Google stoppar torrent-sökningar i Chrome

Permalänk
Medlem

Och där fick Firefox gissningsvis ännu fler nya användare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Varför gjorde google detta. Man kan ju bara använda en annan webbläsare. Detta leder ju bara till att färre använder chrome. Smart google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Piratebay funkar inte med google chrome. har dom totalt blockat adressen?

Laddade blixtsnabbt för mig?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och där fick Firefox gissningsvis ännu fler nya användare.

Jag tror att de flesta går in på sin favorita torrentsida istället för att söka genom ett extension i chrome, som går att installera manuelt utan problem även efter den här ändringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mishy:

Nej det har dom inte, de har byt domän, prova .pe

skriver man inte thepiratebay.se så redirectas man ju automatiskt till nya domänet?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Jo, läste igenom artikeln igen och såg att det bara gällde extensions i chrome. Rätt förståerligt då

Permalänk
Avstängd

Fan om det skulle vara så att alla officiella webbläsare blockar så att man inte ens kan gå in på torrentsidor kommer ju alla börja skapa sina egna privata webbläsare!

Den här skiten börjar gå mig på nerverna, det verkar som alltfler gamla gummjävlar och kärringar försöker att ta bort datoranvändares firhet på internet. Skivbolag och filmindustrier tjänar ju redan stålar så det räcker. Vem fan bryr sig om ett par nerladdningar..

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

skriver man inte thepiratebay.se så redirectas man ju automatiskt till nya domänet?

jag blev bara redirectad till deras .sx domän... men .pe funkade nu iaf på chrome

Visa signatur

CPU: AMD AM3+ FX-6300 Black RAM: HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz

MB: ASUS M5A97 R2.0 GPU: XFX Radeon RX 470 4GB RS

Steam: stormtro0perN

Permalänk
Medlem

Ni kommer aldrig vinna, sluta.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Axelryckning på den. Påverkar inte rekommendationer eller framtida val av browser för min del.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

google kan dra åt h******, tacka vet jag ff<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Det går ju att googla på thepiratebay men om man skriver typ "thepirateb" så föreslår den aldrig thepiratebay, inte mycket till block där än så länge men det kommer väl såsmåningom. Vilken sökmotor är bäst efter google? duckduckgo?

Eller var det inte så du menade?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBear:

Ser hellre att de förhindrar adblock.

???? Adblock är ju guds gåva till människan, kan jag ha reklam nej tack på dörren ska jag kunna ha det på min web-browser också.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Det är därför man inte kan lita på webbläsare drivna av kommersiella företag då dom sätter sina och lobbyisters intressen över användarnas.
Lita inte på de stora företagen Google, Microsoft, Apple och deras proprietära webbläsare.

Firefox drivs av Mozilla Foundation, en icke-vinstdrivande stiftelse.
Användarnas intressen först!

Skulle inte välja mozilla före chrome oberoende...

Skrivet av ToyBear:

Ser hellre att de förhindrar adblock.

Varför då? Adblock är inte olagligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Vad håller Google på med egentligen?

Först tvingar de alla nya användare att skapa ett obligatorisk Google+ konto, Gmail och nu det här?

Permalänk
Medlem

Om detta så inträffar så kommer jag bara säga hejdå till Google och hej Firefox.
Vet inte hur mycket av min Webtid jag spenderar på Gmail, Google, hangouts och allt!
Hoppas de överser detta beslut.

Permalänk

Borde finnas miljoner andra saker dem bör fokusera censuren på istället!!

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

Jag tror att Google är medvetna om att detta inte stoppar illegal nedladdning och det är nog inte deras syfte heller. De vill väl bara undvika att hamna i konflikt med vissa företag och organisationer som klagar på dem.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av htbtoma:

???? Adblock är ju guds gåva till människan, kan jag ha reklam nej tack på dörren ska jag kunna ha det på min web-browser också.

Google kanske kontrar med en obligatorisk adsucker, ett system som drar till sig alla annonser från Google och censurerar alla konkurrenter, de byter dessutom ut all marknadsföring som på minsta vis riskerar konkurrera med Google tex söker du efter Bing eller skriver det i adresslisten hamnar du hos Google.
Inte bara censur utan man tar det ett steg till i företagets intresse.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

All makt åt förtryckaren och överheten. Om man inte konsumerar storpampens foder så kan man ju slippa konsumera alls, tydligen. Det går bra nu.

Men ärligt talat så är ju detta lite fånigt dock är det ju bara en väntad del i utvecklingen av klimatet på internet som går mer och mer emot att kontrolleras av de tyngre kommersiella krafterna. För några år sedan låg de hjälplöst efter men pengarna börjar jaga ikapp och lobbyisterna vet bättre var de skall placera insatserna för att få till resultat.

Misär 2.0 och andra modeord mm.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

firefox <3, har bara varit missnöjd med ff när dom bestämde sig att webbläsaren skulle ha samma zoom som skrivbordet men det fixade dom efter ett litet tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Varför gjorde google detta. Man kan ju bara använda en annan webbläsare. Detta leder ju bara till att färre använder chrome. Smart google.

Är väl pressade att göra detta.. Inte första gången som myndigheter pressar ett företag till att göra som dom vill..

Visa signatur

- Corsair Carbide 330R - MSI Z87-S02 INET EDITION ATX - Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) - MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming - Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB - Cooler Master Hyper 212 EVO - XFX Pro Series 750W 80+ Bronze - 2TB WD Green 5900rpm 64MB -

Permalänk
Jacob Fanboy

Visst gäller det sökresultat och inte uppslag till adresser?

Som jag tolkar det kommer man kunna gå till adressen så länge man använder hela DNS-namnet?

Permalänk
Medlem

Vad hände med "Don't be evil." era j*vla as Google? -.-

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Ni som byter till firefox kan byta till piratebrowser http://piratebrowser.com/

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MatsSvensson:

Vem som är intresserade av tillägg kör Google Chrome?
Sånt har man Firefox till.

Vad är det för fel med tilläggen(extensions) för Chrome?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

piratebay.se>Tab>Sök på torrent du letar efter

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag tror att de flesta går in på sin favorita torrentsida istället för att söka genom ett extension i chrome, som går att installera manuelt utan problem även efter den här ändringen.

Det finns säkert de som byter av principiella skäl.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Firefox och DuckDuckGo.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

???? Adblock är ju guds gåva till människan, kan jag ha reklam nej tack på dörren ska jag kunna ha det på min web-browser också.

mjo de är klart men tycker att många sidor förtjänar reklamintäkter, likt alla TV kanaler med reklam. Utan reklam kommer mycket av den gratis underhållningen på nätet försvinna. Vi som använder Adblock är beroende av de som inte använder det.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster