Permalänk
Medlem

Det finns säkert en hel del fuskare även i BF4 då det i BF3 finns över 30 000 upptäckta fuskare på Pbbans.com. Förstår inte att så många hävdar att fusk är något extremt sällsynt. Och om en spelare fuskar så är det inte sagt att han fuskar maximalt hela tiden eller alltid fuskat/allttid fuskar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Som sagt, sniper = bra KD oftast, netcode = du blev ägd. Om du nu är så säker på att han har uber god mode cheat varför inte bara anmäla honom? men det lär bli en jävla massa anmälningar för din del om du ska fuskanklaga alla som vinner över dig pga netcode.

http://www.youtube.com/watch?v=Qu09XFqRYmE

Vinner över mig? Du är rolig du. Vart står det att jag inte har anmält han? Som sagt, du är mycket rolig. Klippet är dessutom från release dagarna. Har kommit 2 uppdateringar för netcoden sedan dess.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Så du tycker inte att 167/0 efter 3 min gameplay indikerar på fusk?

Mycket buggar i BF4 och även i battlelog förmodligen.
För hur kan han ha haft 167-0 om han bara har 34 i killstreak??
Lite svår ekvation.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Känner inte av alla cheats tyvärr.

Menade bara att fusk är vanligt. Men pga netcode problemen är det svårt att veta vem som fuskar och vem som inte gör det. Tydligen sägs det att om man själv har en hög ping mot servern så har man större chans att få in första skottet vs någon som har låg ping mot servern.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Mycket buggar i BF4 och även i battlelog förmodligen.
För hur kan han ha haft 167-0 om han bara har 34 i killstreak??
Lite svår ekvation.

Separata rundor?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har varit på servers som har anti-cheatfunktion (man ser att någon blir kickad för ett cheat) och det kickas hyfsat friskt måste jag säga. Det jag stör mig mest på är aimbots. Är man något äldre som mig och har en lite längre reaktionstid än en fjunig pojke och slänger dit en aimbot så har jag ingen chans. Tycker fortfarande jag dör otroligt ofta på ett skott även om folk säger att det är netcode som rör till det och att man egentligen blir träffad av flera men "hör och märker" bara ett.

"Dö på ett skott" är faktiskt en bugg som finns.. Tydligen så är den rätt "random" också.. Alltså kan man med vilket vapen som helst (som inte ska kunna döda på 1 skott headshot) faktiskt döda någon på ett skott även om man bara gör tex 50% skada

Kul att det finns en sån bugg som förstör spelet totalt Det kombinerat med nätkoden så undrar man ju varför man ens spelar spelet.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Man kan ju anta att han är en av de bästa i världen, med 77:e plats på headshot listan. (Som sagt, han kan vara det)

http://bf4stats.com/pc/momentoVmori (Går att göra eftersökningar själv)

Nu vet jag inte själv hur lätt det är att få headshots i TDM med en sniper, men då läget är mer kaotiskt så bör det vara svårare än i conquest och rush.

Btw, ogillar att man kan dölja reports, för jag är intresserad av hur han fick 167 i K/D efter 3m av gameplay.

Tänk på att detta är i procent med hur många kills han har gjort, ju mer kills han gör, ju sämre kommer troligen detta bli
77
momentoVmori 65.084% 04:53:29 442.07
+ alla spelare i Bf4 är inte me i dessa listor än, flera polare jag har sökt på kommer inte upp, en jag sökte på för två dagar sedan började komma upp igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Och med det säger jag amen till konsoler *väntar spännande på mothugg*

Du har så rätt så. Sånt skräp slipper man på Xbox och PS. Synd att folk som skapar cheats är så sjukt duktiga på att kringgå 'anti-cheatet'...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

"Dö på ett skott" är faktiskt en bugg som finns.. Tydligen så är den rätt "random" också.. Alltså kan man med vilket vapen som helst (som inte ska kunna döda på 1 skott headshot) faktiskt döda någon på ett skott även om man bara gör tex 50% skada

Kul att det finns en sån bugg som förstör spelet totalt Det kombinerat med nätkoden så undrar man ju varför man ens spelar spelet.

Jäkligt skönt att höra att det fanns en sådan bugg Började bli lite väl jobbigt att tro att alla antingen är skitbra eller fuskar. Nu vet jag att det är spelets fel.

Skrivet av ikNo:

Du har så rätt så. Sånt skräp slipper man på Xbox och PS. Synd att folk som skapar cheats är så sjukt duktiga på att kringgå 'anti-cheatet'...

Jag undrar om PunkBuster alls gör någon nytta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

"Dö på ett skott" är faktiskt en bugg som finns.. Tydligen så är den rätt "random" också.. Alltså kan man med vilket vapen som helst (som inte ska kunna döda på 1 skott headshot) faktiskt döda någon på ett skott även om man bara gör tex 50% skada

Kul att det finns en sån bugg som förstör spelet totalt Det kombinerat med nätkoden så undrar man ju varför man ens spelar spelet.

