsair 900W PSU | Corsair SSD | 120 GB Western Digital 1TB HD | WINDOWS 7 64-bit Home Premium | LCD BENQ G2420HD 1080p @ 75Hz

Permalänk

Finns ingen returrätt/ångerrätt om du köpt nycklar någon annastans än Origin. I och med att du fått nycklarna är köpet fullbordat. Om du inte vill vara med om samma sak i framtiden så ska du inte köpa spel vid release.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p