7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

750W bör räcka.
Angående 800w med ljus i så vet jag inte riktigt vad du menar, kan du länka något?

Matrix-kortet från ASUS är bland de mest påkostade 7970-korten på marknaden och har en jättebra kylare och grym överklockningspotential.
Att PowerColor är billigare beror på att de har fler kvar som de behöver bli av med och det är något enklare kylare/komponenter men absolut inte så att man kan påstå att det är låg kvalitet i min mening.
Kanske fel av oss att lägga en värdering men rent personligen skulle jag aldrig kunna motivera att betala 50% mer för ASUS-kortet.
Angående 280X så är 280X och 7970 i stort sett samma produkt, vilket inte minst märks på det faktum att man kan köra ett 7970 och ett 280X i crossfire utan problem.

Tack för svaret!
La dock en beställning för lite mer än en timme sedan. Hoppas det presterar bättre än mitt nuvarande 570-kort från nvidia i BF4 som jag just nu bara kör medium på. Har aldrig ägt ett Radeon kort förut så ska bli intressant.

Antar det är väldigt många som har beställt kortet och man får lov att vänta på leveransen ni får in den 18/11 innan ni skickar ut?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bamse85:

Antar det är väldigt många som har beställt kortet och man får lov att vänta på leveransen ni får in den 18/11 innan ni skickar ut?

Jepp har man beställt 1a November eller senare är det leverans två som gäller.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Då räknar jag med att få mitt kort på tisdag (min enda lediga dag yeee) annars blir ja ledsen Webhallen

Permalänk
Medlem

Ni som redan hämtat ut era kort, hur är ljudnivån?

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB DDR4 3600MHz | Asus RX 6700XT| Corsair HX850 | Samsung 970 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Ni som redan hämtat ut era kort, hur är ljudnivån?

Undrar det jag med då min resterande dator är väldigt tyst.

Permalänk
Medlem

Korten finns inte ens hos leveransen, så det kommer att ta ett tag innan vi får korten!

Visa signatur

moderkort: MSI Z87-SO2 Inet Edition
processor: i5 4670K @ stock
grafikkort: Powercolor 7970 3gb OC
RAM: Adata 8gb 1600mhz
chassi: Corsair Carbide 200r

Permalänk
Skrivet av Seberm:

Korten finns inte ens hos leveransen, så det kommer att ta ett tag innan vi får korten!

??? Vem skrev du det till? Man kan ju hämta ut sina kort, som man beställde i oktober... annars får man vänta en vecka...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DooMoLiTioN:

Fan jag sitter å hovrar med musen över två st alltså, FAN VA JOBBIGT. Generellt sett ni som kan, detta måste väl vara mest prestanda per krona/erbjudande just nu? Samt, kommer det räcka med ett 750 Corsair?

Fråga till Webhallen, har ni kvar Corsairs nätagg på 800W med ljus i ? Jag skulle isånafall vara intresserad av ett rött sådant?

I CF med en överklockad 3960X så drar hela systemet 588W...

Jämför du sen din 2600K i oklockat läge mot en oklockad 3960X så ser du att diffen där är närmare 100W...

Så du kan nog vara ganska så lugn. Ska själv smälla in två kort i grabbens burk som har ett nätagg på 630W... visst är det inte jättehögt i tak, men det ska enligt alla siffror vara hur lugnt som helst

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

I CF med en överklockad 3960X så drar hela systemet 588W...

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2620?k=4b9ceb4cf1405...

Jämför du sen din 2600K i oklockat läge mot en oklockad 3960X så ser du att diffen där är närmare 100W...

http://www.sweclockers.com/image/diagram/2536?k=6ae3dcdf91faa...

Så du kan nog vara ganska så lugn. Ska själv smälla in två kort i grabbens burk som har ett nätagg på 630W... visst är det inte jättehögt i tak, men det ska enligt alla siffror vara hur lugnt som helst

630w är ett lite udda tal, och jag får minnen av Ace-agg av det. Hoppas innerligt att inte är ett Ace of Sweden-agg din grabb har?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Sådärja, då var kortet uthämtat, instalerat och har börjat spela lite BF4. Det tuggar på bra, och hittills har fläkten inte gått över 50% med ungefär 100% belastning och ca 71 i gpu-temp. Jag har tidigare använt ett Gigabyte GTX 460 1GB OC och det här kortet känns hittills tystare både vid spelande och i idle.

