BF4 - Error Connecting to Server

Permalänk
Medlem

BF4 - Error Connecting to Server

Tjena.

Dagen efter expansionen släpptes så har jag extremt svårt att komma in på servers. Får alltid ett error som säger att jag inte kunde ansluta till servern och trycker jag Reconnect direkt efter så står det att servern inte kan hittas. Testar jag att ansluta tillräckligt många gånger så går det till sist (ca 10 försök). Har förvisso bara testat tre olika servers men tja, är det någon som har samma problem? Eller råkar jag ha otur med kassa servers som t ex kör en gammal server patch eller liknande?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam, om du haft spelet sedan release så är du nog medveten om att det har varit en väldigt skakig start för Battlefield 4 vad gäller servrar. Med China Rising så sa DICE att de hade fixat en del buggar men att fixa buggar händer sällan utan att skappa nya, så nu så har servrarna det lite svårt att hålla sig uppe, men det är en uppdatering på gång för att lösa detta! Har också detta problem och jag känner många som lider av det också, så du är inte ensam om detta om det nu är till någon tröst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag råkar ut för det ibland men långt ifrån lika ofta som du och jag behöver inte försöka ansluta 10gånger för att det ska funka.