Permalänk
Medlem

Ny datormus för Fps spel (cs go främst)

Tjena då jag inte längre spelar så mycket wow så är det dags att ersätta min gamla razer naga. Och nu är jag ute efter en ny mus för fps spel främst och dom jag har kollat på är Steelseries rival och qpad 5k.

jag vet att det är bäst att åka till en butik och känna efter vilken som passar just bäst för min hand (har lite större händer en "normalt") men nu undrar jag vilken som ni skulle föredra förutom dom två som jag nämnt.

Permalänk
Medlem

Kanske kan låna tråden lite och tillägga att jag är ute på samma spår. Sitter med en sliten MX-518 och letar efter en mus som jag kan fortsätta lira CS:GO med. Finns det någon "ultimat" CS:GO mus?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

För mig har Zowie EC2 funkat för mig extremt bra det senaste året. Kan tillägga att jag är jäävligt kräsen enda ''problemet'' på den är att det är ett ganska hårt scrollhjul än vad man är van vid men nu är det tvärtom, nu kan jag inte köra på mjuka/lätta längre.

Har beställt en Razer Deathadder 2013 edition så när den kommer kan jag återkomma med hur den funkar

Permalänk
Inaktiv

Jag tvekar på att det finns någon "optimal" mus cs:go, du behöver egentligen bara en skön mus.
Kolla på:
Qpad 5k
Razer Deathadder
Corsair M65
Alla 3 är bra möss som är väldigt bekväma!! :

Erikom, om du gillar 518 kan du ju alltid köra på version 2.0 av den, G400!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Tjena då jag inte längre spelar så mycket wow så är det dags att ersätta min gamla razer naga. Och nu är jag ute efter en ny mus för fps spel främst och dom jag har kollat på är Steelseries rival och qpad 5k.

jag vet att det är bäst att åka till en butik och känna efter vilken som passar just bäst för min hand (har lite större händer en "normalt") men nu undrar jag vilken som ni skulle föredra förutom dom två som jag nämnt.

jag spelar mest cs på hobbynivå med sonen men kan inte komma från att jag lirat wow i härans massa år med nagan och säger att tummknapparna är jävligt fin när man spelar cs med växla mellan vapen kasta granater mm. dock har jag bytt till nya naga2014 med mekaniska knappar och formen på den är faktiskt mer likt en traditionel "fpsmus" så jag skulle rekomendera naga 2014 jag stog i valet å kvalet mellan den och minoix naos
naga 2014: http://cdon.se/hemelektronik/razer/razer-naga-2014-edition-ga...
Naos 7000: http://www.maxfps.se/moss/mionix/naos-7000

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

jag spelar mest cs på hobbynivå med sonen men kan inte komma från att jag lirat wow i härans massa år med nagan och säger att tummknapparna är jävligt fin när man spelar cs med växla mellan vapen kasta granater mm. dock har jag bytt till nya naga2014 med mekaniska knappar och formen på den är faktiskt mer likt en traditionel "fpsmus" så jag skulle rekomendera naga 2014 jag stog i valet å kvalet mellan den och minoix naos
naga 2014: http://cdon.se/hemelektronik/razer/razer-naga-2014-edition-ga...
Naos 7000: http://www.maxfps.se/moss/mionix/naos-7000

Problemet för mig att nagan är för liten och i fps spel så har jag aldrig använt knapparna på sidan

Permalänk

Steelseries Sensei sjukt skön har den själv

Permalänk
Medlem

Köp den billigaste spelmusen som du kan hitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Kanske kan låna tråden lite och tillägga att jag är ute på samma spår. Sitter med en sliten MX-518 och letar efter en mus som jag kan fortsätta lira CS:GO med. Finns det någon "ultimat" CS:GO mus?

Varför byta när du har världens bästa mus?!:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Problemet för mig att nagan är för liten och i fps spel så har jag aldrig använt knapparna på sidan

att ha sitt secondary vapen på en tumknapp är väldigt bekvämt och kan betyda skillnaden mellan kill eller respawn så att säga

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk

Logitech G400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Varför byta när du har världens bästa mus?!:-)

Förstår vad du menar Tyvärr så lossnade den bakre "glid-plattan" och gick av. Så... ja det kanske blir en g400 då så man får samma känsla

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Kanske kan låna tråden lite och tillägga att jag är ute på samma spår. Sitter med en sliten MX-518 och letar efter en mus som jag kan fortsätta lira CS:GO med. Finns det någon "ultimat" CS:GO mus?

Fungerar din 518 dåligt eller är den bara estetiskt sliten? Om situationen är som det sistnämnda så köper jag den gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Fungerar din 518 dåligt eller är den bara estetiskt sliten? Om situationen är som det sistnämnda så köper jag den gärna

Saknar den bakre glidplattan så känslan i den är inte på topp Tänkte ha den som reserv så tyvärr inte säljbar

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200933:

Jag tvekar på att det finns någon "optimal" mus cs:go, du behöver egentligen bara en skön mus.
Kolla på:
Qpad 5k
Razer Deathadder
Corsair M65
Alla 3 är bra möss som är väldigt bekväma!! :

Erikom, om du gillar 518 kan du ju alltid köra på version 2.0 av den, G400!

corsairs sniperknapp kan var trevlig i fps-spel.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Problemet för mig att nagan är för liten och i fps spel så har jag aldrig använt knapparna på sidan

om du haft vanliga nagan så är 2014 lite bredare så det blir inte samma krampaktiga grepp med lillfingret som på vanliga som var i minsta laget. ta naos då jag har bara hållt den i handen i butik och den är grymmt skön och lätt är den åxå så det blir nog inga problem a swipea med den om du är low sens gamer. annars verkar steelseries rivial och razer iperator vara fina enigt mitt tycke av möss. personligen klarar jag inte av möss där man får en hög vinkel på hanleden och därför föredrar jag låga möss. en mus jag älskade var ikari laser men fick aldrig tillbax nån mus efter ett rma och har därefter aldrig köpt nå fler av dem. (skickade in 3 möss i ett rma och fick tillbax 1)

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Roccat Kone+

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Medlem

Kanske kan beställa såna här istället för att ersätta hela musen? http://www.maxfps.se/till-logitech/qpad/glidz-22-dualpack-log...

Permalänk

Det enda som spelar roll när det gäller datormöss är hur de känns i handen. Och till dig some rekomenderade razer nagan; du har ju ingen aning om vad du snackar om.

Permalänk
Medlem

Lirar en hel del CS:GO själv och kan helt klart rekommendera Qpad 5k, Riktigt fin FPS mus för pengarna. Sen verkar Func MS-3 vara en intressant FPS mus också, dock inte provat.

Men som de andra säger så åk till en butik och se vad som passar dig bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Saknar den bakre glidplattan så känslan i den är inte på topp Tänkte ha den som reserv så tyvärr inte säljbar

http://www.maxfps.se/till-logitech/hyperglide/logitech-mx518-...

Antar du har MX518 II med dom stora fötterna eftersom du sa stora "glidplattan"

Däremot antar jag att du kör din MX518 i 125hz default och det hade jag personligen aldrig kunnat köra med, rätt märkbart inputlag jämfört med 500hz+
Måste patcha för att få över 125hz på mx518 tyvärr.

Så i det fallet hade det varit bra med en ex G400s.

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/moss-pek...
jag sitter med en sån där och spelar
distinguished master guardian har jag lyckats få, trots 60hz skärm, 100kronorstangentbord och den musen

Permalänk
Avstängd

En Microsoft mus för 99 kr
Skämt åsido skaffa en steelseries rival

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanteLarka:

Det enda som spelar roll när det gäller datormöss är hur de känns i handen. Och till dig some rekomenderade razer nagan; du har ju ingen aning om vad du snackar om.

Har iofs inte du heller om du säger att enbart hur dom känns spelar roll.
Sensorn spelar väldigt stor roll för vissa.

Permalänk

Min första spel-mus jag köpte va en razer imperator 2012 då jag va väldigt kåt på dog tagen i bf3 :$. Gick från den till en mionix naos 5000 och nu senast en fUnc MS-3.

Blev kär efter första "handskakningen" med naos 5000, den sitter så otroligt skönt att det är helt sjukt. Lagom pinkysupport och det faktum att det ingår 8
stycken 5 grams vikter till den gör att du kan anpassa den väldigt mycket innan du fastnar för något. Utan några vikter i är det praktiskt en naos 3000.

Jag tyckte att pinkysupporten är lite för mycket på fUncen till skillnad från naosen, detta är bara en vanesak dock. fUncen har också en "sniperknapp" som du kan hålla in och då få en temporär dpi-ändring som du ställer in i firmwaren efter tycke och smak.

Kan rekommendera både fUncen och naosen, Du kommer inte att bli besviken av någon av dom.

Stavfle
Permalänk
Medlem

Skulle helt klart säga Zowie EC1. Hade en IntelliMouse 3.0 innan och jag älskade den men då jag hoppar med scrollen i CS fungerade inte den eftersom den har en s.k scrollbugg. Fick då tag i en Zowie EC1 när jag köpte min "Heaton" skärm och den är exakt som IntelliMouse 3.0 bara det att inte scrollen buggar och mycket bättre grepp! Grymt skön mus, bryr ju dock på hur man håller den och hur stora händer man har. Men jag kan rekommendera den!

Visa signatur

GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 CPU: Intel i5 2500K Moderkort: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 RAM: 8GB Team Elite 1333Mhz SSD: Vertex 4 120Gb (x2) HDD: Samsung 1TB Chassi: CoolerMaster HAF 912 Plus PSU: Corsair CX600 Högtalare: XTZ 99.25 MKII Hörlurar: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha Mus: Zowie EC1 Tangentbord: Microsoft SideWinder X3 Musmatta: Razer Goliathus Extended XL+Steelseries QcK+ Skärm: BenQ XL2410T