Permalänk
Medlem

Ska köpa en ny gamingmus

Hej! Har nyligen köpt en steelseries sensei som första gången hade fel på sensorn. Jag gick då och lämnade tillbaka den och fick en ny. Nu har scrollen på den börjat låta konstigt. Jag har köpt den på teknikmagasinet och dom lämnar inte ut pengar, bara presentkort. Jag tänker inte ta en likadan eftersom det har varit fel på två stycken. Vilken av mössen som finns på teknikmagasinet skulle ni rekommendera? Det går inte att länka sidan men det är,

www.teknikmagasinet.se > gaming > möss.

Jag har redan en razer naga, så den behöver inte rekommenderas. Behöver alltså ingen MMO-mus.
En grej som är viktigt för mig är att den har låg lift off distance, musen ska alltså inte fortsätta att registrera så länge när man lyfter upp den lite från musmattan. Detta kanske är bra när man kör hög sensitivitet, men jag kör ganska låg.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Hallåj!

Jag skulle rekommendera Razer Deathadder, körde den musen på min stationära i ca 1,5 år.
Jag tycker att man får ett väldigt härligt grepp på den och man slirar inte omkring med handen.

Köpte dock en Naga eftersom jag kände suget efter fler knappar, men Deathaddern rullar fortfarande på när jag använder den till den bärbara.

Det där du nämnde med "lift-off" har jag inte tänkt på, men eftersom även jag kör med hyfsat låg sens, så duger den för mig.

/MVH

Noggiman

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk
Medlem

Gillar man den gamla klassikern MX518 eller den sortens modell så skulle jag rekommendera Qpad 5k, har aldrig hållt i en skönare mus. Däremot har jag själv gått över till möss med "fingergrepp" istället för den sortens "helhandsfattning" och är idag heltsåld på min Razer Naga, den hade du dock redan så frågan är om du vill ha en "likadan" med samma sorts grepp eller inte. I sådana fall skulle jag rekommendera Razer, brukar inte gilla deras produkter överlag men den sortens möss tycker jag de gör riktigt bra.

Har själv Qpad 5k och Naga för olika behov. En varning med Qpad 5k är att det är ganska lite "luft" runt scrollhjulet så man bör nog rengöra den lite mer regelbundet för jag misstänker att den kan bli "seg" annars om det fastnar smuts där. Men jag vet ingen mus som sitter bättre i handen men nu har vi alla lite olika dimensioner på våra händer så jag rekommenderar att du gör vad jag alltid gör när jag köper ny mus, gå dit och kläm på dem. Just teknikmagasinet brukar jag själv använda för det syftet men har nog aldrig handlat där (vi smålänningar är ju, ekonomiska...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexic:

Gillar man den gamla klassikern MX518 eller den sortens modell så skulle jag rekommendera Qpad 5k, har aldrig hållt i en skönare mus. Däremot har jag själv gått över till möss med "fingergrepp" istället för den sortens "helhandsfattning" och är idag heltsåld på min Razer Naga, den hade du dock redan så frågan är om du vill ha en "likadan" med samma sorts grepp eller inte. I sådana fall skulle jag rekommendera Razer, brukar inte gilla deras produkter överlag men den sortens möss tycker jag de gör riktigt bra.

Har själv Qpad 5k och Naga för olika behov. En varning med Qpad 5k är att det är ganska lite "luft" runt scrollhjulet så man bör nog rengöra den lite mer regelbundet för jag misstänker att den kan bli "seg" annars om det fastnar smuts där. Men jag vet ingen mus som sitter bättre i handen men nu har vi alla lite olika dimensioner på våra händer så jag rekommenderar att du gör vad jag alltid gör när jag köper ny mus, gå dit och kläm på dem. Just teknikmagasinet brukar jag själv använda för det syftet men har nog aldrig handlat där (vi smålänningar är ju, ekonomiska...).

Jag har funderat på QPAD 5K men den har dom inte i lager.

Visa signatur

-

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som vet vilken mus som har den bästa sensorn idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Är det någon som vet vilken mus som har den bästa sensorn idag?

Har hört att Steelseries Kana V2 och Razer Deathadder ska ha den "bästa" sensorn.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag har en g400 och den var sjukt prisvärd. Jag provade även g500 men hade vissa problem med det exemplaret. Jag har ingen koll på de andra bortsett från att steelseries verkar mycket bra, men Razer kommer jag hålla mig ifrån då de inte tillför något speciellt och är för dyra

Visa signatur

5820k - 6950 XT