Permalänk
Cdon.com
Skrivet av NisseBrevslick:

Härligt, själv har jag inte fått någon ändring på orderns status men sitter och håller tummarna...

Hej,
De packas just nu. R9280X-DC2T-3GD5 finns det dock fortfarande rest kvar, leveransen räckte inte till samtliga bokningar.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Hej kommer man få http://cdon.se/spel/call_of_duty%3a_ghosts-23082144 på releasedagen eller kommer ni skicka ut den då?

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
De packas just nu. R9280X-DC2T-3GD5 finns det dock fortfarande rest kvar, leveransen räckte inte till samtliga bokningar.
Mvh//Andreas

Så om det inte har uppdaterats så är risken att det fortfarande är restat? Hur lång tid kommer det att dröja för dem kunderna?

edit: följdfråga - hur skickas korten ut? Är det efter de som beställde först och framåt? Jag beställde som sagt den 4:e november.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av NisseBrevslick:

Så om det inte har uppdaterats så är risken att det fortfarande är restat? Hur lång tid kommer det att dröja för dem kunderna?

edit: följdfråga - hur skickas korten ut? Är det efter de som beställde först och framåt? Jag beställde som sagt den 4:e november.

Hej,
De skickas efter bokningsdatum. Vi har flera orders som ligger sedan länge hos tillverkaren, har inget exakt datum, men nästa skvätt bör inte dröja länge.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

så ja! nu har jag också fått "varorna packas" på mitt Asus 280X DC2 Top, glad kille!

Visa signatur

Abit AW9D-Max|Intel Core 2 Duo E6300@2.8GHz|Noctua NH-U9+2st 92mm|Corsair XMS2-8500|HIS X1950XTX|Western Digital 300GB|Maxtor 250GB|OCZ 600W|Coolermaster Wavemaster|Scythe Kama-Bay

Permalänk
Skrivet av din_mentor:

så ja! nu har jag också fått "varorna packas" på mitt Asus 280X DC2 Top, glad kille!

Okej, du beställde samma dag som mig så rimligtvis så får väl jag mitt också. Såvida jag inte drabbats av otur och halkar utanför precis

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi har under en tid haft problem med att inleverera vissa artiklar samt att både GTX 780 blev en bristvara i samband med prissänkningen och R9 Radeon har varit bristflaggad sedan release. Båda dessa korten ska kunna skickas inom mycket kort.
Mvh//Andreas

Har en känsla att samma svar kommer dyka upp i tråden nästa vecka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Jag jobbar på att få in detaljerad info gällande detta, återkommer så fort jag vet mer.
Mvh//Andreas

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi har under en tid haft problem med att inleverera vissa artiklar samt att både GTX 780 blev en bristvara i samband med prissänkningen och R9 Radeon har varit bristflaggad sedan release. Båda dessa korten ska kunna skickas inom mycket kort.
Mvh//Andreas

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag ber om ursäkt för detta. Tillverkaren har sagt att det inte ska dröja länge innan nästa leverans kommer till Sverige, och då kommer vi få in den på lager igen, jag har dock inget exakt datum.
Mvh//Andreas

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
MSI har meddelat att di ska vara på ingående innan veckans slut, det är dock inte bekräftat.
Mvh//Andreas

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
MSI GTX 780 Lightning trillar in på lager vilken sekund som helst, de övrig MSI GTX 780 förväntas in i mitten av nästa vecka. Efter prissänkningen så har det uppstått stor brist.
Mvh//Andreas

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
MSI är beställt men inget bekräftat leveransdatum finns, men det bör inte dröja många dagar innan det åter finns i lager. Den andra produkten skickas ifrån ett annat lager, därav är sändningen splittad och oturligt nog i det här fallet så har de även olika leveransdatum.
Mvh//Andreas

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
MSI GTX 780 OC ska enl tillverkaren vara på ingående vilken dag som helst.
Mvh//Andreas

Det blir ingen röst på CDON som årets butik när man inte kan hålla koll på sina leveranser. Citerar ovan några av svaren om MSI 780 OC, som enligt CDON skulle komma in vilken dag som helst i över 3v nu.

Permalänk
Medlem

Blir det nån 15% rabatt i helgen för oss?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

jag förstår mig inte på CDONs kundtjänst, det står ingenting om öppettider för deras Chat.
provade att skriva till de på chatten och för en timme sedan var det 18 pers före, nu är det 10...
antar att det bara är lönlöst då chatten inte egentligen är aktiv och de 8 som försvann har insett detsamma och lämnat...

eller?

Visa signatur

Abit AW9D-Max|Intel Core 2 Duo E6300@2.8GHz|Noctua NH-U9+2st 92mm|Corsair XMS2-8500|HIS X1950XTX|Western Digital 300GB|Maxtor 250GB|OCZ 600W|Coolermaster Wavemaster|Scythe Kama-Bay

Permalänk
Keeper of Traditions
Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av din_mentor:

jag förstår mig inte på CDONs kundtjänst, det står ingenting om öppettider för deras Chat.
provade att skriva till de på chatten och för en timme sedan var det 18 pers före, nu är det 10...
antar att det bara är lönlöst då chatten inte egentligen är aktiv och de 8 som försvann har insett detsamma och lämnat...

eller?

Men gissa två gånger, klockan närmar sig 21 på en vardag..

Permalänk
Medlem

När får ni in Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver? Behöver ett nytt nätaggregat.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Hejsan,

Jag och två kompisar beställde diverse olika spel och filmer ifrån er i lördags kväll, alla med en beräknad leveranstid på 1-3 dagar. Till dato så står det på alla tre ordrarna "Varorna packas" men under "uppdaterad senast" så står det 24/11. Ingen utav oss har å andra sidan mottagit ett mail om att ordrarna ska vara skickade så antar att de fortfarande är kvar på lagret.

Har ni någon större backlogg på erat lager och har ni problem med orderstatusarna? När kan jag anta att mitt paket kommer fram?

Har någon annan här på SweC samma problem?

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt min sista pryl på cdon tack vare den enormt sega leveranstiden, status varor packas i flera dagar nu.
Kontaktar chatten och inget vettigt svar från dom utan bara att det skickas så fort som möjligt. Pinsamt cdon och tack för mej.

Permalänk
Skrivet av Zoobo:

Nu har jag köpt min sista pryl på cdon tack vare den enormt sega leveranstiden, status varor packas i flera dagar nu.
Kontaktar chatten och inget vettigt svar från dom utan bara att det skickas så fort som möjligt. Pinsamt cdon och tack för mej.

En till då! Hur länge har ni haft eran order under "packas"?

Permalänk
Medlem

Verkar vara en taktik för att låsa ordrar för annulering. Då du ej kan avbeställa när en order packas.

Har själv haft en order under "Varorna packas" i 2 dagar nu och det var inte på en "Bokning" utan på lagervara "Leveranstid : 1-3 arbetsdagar".

Nytt lågvattenmärke från ett företag jag trodde hade lärt sig att man inte klarar sig länge i denna bransch om man inte förstår att era / era distrubutörers misstag ej är den betalande kundens problem.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Skrivet av orion_:

Verkar vara en taktik för att låsa ordrar för annulering. Då du ej kan avbeställa när en order packas.

Har själv haft en order under "Varorna packas" i 2 dagar nu och det var inte på en "Bokning" utan på lagervara "Leveranstid : 1-3 arbetsdagar".

Nytt lågvattenmärke från ett företag jag trodde hade lärt sig att man inte klarar sig länge i denna bransch om man inte förstår att era / era distrubutörers misstag ej är den betalande kundens problem.

Nu har jag även fått en Faktura på klarna när jag kollar på min order & det står fortfarande packas sedan tidigt igår.
Skulle det vara så att varan inte packas och att det bara är båg så tror jag att jag flippar ur snart...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Men gissa två gånger, klockan närmar sig 21 på en vardag..

Tack för att du tog dig tid att svara,
Nu är det som så att CDON har inte alternativet "Chat" aktivt under vissa tider på dygnet, om de har det aktivt så förmodar man att det ska vara just det....

ska jag skriva det tydligare för dig?

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lidde:

Det blir ingen röst på CDON som årets butik när man inte kan hålla koll på sina leveranser. Citerar ovan några av svaren om MSI 780 OC, som enligt CDON skulle komma in vilken dag som helst i över 3v nu.

Hej,
Jag ber om ursäkt för det inträffade. Jag inväntar nytt besked under förmiddagen, återkommer.
Mvh//Andreas

Skrivet av Ykalon:

Blir det nån 15% rabatt i helgen för oss?

Hej,
Någon form av kampanj kommer till helgen, jag vet dock inte exakt vad den kommer att innehålla.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dunder:

Hej,
Jag måste tyvärr meddela att våra innestående orders på dessa kort strukits, då inga fler leveranser kommer ske till Sverige, är utgående. Jag ber om ursäkt för detta.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av din_mentor:

Nu har jag även fått en Faktura på klarna när jag kollar på min order & det står fortfarande packas sedan tidigt igår.
Skulle det vara så att varan inte packas och att det bara är båg så tror jag att jag flippar ur snart...

Jag upplevde samma sak men det visade sig att ordern hade skickats för längesen, efter att jag hämtade ut den så stod det fortfarande varorna packas. Statusuppdateringarna tar verkligen tid ibland...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Skrivet av din_mentor:

Mitt grafikkort är fortfarande restat (jag pratade med chatten igår). Vi beställde på samma dag så jag skulle tro att du får din om det står att den packas. Du ska skatta dig lycklig istället (eller mindre missnöjd) eftersom du får den och jag får sitta och vänta ytterligare en tid. Jag är ganska nära att avboka nu.... speciellt efter att det varit så positiva besked i fredags i förra veckan, och nu det här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lyckades byta ut MSI GeForce GTX 780 OC mot ett Asus GeForce GTX 780 DirectCU II med bibehållen 15% rabatt. 3990 kr + 15% rabatt var ju inte helt fel. Tummen upp till CDON för det!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Skrivet av nevada:

Lyckades byta ut MSI GeForce GTX 780 OC mot ett Asus GeForce GTX 780 DirectCU II med bibehållen 15% rabatt. 3990 kr + 15% rabatt var ju inte helt fel. Tummen upp till CDON för det!

Inte för att vara allt för negativ , men klart de gick med på ett billigare grafikkort med 15% istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibalba_SWE:

Inte för att vara allt för negativ , men klart de gick med på ett billigare grafikkort med 15% istället.

Blev billigare för mig också så jag klagar inte Dessutom har jag det i handen nu, det andra kortet har fortfarande inte kommit in på lager...

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ykalon:

När får ni in Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver? Behöver ett nytt nätaggregat.

Hej,
Nästa leverans sker i mitten av December.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Jag beställde ett Asus R9280X DCT grafikkort den 2 november. En vän till mig beställde samma kort fast den 3 november. Nu har han fått statusen att hans "varor packas" . Eftersom "Andreas på CDON" skrev att de kommer delas ut efter turordning så undrar jag nu varför jag inte fått statusen att "varorna packas". Hur är det möjligt att någon som beställt efter mig får kortet före mig Andreas?
Antingen sitter du å ljuger hela tiden (varför förstår jag inte) eller så har ni så jävla dålig koll på allt. Ni verkar inte ha koll på leveranstider eller hur era system fungerar, samtidigt har ni en kundtjänst som inte har någon mening, då man aldrig får något vettig svar utan att de enbart undviker att svara på frågorna man har.

Det är ju verkligen inte till er (CDON) fördel att ni finns på detta forum eftersom ni ger besked som inte stämmer.

Permalänk

Hej,
nu har min order uppdaterats och paketet är på väg, tänkte att ni som varit i samma sits förmodligen vill veta...

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Mr_Hanzzon:

Jag beställde ett Asus R9280X DCT grafikkort den 2 november. En vän till mig beställde samma kort fast den 3 november. Nu har han fått statusen att hans "varor packas" . Eftersom "Andreas på CDON" skrev att de kommer delas ut efter turordning så undrar jag nu varför jag inte fått statusen att "varorna packas". Hur är det möjligt att någon som beställt efter mig får kortet före mig Andreas?
Antingen sitter du å ljuger hela tiden (varför förstår jag inte) eller så har ni så jävla dålig koll på allt. Ni verkar inte ha koll på leveranstider eller hur era system fungerar, samtidigt har ni en kundtjänst som inte har någon mening, då man aldrig får något vettig svar utan att de enbart undviker att svara på frågorna man har.

Det är ju verkligen inte till er (CDON) fördel att ni finns på detta forum eftersom ni ger besked som inte stämmer.

Hej,
Du kan skicka ett pm till mig med order/kundnummer så ska jag titta närmare.
Mvh//Andreas

Visa signatur