Schyssta Gaiming lurar med bas + hörlursförstärkare 5.1 / 7.1

Permalänk
Medlem

Schyssta Gaiming lurar med bas + hörlursförstärkare 5.1 / 7.1

Tjena! kollat runt en hel del på nya lurar men kan ikke bestämma mig. Vill ha ett par slutna over-ear lurar med härlig bas men samtidigt kunna höra bra i spel som t.ex bf4. så inte bara till musik

Efter mycket läsande är jag nu inne på

HE-400 + modmic

med

Fiio e10 / e17 .. förstår inte riktigt va de är för skillnad på dom. Vill gärna ha 7.1 ljud men hittar inga externa ljudkort för det
Borde jag ha båda då eller räcker 7.1 förstärkaren ?

Ska använda de i framtiden i en laptop

Vill såklart få ut de bästa för pengarna. Hade varit toppen med lite tips / eran setup

Permalänk

http://www.komplett.se/logitech-g35-surround-sound-headset/77...

Jag har bara hört bra grejer om dessa vackra lurar. Köpte dom häromdagen så de bör dyka upp på Måndag. Kan knappt vänta!

Permalänk
Medlem

Ska du ha mycket bas och mic är G35 nog det bästa.. Mina kompisar har dessa lurar bara för att man kan få så mycket bas i dem. Själv hatar jag hur deras låter, ingen "kvalitet" utan bara kvantitet. Om du hellre vill ha kvalitet så har jag hört att ATH-M50 ska ha rätt mycket bas, och väldigt bra ljudkvalitet också. Kombinera det med en modmic också som du föreslog.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Mina borde också dyka upp på Måndag har köpt de på Black Friday för 490,- ;D

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Medlem

Har hatt ett par g35 i 3 år nu!! Riktigt härliga lurar, men måste ju testa lite olika. Så beställde He-400 efter mycket läsande om öppna lurar + modmic. tänkte även köpa en o2/odac till dom! Fattade som de är ett ljudkort som driver dom rätt schysst!

Permalänk

kan också rekommendera g35 köpte dom på black friday för 599kr (komplett) måste säga att dom har riktigt skön bass då jag lyssnar på musik och spelar. BF3 känns riktigt nu

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Så spännande när kidzen rekommenderar logitech som bra ljud.

Till Ts du kommer bara hitta fejk surround eftersom en hörlur har rent fysiskt inte mer än två kanaler, en för vart öra.

Dyrare hörlurar har mer korrekt bas och inte den där överdriven bas som många av dagens kidz anser som fet bas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kommer aldrig få 5.1 eller 7.1 ljud med HE-400 och O2+ODAC. Det du får är 2.0 som det bör vara i hörlurar. Du kan dock köra med virtuellt surround.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare