Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Rekommenderat chassi för CFX?

Hej!
Jag hade spanat in mig på Define R4, men jag läste att detta hade snålt luftinsug vilket (självklart) är dåligt i CFX, men jag fick inte klart för mig hur dåligt det är. Är det så illa att man borde välja ett annat chassi, t.ex. Arc Midi R2? Detta ska ju ha utmärkt luftflöde. Carbide Air 540 finns ju också, men det är nog lite stort för min smak.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Hej!
Jag hade spanat in mig på Define R4, men jag läste att detta hade snålt luftinsug vilket (självklart) är dåligt i CFX, men jag fick inte klart för mig hur dåligt det är. Är det så illa att man borde välja ett annat chassi, t.ex. Arc Midi R2? Detta ska ju ha utmärkt luftflöde. Carbide Air 540 finns ju också, men det är nog lite stort för min smak.

Jag skulle gått på nå full tower då det blir mer space mellan nedersta grafikkortet och nätagget. Om du skulle kunna bortse från storleken finns ju chassi som typ NZXT 810 Switch där du kan ha fläkt på hddburen som blåser in luft mellan korten utan den risk för damm man får om man har insugsfläkt från sidan (som oftast inte har nå dammfilter).