Jag villl också rikta ett tack till webhallen, jag har varit kund sen den lilla butiken på fleminggatan. Under några när ni flyttade över till sveavägen var servicen lite sådär, men det känns som ni ryckt upp er betydligt på sistone i butikerna. Ert konto här är väldigt hjälpsamt och bra att ha till hands!

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Sådärja, då var kortet uthämtat, instalerat och har börjat spela lite BF4. Det tuggar på bra, och hittills har fläkten inte gått över 50% med ungefär 100% belastning och ca 71 i gpu-temp. Jag har tidigare använt ett Gigabyte GTX 460 1GB OC och det här kortet känns hittills tystare både vid spelande och i idle.

Jag villl också rikta ett tack till webhallen, jag har varit kund sen den lilla butiken på fleminggatan. Under några när ni flyttade över till sveavägen var servicen lite sådär, men det känns som ni ryckt upp er betydligt på sistone i butikerna. Ert konto här är väldigt hjälpsamt och bra att ha till hands!

SÖKER FORTFARANDE EFTER NÅGON SOM KAN SÄGA OM KORTET LÅTER MYCKET I 100% LOAD!!!

ovanstående inget direkt menat till dig raketmaskinen

Men skulle du kunna berätta hur mycket kortet låter om du kör igång furmark "Burn in test" och låter de sträcka på sig i 2-3 minuter och lyssna på fläkten.
http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/
Att bara få något i skrift vore mycket tacksam!

Eller om du till och med kunde filma med mobilen och lägga upp på youtube, så man fick höra din dator och grafikkort i Idle, och att du sern lägger grafikkortet i Load och filmar så man får en liten uppfattning om hur mycket det låter, vore MYCKET tacksamt!

Permalänk
Skrivet av atego:

SÖKER FORTFARANDE EFTER NÅGON SOM KAN SÄGA OM KORTET LÅTER MYCKET I 100% LOAD!!!

ovanstående inget direkt menat till dig raketmaskinen

Men skulle du kunna berätta hur mycket kortet låter om du kör igång furmark "Burn in test" och låter de sträcka på sig i 2-3 minuter och lyssna på fläkten.
http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/
Att bara få något i skrift vore mycket tacksam!

Eller om du till och med kunde filma med mobilen och lägga upp på youtube, så man fick höra din dator och grafikkort i Idle, och att du sern lägger grafikkortet i Load och filmar så man får en liten uppfattning om hur mycket det låter, vore MYCKET tacksamt!

Har lite svårt att filma något, men jag körde furmark i 5½ min. Kortet var då uppe i 86C och 70% i fläkthastighet och lät mer än efter en timme BF4. Man hör kortet klart och tydligt och skulle inte kalla det tyst, samtidigt har jag inte så mycket att jämföra med, det låter mindre än mitt gamla gigabyte 460. Men ljud är subjektivt. Tycker dock inte att ljudet är av särskilt jobbig karaktär, inte som en jobbig liten fläkt t ex. Kör det i ett gammalt Fractal R3 med en Arctic Cooling Freezer 13 på cpun om det är till någon hjälp!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Deathdancer:

630w är ett lite udda tal, och jag får minnen av Ace-agg av det. Hoppas innerligt att inte är ett Ace of Sweden-agg din grabb har?

Be Quiet... http://www.inet.se/produkt/6909758/be-quiet-pure-power-l8-630...

Men jag förstår din oro

Sitter faktiskt ett Ace-agg i en av tjejernas datorer... men det var modellen som faktiskt klarade (läs överlevde) Sweclockers test

Permalänk
Skrivet av atego:

NU FORT måste du göra en liten snabb recention av grafikkorten!

Kan du ta reda på om det är upplåst volt?
Kolla om det går att göra en egen fläktkurva?
OCH det absolut viktigaste, kan du köra igång Furmak/Folding på GPU:erna för är väldigt intresserad av hur mycket fläkten låter under 100% Load, inte gameing load utan 100% load

Detta skulle uppskattas sjukt mycket då jag inte gärna vill ha 2 st jetplan i min burk då båda korten ska Folda 24/7 i köket

Ok, jag ska göra en minirecension på korten men med tanke på att jag aldrig gjort en recension förut så bör ni inte förvänta er allt för mycket

Vi börjar med var man får i själva lådan. När man drar ur pappkartongen ur höljet så möts man utav en "powercolor" drivrutinsskiva och en liten (väldigt informationsfattig) manual. Därefter så ser man grafikkortet ligga i mitten med förvånandesvärt lite skydd, med "lite skydd" menar jag att det enda som skyddar grafikkortet från att slå i pappkanterna är två små skumplast-bitar. Jag tror absolut inte att grafikkortet har skadats under frakt p.g.a den bristfälliga förpackningen men om jag jämför med mitt GTX 580 SoC som var helt inneslutet i skyddande skumplast. Sedan så hittar man tillbehören. De tillbehör som medföljer är: 1st crossfire-brygga, 1st hdmi-adapter av något slag, 1st dvi-vga adapter och 1st adapter till pci-e kablarna.

