SwedenVirre's Spelplanerings hörna!
Tjena kära SweC medlemmar!
Kan väll inte påstå att jag känd här på forumet vad gällande att designa spel, men jag har ju en hyfsat stor tråd om ett spel jag jobbar/jobbade på!
Jag och en hel del andra personer är rätt taggade på spelet och vill att det skall bli verklighet, men iom att jag inte har pengarna det krävs för att slutföra spelet så ser det rätt mörkt ut med att spelet skall bli verklighet. Att få spelet så så som jag vill att det skall bli kommer bli väldigt dyrt ifall man inte vill ha egen synthesizade ljud och paint ritat gräs, låter ju inte så spännande kanske, så därför kände jag att det får läggas på hyllan tills vidare.
Hoppas att alla ni som följer det projektet har förstående för detta, rom byggdes ju inte på en dag? Men jag har ett nytt projekt på G vilket jag suttit och räknat på ett tag som jag och ev andra som är intresserade kommer kunna finansiera!
Jag pratade lite om det i min förra tråd och jag snackade om ett FPS spel som tar en tillbaka lite till 90 talets glada/bittra FPS dagar!
Här börjar det:
Tack för att ni läst såhär långt!
Jo, detta spelet som jag nu sitter och planerar på lyder under kodnamnet: "Jumper!!!"
Detta kommer vara ett relativt "fast paced" första persons shooter, Där grafiken inte kommer vara riktigt som det vi är vana vid med Battlefiled, Call of duty, Crysis m.fl, där grafiken skall vara realistisk. NEJ!
Utan här kommer den inte vara simpel men den skall ha ett helt annat stuk och färgtema! Banorna kommer vara av varierande storlek och kommer vara lite av det kantigare stuket! Nej detta kommer inte vara Minecraft inspirerat som de flesta indie spel verkar vara idag, utan mer åt Mirrors Edge hållet!
Men att säga att det kommer likna Mirrors Edge är felaktigt utan det är bara en fingervisning av hur jag tänkt det skall se ut!
Där kommer inte finnas någon M4 eller AK utan alla vapen kommer designas på nytt! Spelet kommer ha en ritad/animerad stil men inte åt TF2 hållet! Jag har faktiskt inte sätt ett spel som liknar detta jag har i mina tankar någonstans och Unreal/Quake börjar bli gamla!
Detta kommer att blir enbart multiplayer och det är meningen att det skall bli lite tävlings inriktat!
Som namnet antyder så kommer fysiken vara kul! Tanken är att man skall börja i sin spawn som är skild från spel planen(Yes du hörde rätt, inget mer spawn kampande!) för att sedan hoppa ner på spelplanen! Fall damage, vad är det? för att sedan springa runt och sjuta på sina motståndare! (nope ingen sprint, full fart hela tiden)
Gore är inte tanken att det skall finnas utan rosa hjärtan som bubblar upp när man är träffad! Detta skall självklart kunna ändras ifall man vill via ett DLC... e... eller nej. När jag lyckas göra något fräckt så kommer det läggas till efter hand!
Dedikerade servrar och fin nätkod skall det bli! Inget är planerat att ta betalt för i efterhand mer än vad spelet kostar! Självklart skall ju spelare själv kunna lägga in egna banor, vapen, effekter, mods av dylika slag och även musik om det vill sig! Kommer inte sätta några spärrar för att göra vad man vill med sitt eget spel! Jo förutom att fuska, det tillför inget gått om stämningen i den fina community som jag, och säkerligen alla andra, vill spelet skall ha!
System krav:
Haar absolut ingen aning om hur mycket spelet skall kräva, men det jag vet! Är att det inte skall kräva en Hexa core, 8GB ram, 40GB HDD utrymme och 3GB grafikminne och fortfarande inte flyta, IW känn er träffade!
Men grafiken skall inte se ful ut! och jag tror att med den grafiken jag planerar så kommer spelet fortfarande se fräscht ut, även om fem år iom att den inte skall vara så verklighets trogen!
Har du Nvidia, AMD eller till och med Intel skall inte spela någon roll, lika mycket fräsiga partiklar och detaljer till alla! Ingen Nvidia meant to be played eller Gaming Evolved
Nu vill jag höra vad ni tycker? Vill ni se en shoter som denna eller skall det vara så realistiskt så möjligt?
.PS De där med rosa hjärtan var lite av en överdrift ifall ni inte redan förstod det .DS
12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti