Permalänk
Medlem

Köpa win 8.1?

http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/182981-microsoft_wind...

Jag har inte haft win 8 innan. Går det bra att köpa denna direkt? eller är 8.1 en uppgradering som kräver 8,0 innan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zekjie:

http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/182981-microsoft_wind...

Jag har inte haft win 8 innan. Går det bra att köpa denna direkt? eller är 8.1 en uppgradering som kräver 8,0 innan?

Går bra att köra på 8.1 direkt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ska funka utmärkt!
Har du mecenat kort så kan du köpa W8.1 pro för 549:-.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Ska funka utmärkt!
Har du mecenat kort så kan du köpa W8.1 pro för 549:-.

Såg detta.. Men har tyvärr inte det (längre) ;/

Tack för svaren

PS. Ingen som har mecenat som vill dela med sig av sitt erbjudande?

Permalänk
Medlem

Omöjligt att verifiera sig på Mecenat för att köpa win8... Nån som vet hur man lyckas med det?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Köp en win 8 nyckel för 50kr på aliexpress.com

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ante_ante:

Köp en win 8 nyckel för 50kr på aliexpress.com

Jag skrattade lite på grund av priset för med så lågt pris skiter jag i om nyckeln slutar funka senare.

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Jag skrattade lite på grund av priset för med så lågt pris skiter jag i om nyckeln slutar funka senare.

Exakt inte hela världen då

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Hur funkar detta?
Är nyckel för win8 och sen får man uppdatera via store till 8.1 eller kan man köra med nykeln man får till 8.1 direkt?

Bara att gå in här, välja om du vill ha Windows 8 eller 8.1 och sedan skriva in din key och välja om du vill göra en bootbar usb eller dvd
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Hedersmedlem

Spelar det någon roll hur det fungerar? Solklart att det handlar om olagliga nycklar. Ser ingen skillnad på dessa och piratkopior.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Omöjligt att verifiera sig på Mecenat för att köpa win8... Nån som vet hur man lyckas med det?!

Skickades från m.sweclockers.com

När man skulle köpa win 8.1 pro fick man välja sätt att verifiera sig på några olika sätt. Jag valde att låta MS skicka verifieringsmail till min studentmail. Sen kom det ett mail med en länk och sen var det klart. Inga problem alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Spelar det någon roll hur det fungerar? Solklart att det handlar om olagliga nycklar. Ser ingen skillnad på dessa och piratkopior.

Har du något som bevisar detta påstående?
Skillnaden mellan dessa nycklar och piratkopior är att du får en äkta version av Windows, vilket ger tillgång till alla uppdateringar osv

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekjie:

Såg detta.. Men har tyvärr inte det (längre) ;/

Tack för svaren

PS. Ingen som har mecenat som vill dela med sig av sitt erbjudande?

Jag har!^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grubbluck:

Har du något som bevisar detta påstående?
Skillnaden mellan dessa nycklar och piratkopior är att du får en äkta version av Windows, vilket ger tillgång till alla uppdateringar osv

Är det inte logik? En Windows 8 pro nyckel för 55 kronor, vad tror du själv? För eller senare kommer nyckeln att spärras av Microsoft. Anledningen kan vara att dessa är köpt med stulna kreditkort, volymlicens eller MSDNAA nycklar. Hur som helst handlar man av och stödjer en kriminell.
Finns många fall på Tradera och Ebay där det har funnits billiga licenser som sedan har visats sig att vara ogiltiga.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Är det inte logik? En Windows 8 pro nyckel för 55 kronor, vad tror du själv? För eller senare kommer nyckeln att spärras av Microsoft. Anledningen kan vara att dessa är köpt med stulna kreditkort, volymlicens eller MSDNAA nycklar. Hur som helst handlar och stödjer man en kriminell.
Finns många fall på Tradera och Ebay där det har funnits billiga licenser som sedan har visats sig att vara ogiltiga.