Nej, alla vapen kan inte döda på ett skott. Det handlar om vapen med minst 25 skada. I närstrid gör dessa 50 skada mot huvudet, men serven/klienten beräknar ibland ETT skott som TVÅ skott, vilket gör att 50 x 2 i huvudet ser ut som one-shot-kill.
Dubbla skott existerar nog på alla vapen, och DICE letar just nu efter vad som orsakar detta fel.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag undrar om PunkBuster alls gör någon nytta.

Jag menar då det. Det var flertalet gånger man satt vid underbara gamla BF3 och lirade Infantry på typ A'n'R eller vilken som server som helst som streamade till Metabans och allt vad dem heter. På en timmas speltid brukade det dyka upp så mycket som tio stycken 'Client was banned due to cheat #-insert random number here- register in Metabans' - Eller vad det nu stod.

Det bevisar att duden som kunde ansluta till gamet hade cheat igång som PB inte kunde identifiera.

Frågan är hur många gång dem uppdaterar PB's cheat-databas?

Permalänk

I Crysis 2 och 3 skiter dom i fuskare..helt tappat kontrollen över att bevara MP.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikNo:

Jag menar då det. Det var flertalet gånger man satt vid underbara gamla BF3 och lirade Infantry på typ A'n'R eller vilken som server som helst som streamade till Metabans och allt vad dem heter. På en timmas speltid brukade det dyka upp så mycket som tio stycken 'Client was banned due to cheat #-insert random number here- register in Metabans' - Eller vad det nu stod.

Det bevisar att duden som kunde ansluta till gamet hade cheat igång som PB inte kunde identifiera.

Frågan är hur många gång dem uppdaterar PB's cheat-databas?

Kikade på deras hemsida för att se changlog för uppdateringar men hittade inget som visade att de uppdaterat databasen med skydd mot nya cheats. Det var bara några maintenancepatcher, inget mer. Gah!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kikade på deras hemsida för att se changlog för uppdateringar men hittade inget som visade att de uppdaterat databasen med skydd mot nya cheats. Det var bara några maintenancepatcher, inget mer. Gah!

Man känner verkligen kvaliten i 1000:- lagda riksdaler på ett spel dem inte verkar försöka göra någonting åt, annat än att få det att se så bra ut som möjligt, oavsett om det buggar eller om det finns cheaters.. Nej nu spårar jag åt fel håll, återgår till diskussionen, miscusi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikNo:

Man känner verkligen kvaliten i 1000:- lagda riksdaler på ett spel dem inte verkar försöka göra någonting åt, annat än att få det att se så bra ut som möjligt, oavsett om det buggar eller om det finns cheaters.. Nej nu spårar jag åt fel håll, återgår till diskussionen, miscusi.

Tror jag lyckades komma undan med ca 600kr totalt för båda så det svider inte lika mycket som 1000kr. Dock önskar man ju att BF4 någon gång skulle kunna bli cheat fritt men antar att det aldrig kommer att ske så länge saker beräknas client side (gäller egentligen alla spel).

Yes, back 2 topic!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Dessa spelare finns. Alla som motstrider att fuskare finns kan ju fundera lite.
Jag blev själv drabbad av liknande och började googla, kom in på diverse cheatforum där det fanns allt från hedlig aimbot till no bulletspread, no bullet drop, m.m och av kommentarerna verkade det funka.

Permalänk
Avstängd

Spontant känner jag att ni är lite väl otrevliga mot TS, om han säger att han var odödlig så kanske han faktiskt var det? Om jag hade ett sådant fusk skulle jag också planera in det så att mina stats inte var märkbart uppenbara. Tycker inte netcoden är så dålig att den skulle få folk att bli "odödliga", mer åt "hur kunde jag missa dom där skotten?" och "varför dog jag efter jag sprungit runt hörnet?" hållet.

Om du inte redan gjort det så kan du ju iaf anmäla honom på hans profil, klicka på bilden han har och sen anmäl för possible cheat.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av visa:

Jag blev själv drabbad av liknande och började googla, kom in på diverse cheatforum där det fanns allt från hedlig aimbot till no bulletspread, no bullet drop, m.m och av kommentarerna verkade det funka.

Jag vet för knappt ett par år sen jag kom över en sida där det va en snubbe som helt öppet gjorde undetectable hacks till multiplayerspel och sålde dom.

Själv undrar jag vad f*n det är för mening o fuska sig till högsta level i ett spel... meningen är ju att man ska jobba sig upp o känna sig duktig och att man får alla de där upgraderingarna som man jobbat för och vill ha :).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Om du inte redan gjort det så kan du ju iaf anmäla honom på hans profil, klicka på bilden han har och sen anmäl för possible cheat.

Dels det plus att man votekick (som man skriver i consolen i crysis) så blir fuskaren/hackaren kickad, vilket i Crysis iaf betyder att om han försöker joina servern igen så får han upp att han är bannad, men bannen gäller bara x antal timmar eller nåt sånt. Har aldrig spelat BF :/ men jag hoppas ni har liknande system där för votekick's..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iskalle:

Ehh ja, spelade precis lite TDM och då hittade jag en rolig kille som inte gick och döda.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/4049...

Denna tomten - http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/momentoVmori/sta...

Alltså, man kunde skjuta han hur mycket som helst utan att de hände något. Medans han sprang runt och döda vem han ville. Han dog endast 1 gång och de va när han trilla ner från taket.

Så, känns som att Dice har tappat kontrollen totalt över allt vad cheats och scripts heter. Folk springer ju runt och gör vad dom vill känns det som. Är det troligt att det kommer en uppdatering eller något snart som fixar denna skiten?

Edit: Kan också nämnas att detta va i normal och inte HC. så att campa en runda utan och bli upptäckt kan bli lite jobbigt.

Dels. går det inte att bli odödlig. Och eftersom han föll från taket och dog så motbevisar det direkt att han är "odödlig" snarare så att folk borde träffa bättre. Sedan att han verkar ha en fin K/D ratio kan ju påvisa att han ev. fuskade men knappast genom att bli odödlig.

Skrivet av Thumbii:

"Dö på ett skott" är faktiskt en bugg som finns.. Tydligen så är den rätt "random" också.. Alltså kan man med vilket vapen som helst (som inte ska kunna döda på 1 skott headshot) faktiskt döda någon på ett skott även om man bara gör tex 50% skada

Kul att det finns en sån bugg som förstör spelet totalt Det kombinerat med nätkoden så undrar man ju varför man ens spelar spelet.

Ganska roligt när det hände redan i vCod.

Blev man skjuten till 30% HP och satte ett HS så blev det instakill eftersom det skottet tog 200 i dmg. Var ganska roligt när det hände. Sedan så gnäller folk på nätkoden i BF4.. Då har de inte spelat Cod 2 där man kunde döda en, skjuta på kroppen efter denna har dött och få ett instantHS på honom i spawn efter respawn trots att han var på andra sidan banan. Sedan har vi ju leanbuggen där Hitboxen slog runt och skott i foten räknades som HS och skott i huvudet räknades som praktmiss.

Summan av det hela. BF4 är knappast värst och är knappast det första spel som lider av en värdelös hitbox. CS hitbox är ju katastrofal.. Speciellt om du hoppar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag vet för knappt ett par år sen jag kom över en sida där det va en snubbe som helt öppet gjorde undetectable hacks till multiplayerspel och sålde dom.

Själv undrar jag vad f*n det är för mening o fuska sig till högsta level i ett spel... meningen är ju att man ska jobba sig upp o känna sig duktig och att man får alla de där upgraderingarna som man jobbat för och vill ha :).

Dem tänker inte alls i dem banorna, tyvärr.

Det banorna dem tänker i är, tror jag, i stort sett statsmässigt. Dem ser 20.0 i k/d och tycker att dem har lyckats efter sjutton cheatmatcher, trots att deras egna prestation har varit helt obefintlig.

Svårt som fan att förstå om man inte själv sitter i det träsket.

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

jag hade 71-3 med ace 23 häromdagen i tdm

Seems legit...

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freakwenzz:

Seems legit...

Asså går gör det ju, men det är väl baserat mest på lite tur, samt självklart ens egna prestation, samt motståndet. Om hans motstånd bara var randoms som aldrig gett sig in i BF3/BF4 så är det inte så svårt att förstå. Själv har jag dragit 50-1 med JNG:n på Seine Crossing i BF3.

Allting handlar om förutsättningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Freakwenzz:

Seems legit...

Är inte direkt ovanligt. Rätt server + rätt bana + Camparställe + rätt sorts spelare (Folk som rushar i kombo med dåligt aim/syn) = Hög K/D.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har varit på servers som har anti-cheatfunktion (man ser att någon blir kickad för ett cheat) och det kickas hyfsat friskt måste jag säga. Det jag stör mig mest på är aimbots. Är man något äldre som mig och har en lite längre reaktionstid än en fjunig pojke och slänger dit en aimbot så har jag ingen chans. Tycker fortfarande jag dör otroligt ofta på ett skott även om folk säger att det är netcode som rör till det och att man egentligen blir träffad av flera men "hör och märker" bara ett.

Vad är det för anti-cheat då? Admin kickar alla som är bättre än han själv?

Skrivet av Freakwenzz:

Seems legit...

Såna scores är inte helt orealistiska.

Skrivet av demon_speed:

Jag vet för knappt ett par år sen jag kom över en sida där det va en snubbe som helt öppet gjorde undetectable hacks till multiplayerspel och sålde dom.

Fast i princip alla fusk är ju undetected först. Men sedan blir de oftast detected, iaf om fusket sprids.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Fast i princip alla fusk är ju undetected först. Men sedan blir de oftast detected, iaf om fusket sprids.

Jo men oftast så är hacken spridda eftersom dom arbetar mycke i klaner. Oftast har dom klantaggar så som CEW bl.a vilka är kända för att hacka. Minns inte vad alla klaner hette men dom finns där ute. Vissa spelare är HELT okickbara och oftast kan dom ha så svåra namn att man inte kan skriva dom rätt i konsollen..

Så är det ett spel ni ska spela så är det Enemy Territory, helt gratis spel att tanka.. ja ni kanske känner till det, det är gjort på Wolfenstein.
Där finns det ju också mycke fuskare men i det spelet har spelarna och admin MYCKET mer makt fuuulllt av kommandon.
Det var t.ex en gång då jag hade hoppas upp i ett fönster i en bunker uppe på ett berg för att titta ner över fienden som spawnade på en strand, och då OOOPS blev jag nerputtad AV EN SPECTATOR :O..... Ja t.o.m specs kan döda om admin har lagt in det skriptet.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jo men oftast så är hacken spridda eftersom dom arbetar mycke i klaner. Oftast har dom klantaggar så som CEW bl.a vilka är kända för att hacka. Minns inte vad alla klaner hette men dom finns där ute. Vissa spelare är HELT okickbara och oftast kan dom ha så svåra namn att man inte kan skriva dom rätt i konsollen..

Så är det ett spel ni ska spela så är det Enemy Territory, helt gratis spel att tanka.. ja ni kanske känner till det, det är gjort på Wolfenstein.
Där finns det ju också mycke fuskare men i det spelet har spelarna och admin MYCKET mer makt fuuulllt av kommandon.
Det var t.ex en gång då jag hade hoppas upp i ett fönster i en bunker uppe på ett berg för att titta ner över fienden som spawnade på en strand, och då OOOPS blev jag nerputtad AV EN SPECTATOR :O..... Ja t.o.m specs kan döda om admin har lagt in det skriptet.

Dom flesta spel så kan man kicka och banna via ID istället för namn. Och sen så är det ju anti-cheatet som permabannar kontot från spelet också.

Klaner skulle jag knappast kalla det. Forum snarare. Att man har en klantag betyder inte att det är en klan. MPGH är den största jag känner till, det är ju ett öppet forum där folk kan lägga upp och ladda ner fusk.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av Florrpan:

Han kan ha haft hitbox buggen.
Det går att få sin hitbox fast under marken, för att sedan springa vart man vill utan att någon kan träffa en.

Men nej, DICE har inte tappat kontrollen över fuskare, inte mindre än alla andra spelföretag på marknaden.
Sen har jag inte stött på fuskare på mina 100 timmar spelade.

Jo det har du. Du vet bara inte om det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deadich:

Dom flesta spel så kan man kicka och banna via ID istället för namn. Och sen så är det ju anti-cheatet som permabannar kontot från spelet också.

Klaner skulle jag knappast kalla det. Forum snarare. Att man har en klantag betyder inte att det är en klan. MPGH är den största jag känner till, det är ju ett öppet forum där folk kan lägga upp och ladda ner fusk.

Punkbuster genrellt bannar via din PB guid som i sin tur är låst till din CD-key. Förut så körde de även med Hårdvaruban men detta har de slutat med.

Skrivet av furuliden:

Jo det har du. Du vet bara inte om det.

Om jag säger så här.. Har inte själv stött på någon hackare och man är oskyldig till bevisad skyldig. Visst KAN de funnits fuskare men de var inte direkt uppebara. Däremot har jag sett diverse spelare som blivit bannad försöka ansluta till servern igen men blivit kickad. Det finns script till servern som håller koll på bannade personer och orsaken till ban.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Om jag säger så här.. Har inte själv stött på någon hackare och man är oskyldig till bevisad skyldig.

Självklart är det så.

Skrivet av Tumnus:

Visst KAN de funnits fuskare men de var inte direkt uppebara. Däremot har jag sett diverse spelare som blivit bannad försöka ansluta till servern igen men blivit kickad. Det finns script till servern som håller koll på bannade personer och orsaken till ban.

Många fuskare kör endast med map-hack, dvs de vet precis var alla spelarna befinner sig på mini-kartan. Otroligt effektivt fusk som är svårt att upptäcka. Det kan se ut som att fuskaren har tur varenda gång han väljer exakt rätt rutt bakom fiendernas linjer.