Jag hoppar över installation eftersom detta brukar vara specifikt för varje chassi/moderkort och går istället direkt till ljud delen, d.v.s hur mycket grafikkorten låter.

IDLE: Korten är väldigt tysta under idle. Speciellt om man jämför med min förra setup med gtx 580 och en noctua DH-14. Men eftersom att jag bytte ut både grafikkort och processorkylaren (till stock) när jag bytte till 2st 7970 så vet jag inte direkt om det var D14´n eller 580´t som skapade de höga ljudnivåerna i idle innan. Andledningen till att jag bytte ut min NH-D14 var att vissa metalldelar på den slog i baksidan på mina 7970 när jag körde CF, kylaren jag bytte till var helt enkelt en stock I5-2500K kylare. Hursomhelst så är korten så tysta i idle som man kan begära, inget som gemene man borde störa sig på (ENLIGT MIN ÅSIKT).

LOAD: Här blir det lite skillnad. Korten hade en märkbart högre ljudnivå vid full load (furmark) än vid idle. Högre ljudnivåer vid full load jämfört med idle ska man såklart förvänta sig men här kändes det inte proportioneligt. Jag körde ingång furmark och tempratuerna steg sakta men stadigt men det gjorde också procenten på fläktarna. Ungefär 40 sek in i testet då det varmare kortet hade nått 85c och effekten på fläkten var 70 procent så lät det rejält. Jag har ingen decibelmätare men särskilt bekvämt var det inte. Hade jag inte haft hörlurar på mig så hade jag stört mig på det rejält och jag är inte särskilt kräsen på låga ljudnivåer. Furmark är ju ett av dem mer "extrema" tester, vanliga spel kommer inte få dina kort att bli så här varma och därmed kommer ljudnivårna inte bli så höga som jag beskrev men vid riktig full load så låter dom väldigt mycket imo. Ska du folda 24/7 och ha den i full load så vet jag inte om jag kan rekomendera dessa grafikkoren. Nu har jag otroligt tight mellan mina grafikkort (4-5mm) så ett av korten blir rätt så mycket varmare än det andra (15-20c) och ju varmare kortet blir, desto högre låter fläktarna. Jag tycker att du borde invänta andras åsikter alternativt kolla recensioner på nätet.

Tempsen varierar som sagt väldigt mycket mellan det översta och det undre kortet p.g.a avstånden mellan dem. Har du ett väldigt litet avstånd som jag (4-5mm) så lär det ett av korten bli 15-20c varmare i full load. Har du längre avstånd så kommer du att få bättre luftflöde och bättre tempraturer.

IDLE: När datorn bara står på och surrar i windows menyn så varierar graderna på de båda korten mellan 44-60c

LOAD: Jag testade korten i programmet "GPU-Z"´s egna syntetiska belastningstest (jag skippade att använda furmark här eftersom att det höjer tempraturen på kortet "overkligt" mycket) som pushade korten för fullt . Jag fick då tempraturer mellan på 65c för det ena kortet och 85c för det andra. OBS att dessa tempraturskillnader mellan korten får jag eftersom att det fysiska avståndet mellan dom är väldigt litet, du behöver inte få samma resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DooMoLiTioN:

Fan jag sitter å hovrar med musen över två st alltså, FAN VA JOBBIGT. Generellt sett ni som kan, detta måste väl vara mest prestanda per krona/erbjudande just nu? Samt, kommer det räcka med ett 750 Corsair?

Fråga till Webhallen, har ni kvar Corsairs nätagg på 800W med ljus i ? Jag skulle isånafall vara intresserad av ett rött sådant?

7990 för 4k ligger imo före denna i prestanda per krona.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Sitter och velar lite själv nu. Sitter på ett Gtx680 DCU II, men tycker det här låter intressant. Funderar på 2 7970 i CF ELLER ett 7990 . Skulle vara tacksam om någon som skaffat 7990 kortet kunde lägga in synpunkter här också.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jepp har man beställt 1a November eller senare är det leverans två som gäller.

Om man beställde i slutet av oktober men passade på att beställa en annan vara som fanns i lager då, men verkar vara slut nu... vad händer då? För vad jag kan se har inte min beställning skickats än, trots att det beställdes den 29'e oktober (eller ja, 28'e egentligen men jag la om ordern när ni sänkte priset).

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunz:

Om man beställde i slutet av oktober men passade på att beställa en annan vara som fanns i lager då, men verkar vara slut nu... vad händer då? För vad jag kan se har inte min beställning skickats än, trots att det beställdes den 29'e oktober (eller ja, 28'e egentligen men jag la om ordern när ni sänkte priset).

Brukar väl vara så att de ligger i huvudlagret (Fruängen) och skickas sedan vidare därifrån. Webhallen skrev tidigare här i tråden att de skickas först på måndag.

Permalänk
Skrivet av mackemong:

Ok, jag ska göra en minirecension på korten men med tanke på att jag aldrig gjort en recension förut så bör ni inte förvänta er allt för mycket

Vi börjar med var man får i själva lådan. När man drar ur pappkartongen ur höljet så möts man utav en "powercolor" drivrutinsskiva och en liten (väldigt informationsfattig) manual. Därefter så ser man grafikkortet ligga i mitten med förvånandesvärt lite skydd, med "lite skydd" menar jag att det enda som skyddar grafikkortet från att slå i pappkanterna är två små skumplast-bitar. Jag tror absolut inte att grafikkortet har skadats under frakt p.g.a den bristfälliga förpackningen men om jag jämför med mitt GTX 580 SoC som var helt inneslutet i skyddande skumplast. Sedan så hittar man tillbehören. De tillbehör som medföljer är: 1st crossfire-brygga, 1st hdmi-adapter av något slag, 1st dvi-vga adapter och 1st adapter till pci-e kablarna.

Jag hoppar över installation eftersom detta brukar vara specifikt för varje chassi/moderkort och går istället ljud delen, d.v.s hur mycket grafikkorten låter.

IDLE: Korten är väldigt tysta under idle. Speciellt om man jämför med min förra setup med gtx 580 och en noctua DH-14. Men eftersom att jag bytte ut både grafikkort och processorkylaren (till stock) när jag bytte till 2st 7970 så vet jag inte direkt om det var D14´n eller 580´t som skapade de höga ljudnivåerna i idle innan. Andledningen till att jag bytte ut min NH-D14 var att vissa metalldelar på den slog i baksidan på mina 7970 när jag körde CF, kylaren jag bytte till var helt enkelt en stock I5-2500K kylare. Hursomhelst så är korten så tysta i idle som man kan begära, inget som gemene man borde störa sig på (ENLIGT MIN ÅSIKT).

LOAD: Här blir det lite skillnad. Korten hade en märkbart högre ljudnivå vid full load (furmark) än vid idle. Högre ljudnivåer vid full load jämfört med idle ska man såklart förvänta sig men här kändes det inte proportioneligt. Jag körde ingång furmark och tempratuerna steg sakta men stadigt men det gjorde också procenten på fläktarna. Ungefär 40 sek in i testet då det varmare kortet hade nått 85c och effekten på fläkten var 70 procent så lät det rejält. Jag har ingen decibelmätare men särskilt bekvämt var det inte. Hade jag inte haft hörlurar på mig så hade jag stört mig på det rejält och jag är inte särskilt kräsen på låga ljudnivåer. Furmark är ju ett av dem mer "extrema" tester, vanliga spel kommer inte få dina kort att bli så här varma och därmed kommer ljudnivårna bli så höga som jag beskrev men vid riktig full load så låter dom väldigt mycket imo. Ska du folda 24/7 och ha den i full load så vet jag inte om jag kan rekomendera dessa grafikkoren. Nu har jag otroligt tight mellan mina grafikkort (4-5mm) så det översta kortet blir rätt så mycket varmare än det undre (15-20c) och ju varmare kortet blir, desto högre låter fläktarna. Jag tycker att du borde invänta andras åsikter alternativt kolla recensioner på nätet.

Jag kommer att uppdatera med fler siffror om fps osv senare.

