Har fått riktigt jobbiga problem med magen. Det värsta började nu i somras men jag tror att jag haft lite svaga symptom under året, dock var det så lite att jag inte tänkte på det och kunde leva normalt. Nu har det blivit mycket värre och blivit ett problem, symptomen jag har är typ gaser i magen och uppsvälldhet som får mig att må väldigt illa men utan att någonsin händer nåt mer än illamående. Min avföring har varit normal, förutom att den flyter på vattnet istället för att sjunka som normalt. Illamåendet kommer och går under dagen men jag mår så här varje dag.
Har varit hos läkaren och lämnat blodprover, ingen aning om vad dom testade mer än glutenintolerans. Allt var normalt och läkaren trodde att det kunde vara IBS. Jag fick höra att jag skulle undvika fet mat, lök och kål för att mildra symptomen. Men jag har inte märkt någon skillnad och mår fortfarande skit varje dag, orkar inte göra någonting för att jag mår dåligt hela tiden vill bara att det ska sluta, finns det någonting jag kan göra? Har dock börjat ta Inolaxol vilket jag tror lindrar lite, det gör iaf att min avföring oftast sjunker som den ska. Men kan det vara nåt annat än IBS? Nåt jag även tycker är märkligt är att IBS drabbar oftast kvinnor i 40 års åldern, jag är en en kille på 19 år...
Prova eliminera laktos ur din kost i två veckor och se hur det funkar för dig. Blir du bra så har du svaret där, blir du inte bra så har du uteslutit laktosintolerans.