Permalänk

Dör av en träff.

Nu har man spelat COD ghost i ca 1 veckas tid och är level 40.

Måste säga att jag är grymt besviken på hur "finslipat" spelet har vart men det jag stör mig på mest utöver det dåliga flytet är att man upplever att man dör på ett skott.

Man ser en person, man lägger an, man börjar skjuta och vips man själv dör i stället och oftast är det då på det jag själv upplever som ett skott. Får inga hit indikationer på att jag skulle bli träffat mer än en gång.

Sen tar jag mig då tiden att ta en titt på killcam som visar hur det hela gick till från min fiendes perspektiv och den berättar en helt annan historia, denna person som jag trodde att jag sköt på först sköt i stället först på mig och inte var det en kula, åååå nej det var minst 10-15 kulor som slungades mot mig och jag dog inte på den plats jag trodde jag dog på utan dog flera meter tidigare så det var ju inte så konstigt att man upplever det som om jag dör på ett skott.

Detta fenomen träffar jag på hela dagarna när jag spelar och jag har nu blivit så jävla less på hela skiten så att jag nu sitter och skriver av mig i denna tråd.
Om man inte själv sitter helt stilla och väntar på folk som väldigt många gör i det här spelet så har man inte en suck i helvete. Så hur löser man det här? Är problemet känns hos IW?

Känner mig lurad på mina 500kr jag behövde betala för den här skiten.
Måste säga att det var bättre under 80-90 talet då man fick färdigare spel. Det blir ju bara värre och värre för varje år som går, just nu känner jag mig som en Betatestare för den kommande konsol versionen.

Permalänk
Medlem

Det är inte fel på din dator eller dyligt. CoD Ghost är väldigt, även i CoD mått, dåligt optimerat. Spelar det inte själv då jag trötnade efter BLOPS 1 men har sett en del videor på det.

Se även:
http://www.youtube.com/watch?v=AAgc43e-zp4

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Det är inte fel på din dator eller dyligt. CoD Ghost är väldigt, även i CoD mått, dåligt optimerat. Spelar det inte själv då jag trötnade efter BLOPS 1 men har sett en del videor på det.

Se även:
http://www.youtube.com/watch?v=AAgc43e-zp4

Ja eller kolla på den här så berättar han varför (om du inte hellre vill titta på en surgubbe som får betalt för att ge negativ kritik):

Berättar om weapon damage, start: 02:12

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Ja eller kolla på den här så berättar han varför (om du inte hellre vill titta på en surgubbe som får betalt för att ge negativ kritik):

http://www.youtube.com/watch?v=YUOX384mx1A

Berättar om weapon damage, start: 02:12

Du kanske lever på rosa moln där alla är ärliga (förrutom dom som inte gillar ghosts) men det är faktiskt så att tmartn får pengar för att gilla cod. Kolla klippet när han spelar ps4 och tycker att spelet ser skitbra ut medans det står en stor jävla pixel som ska föreställa en lastbil.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag ska inte vare en bitterhög här inte men detta är något generellt till alla FPS spelare. Sen när fan använder man '' levels '' inom det militära? Levels finns i mmorpgs och RANK använder man i FPS....

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag ska inte vare en bitterhög här inte men detta är något generellt till alla FPS spelare. Sen när fan använder man '' levels '' inom det militära? Levels finns i mmorpgs och RANK använder man i FPS....

Jag gillar själva grejen, tycker det ger liv till spelet. Problemet BO2 gjorde var att man inte kunde få tillgång till allting om man inte gick till prestige master. För mig var det inga problem eftersom jag gillar att levla upp medans det var värre för folk som inte gör det och var tvungna om dom ville ha allt. Där är väl dock ghosts bättre, för du kan väl fortfarande få points om du är level 55 men fortsätter klara olika "uppdrag"?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag känner också igen detta fenomen som TS beskriver.
Funderar mer på vilka länder man blir ihop matchade med, därav att man inte får en jämn ping i förhållande till den som är host eller hur server upplägget nu är uppbyggt.

Utöver detta har jag inga större problem med spelet överlag, förutom vissa inställnings möjligheter så som FOV,mouse sens.
CoD 2 FTW!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag känner också igen detta fenomen som TS beskriver.
Funderar mer på vilka länder man blir ihop matchade med, därav att man inte får en jämn ping i förhållande till den som är host eller hur server upplägget nu är uppbyggt.

Utöver detta har jag inga större problem med spelet överlag, förutom vissa inställnings möjligheter så som FOV,mouse sens.
CoD 2 FTW!

Angående hur serversystem är uppbyggt så kan man ibland råka ut för att en spelare hostar och ibland är det en server man kommer in på. FOV kan du ändra helt utan risk för att bli bannad här. Vill du ha en mer exakt sens får du nog antingen ändra i configen alt. ställa in en specifik profil med din mus.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.