Jag förstår precis hur du tänker och det är mycket möjligt att det kan vara så, men så länge det inte finns några bevis för detta och nyckeln fungerar som den ska så tror jag att många finner detta alternativ bättre än att betala fullpris/piratkopiera.

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Omöjligt att verifiera sig på Mecenat för att köpa win8... Nån som vet hur man lyckas med det?!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte w8.1 pro från mecenat i torsdags. Valde det sista alternativet, tror det står verifiera mig på annat sätt, eller något liknande. Skrev vilket gymnasium jag gick på, bifogade med en bild på mitt mecenat kort(se till att inte filnamnet är för långt, jag fick ändra namnet som var datum och klockslag till Mecenat och då godkändes filen). Stod att det skulle ta 3-5 arbetsdagar innan man fick besked. Tog 1.5h. Mycket smidigt

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av grubbluck:

Bara att gå in här, välja om du vill ha Windows 8 eller 8.1 och sedan skriva in din key och välja om du vill göra en bootbar usb eller dvd
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only

Hähä det var inte svårare än så, måste ju prova.
Så oavsett vilken nyckel man får, så är det den version man väljer som nyklen bli bunden till?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grubbluck:

Jag förstår precis hur du tänker och det är mycket möjligt att det kan vara så, men så länge det inte finns några bevis för detta och nyckeln fungerar som den ska så tror jag att många finner detta alternativ bättre än att betala fullpris/piratkopiera.

Ännu ett fall där snålheten bedrar visheten....
Är du förresten intresserad av en helt ny Asus G750 laptop som i vanliga fall kostar 14000:-? Kan sälja den för 2500:-, vi kan träffas bakom den lokala bensinmacken om du vill. Har tyvärr inget kvitto då jag fick den i present av min numera avlidna mormor. Har även nya mobiler, mikrougnar, cyklar och annat. Bra kompispriser, jag lovar!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blame_me:

När man skulle köpa win 8.1 pro fick man välja sätt att verifiera sig på några olika sätt. Jag valde att låta MS skicka verifieringsmail till min studentmail. Sen kom det ett mail med en länk och sen var det klart. Inga problem alls.

testa ett par gånger.. länkfan funkar inte.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibben:

Jag köpte w8.1 pro från mecenat i torsdags. Valde det sista alternativet, tror det står verifiera mig på annat sätt, eller något liknande. Skrev vilket gymnasium jag gick på, bifogade med en bild på mitt mecenat kort(se till att inte filnamnet är för långt, jag fick ändra namnet som var datum och klockslag till Mecenat och då godkändes filen). Stod att det skulle ta 3-5 arbetsdagar innan man fick besked. Tog 1.5h. Mycket smidigt

gjort detta för tre veckor sedan, inget svar. MS hatar mig.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

gjort detta för tre veckor sedan, inget svar. MS hatar mig.

Testa igen! Eller kontakta deras chattkundtjänst!

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem

Köp inte 8:an och försök uppgradera till 8.1 bara, det kan skita sig ordentligt.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag fick en nyckel (win 8) och den verkar funka änså länge.

Utveckla tack.

Att uppgradera strax efter installation av 8an för mig gick bra, men iofs så hade jag en chipset drivrutin som inte passade med 8.1, gav bsod.

Däremot försvann förmågan att köra program som administratör för mig när jag uppgraderade en månader gammal win 8 installation. Jag säger inte att problemet är vanligt, jag fick det en gång bara.

Skaffa 8.1 direkt om det går för samma pris.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Löser du på högskola/känner någon där har MS så man kan få Win 8/8.1 gratis, heter DreamSpark något om jag inte minns fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

köpte en sådan också. Fungerar fint! kör 8.1 jag. Köpte just en till också till min gamla dator (också 8.1)

Hehe jag slog också till på ytterligare en nyckel (8.1), fick dock inte min fösta nyckel att funka med 8.1
Så då fick de bli den lilla omvägen, men funkar gör dom vilket är huvudsaken.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc