Permalänk

Bästa 46"+ TV för max 6000?

Hej,

Jag ska köpa TV och famlar runt lite i mörkret känner jag. Har ingen TV i nuläget och det var många år sedan sist. Har hittills konsumerat min media genom datorn istället men tänkte ändra på det nu.

Är på jakt efter en prisvärd TV för film och spel. 3D behövs inte, Smart är ett plus och även WiFi vore uppskattat. Kan lägga max 6000 riksdaler.
Kommer som sagt att spela på den, men det blir ingen jätte hardcore gaming på TV:n så delay behöver inte vara superlåg, men rimlig!

Full HD givetvis, och jag tror Plasma går bort också - Bra bild visst, men jag gillar inte att de är så känsliga och dyra i drift.

De som jag kollat på och som verkar intressanta i nuläget är:

Samsung UE46F5505
LG 47LA620V
LG 50LN540V

Åsikter om dessa, och andra intressanta apparater som skulle kunna passa tar jag tacksamt emot!

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Inte ens Full HD ju. Får väl lägga till att det är ett krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyotoprotokollet:

Hej,

Jag ska köpa TV och famlar runt lite i mörkret känner jag. Har ingen TV i nuläget och det var många år sedan sist. Har hittills konsumerat min media genom datorn istället men tänkte ändra på det nu.

Är på jakt efter en prisvärd TV för film och spel. 3D behövs inte, Smart är ett plus och även WiFi vore uppskattat. Kan lägga max 6000 riksdaler.
Kommer som sagt att spela på den, men det blir ingen jätte hardcore gaming på TV:n så delay behöver inte vara superlåg, men rimlig!

Full HD givetvis, och jag tror Plasma går bort också - Bra bild visst, men jag gillar inte att de är så känsliga och dyra i drift.

De som jag kollat på och som verkar intressanta i nuläget är:

Samsung UE46F5505
LG 47LA620V
LG 50LN540V

Åsikter om dessa, och andra intressanta apparater som skulle kunna passa tar jag tacksamt emot!

Jag kan helt klart rekommendera Samsung UE46F5505 som jag precis har köpt. TV har perfekt bild och är smart nog att kunna spela upp alla typer av MKV kodade filmer jag har testat. Att spela ps3 på den fungerar också prima.
När jag sökte TV och hade liknande krav som dig, så kom jag fram till att denna var mest prisvärd!

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk

Tack så mycket! Ja denna ligger etta på min lista hittils. Ska se om jag får lite mer input, men annars blir det nog den här som jag slår till på.

Permalänk

Funderar fortfarande på Samsung UE46F5505, den gick ned 500 spänn på CDON idag och kostar nu 5500 spänn.
Samtidigt har nu Komplett ett bra erbjudande på Philips 47PFL5008T, så den är också något att beakta. Hittar dock noll recensioner på denna TV, någon som har några åsikter? Tycker den ser bättre ut på pappret, men det ska man ju inte titta sig blind på känner jag. Recensioner och åsikter vore ju trevligt.

Permalänk
Medlem

Även jag köpte mig en Samsung UE46F5505 för någon vecka sedan och är toknöjd! Den tar alla möjliga videoformat och läser in separata undertextfiler utan problem. Den är dessutom snabb, har riktigt djup svärta och ett stort utbud av appar. Att framförallt Netflix är inbyggt är jag överförtjust i, det är verkligen en fröjd att använda.

Jag övervägde också Philips 47PFL5008T men valde Samsung-apparaten då dess appar tydligen är mer genomarbetade och stabila, dessutom är Samsungs app-utbud större. Hade en annan Samsung-TV tidigare som jag var väldigt nöjd med så körde vidare på det spåret. Om du kan få F5505 för 5500 kr så tycker jag absolut att du ska köra på den, du kommer inte att bli missnöjd.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk

Tack! Ok, jag känner mig mer säker på Samsungen. Blir till att dra till med en beställning nu!
Är förväntansfull

Permalänk
Skrivet av kyotoprotokollet:

Tack! Ok, jag känner mig mer säker på Samsungen. Blir till att dra till med en beställning nu!
Är förväntansfull

Hur var den?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Hört talas om att det ska finnas backlight bleed på tvn, är det något ni andra hört också?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|