Jag skulle även vilja veta om volten är upplåst samt om det är möjligt att ändra fläktkurvan...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Sitter och velar lite själv nu. Sitter på ett Gtx680 DCU II, men tycker det här låter intressant. Funderar på 2 7970 i CF ELLER ett 7990 . Skulle vara tacksam om någon som skaffat 7990 kortet kunde lägga in synpunkter här också.

Skulle också uppskatta om någon som hämtade sitt 7990 kunde skriva hur kortet funkar för dem

Permalänk

Nuså, nu har jag fan tillslut beställt två 7970 och nytt 850watt corsair nätagg. Borde bli rätt kraftig skillnad i nyare spel mot mitt gamla 6970

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk
Skrivet av haapppoooo:

Jag skulle även vilja veta om volten är upplåst samt om det är möjligt att ändra fläktkurvan...

Vet inte hur man ta reda på någon av dem

Permalänk
Skrivet av mackemong:

Vet inte hur man ta reda på någon av dem

Om man vill kan man andvända tex msi afterburner... Men jag kan vänta tills jag får mina kort...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snabb fråga.
Följer det med någon mini dp adapter?

Permalänk
Avstängd

Fixade nyss Power Colors GPU system klockade upp det till 1125MhZ. Och kör med 30 fan speed. Standard är 20 speed. Kör också 'Core Voltage', 1.000.
Memory Clock är på 1525 MhZ. Testar nu lite, kortet är juh inte värt så mycket mer som det var när jag skaffade det vilket var då.. 8 månader sedan.
Kan man leka runt med det lite. Men om man kör 100% fan speed.. Låter som en Formel 1. Kul men årkar inte riskera den speeden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Det beror ju på hur varmt det är.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackemong:

Jag hoppar över installation eftersom detta brukar vara specifikt för varje chassi/moderkort och går istället ljud delen, d.v.s hur mycket grafikkorten låter.

LOAD: Här blir det lite skillnad. Korten hade en märkbart högre ljudnivå vid full load (furmark) än vid idle. Högre ljudnivåer vid full load jämfört med idle ska man såklart förvänta sig men här kändes det inte proportioneligt. Jag körde ingång furmark och tempratuerna steg sakta men stadigt men det gjorde också procenten på fläktarna. Ungefär 40 sek in i testet då det varmare kortet hade nått 85c och effekten på fläkten var 70 procent så lät det rejält. Jag har ingen decibelmätare men särskilt bekvämt var det inte. Hade jag inte haft hörlurar på mig så hade jag stört mig på det rejält och jag är inte särskilt kräsen på låga ljudnivåer. Furmark är ju ett av dem mer "extrema" tester, vanliga spel kommer inte få dina kort att bli så här varma och därmed kommer ljudnivårna inte bli så höga som jag beskrev men vid riktig full load så låter dom väldigt mycket imo. Ska du folda 24/7 och ha den i full load så vet jag inte om jag kan rekomendera dessa grafikkoren. Nu har jag otroligt tight mellan mina grafikkort (4-5mm) så det översta kortet blir rätt så mycket varmare än det undre (15-20c) och ju varmare kortet blir, desto högre låter fläktarna. Jag tycker att du borde invänta andras åsikter alternativt kolla recensioner på nätet.

Jag kommer att uppdatera med fler siffror om fps osv senare.

Tack så mycket för din recension

Skrivet av haapppoooo:

Jag med!
Som en tidigare skrev, om du installerar msi afterburner så kan du pilla där och se om volten ändrar sig i tex GPU-Z för att kontrollera.
Även fläktkurvan kan du ändra i msi afterburner om det nu funkar att ställa en egen manuellt.

Skrivet av deadich:

Det beror ju på hur varmt det är.

Ja, så vart som det nu kan bli när du maxxar kortet i Furmark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Ja, så vart som det nu kan bli när du maxxar kortet i Furmark.

Det jag menar är att temperaturen i rummet, chassit och luftflödet i chassit spelar in i det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Det jag menar är att temperaturen i rummet, chassit och luftflödet i chassit spelar in i det.

Ja det är klart att det gör.
Men de faktorerna är näst intill obetydelsefulla i det fallet då man vill veta hur mycket kortet låter, för även om alla dina faktorer vore bra, så kommer man endå i princip att nå en väldigt hög temperatur och då höra hur mycket grafikkortet låter

Permalänk
Avstängd

De som har fått kortet kan väl spela in ett klipp med mobilen och lägga på YT, så vi kan höra hur de låter i full load?