Webbutveckling projekt respons & tips!

Permalänk
Medlem

Webbutveckling projekt respons & tips!

Hej!, har fått i uppgift att skapa en valfri hemsida som förhoppningsvis ska ta mig till ett A,B i betyg skalan. Därför är det väldigt viktigt för mig att sidan det in i minsta detalj är fel fri, då min fantasi har helt slut på idéer nu vänder jag mig till er. Sidan är skapad för ett IT-företag som erbjuder service på datorer. Så Sweclockers spotta ut idéer!

Posta gärna eventuella "buggar" och vilken webbläsare du använder.

Demo: http://stolle.se/projekt-arbete/

//Lipparn

Permalänk
Medlem

Är det designen eller koden du får betyg för?

Designmässigt såg det väl ganska bra ut, rent och fint, dock väldigt tomt så inte mycket att kommentera på.

Kodmässigt skulle du kunna bli bättre på att namnge klasser. T.ex "bottomtext" kanske skulle kunna heta "article", vilket låter mer logiskt om du vill använda samma klass för att visa text på en annan sida.
Ser att du har klassen "date" innuti "bottomtext" i HTML. I CSS, för strukturens skull, kan du sätta ihop dom lite finare, t.ex:

.bottomtext { //KOD } .bottomtext .date { //Kod för date } .bottomtext p { tex egna marginaler för P tagg innanför "bottomtext" } .bottomtext h3 { -||- } .bottomtext ul li { Egen still på listor }

Om du förstår poängen. Det blir enklare struktur och du slipper lösa klasser överallt. Stilen för "date" innanför "bottomtext" blir alltså specifik för just "bottomtext".

Du skulle även kunna kolla på responsiv design med media query, så att sidan automatiskt anpassas till mobiltelefoner. Väldigt enkelt om du har orken. Även väldigt viktigt för moderna webbsidor att fungera på alla plattformar.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti