[BF4] Tävlingsdags på SweClockers.com 64 HC CQ!

Permalänk
Medlem

ok hitta nu gjorde en reset av filters då kicka den igång.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt, med sådana här tävlingar. Hoppas att vi får se mer utav det i fortsättningen. GL HF

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Moderator
Moderator

Framtidsplaner och reveal #1!

123 registrerade, Bubblebwoy i ledningen!

Detta är riktigt roligt att se, kul att ni deltar. Själv höll jag leaderboarden i nästan en hel timme innan vår programmare tog bort (enligt reglerna) admins ur tävlingen.

Attans! Jag som ville ha en reserved slot, men vänta, det har jag ju redan...

Kämpa på, det är riktigt fint att kunna glida in på servern kan jag lova! Baktanken med dessa tio platser är förstås att vi får in en bra grundstomme med spelare förutom att det är höljt med ära att ligga högst på toppen!

Vi kommer dessutom löpande varje månad att ge ut tio nya platser baserat på leaderboarden!

Det kommer fler avslöjanden/teasers i denna tråd under tävlingens gång om våra planer och tankar med servern!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kul initiativ!! Jag lär väl hinna spela ungefär 1-2 ronder under denna tid, men vem vet.. Om ni mäter 'flest c4 jetskii kills' så kanske jag kommer ha en chans..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi kommer dessutom löpande varje månad att ge ut tio nya platser baserat på leaderboarden!

Hur blir det med tävlingar i Normal preset?
Tror det är en rätt stor del spelare som vill se detta hända.

Visa signatur
Permalänk

Kommer absolut vara med på Söndag.

Spelar endast på SweClockers 64 HC Conquest ;).

Blir uppvärmning med start från Fredag :p.

Permalänk
Medlem

Jag representerade där ett tag. Kom upp på en hedersvärd 9:e plats.
Men sen blev jag tvungen att avsluta spelet och nu efter en natt har man trillat ner på en 38:e plats..

Jag måste verkligen lira mer

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Funkar det att lira commander i denna tävlingen?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Reap:

Hur blir det med tävlingar i Normal preset?
Tror det är en rätt stor del spelare som vill se detta hända.

Vi har dock bara 1 server 64 spelare server och den kör vi hardcore. På servrar med stor skillnad i inställningar så är det dock problem att statestik är inte direkt jämnförbara och ger troligen den enda sidan fördelar över den andra, så det betyder att det måste vara 2 olika tävlingar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockedamus:

Funkar det att lira commander i denna tävlingen?

Nej det kommer inte att fungera. Men att lira commander kan hjälpa ditt lag och dina vänner i tävlingen.

Permalänk

Synd att det är en hardcore server tycker jag då det är oerhört mycket tråkigare än normal. Men smaken är som baken.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk

Skulle vara kul om man lyckades joina servern, tyvärr går detta inte för mig tack vare EA/Dice's förmåga att släppa en alpha och kalla det ett färdigt spel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Kan typ joina alla servrar förutom Sweclockers. Varför kör ni inte China Rising banorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Det är tyvärr ett relativt vanligt problem när det är kö på servrar.

Jag kan inte joina Mumble servern, får fel lösenord eller certifikat fel

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

eftersom jag snittar på 40-5 varje runda så blir det iiiiiiiiiinga problem

Det verkar som att rankingen beräknas på någon form av skill-nivå där du får högre poäng om du dödar folk högt upp i listan. På något vänster hamnade jag högst upp på en ganska dålig runda, vilket inte borde vara möjligt med tanke på hur usel jag är på fordonskartor. Sedan blev det locker (där jag trivs) och hamnade på cirka 13 000 poäng, men där jag blev omsprungen av en person som slutade på 3000 poäng den rundan (vilket betyder att det är den rundan som han fick förstaplatsen på). Det enda som skiljde oss i hans positiva synvinkel var att han plockade mig säkert 5-6 gånger den rundan, och jag tog honom mycket färre än så

Kul tävling och riktigt skoj initiativ. Känns proffsigt utfört!

Permalänk
Medlem

Kan av någon anledning inte komma in på eran server längre, får Error, Game Disconnected, Could not join server?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Kan av någon anledning inte komma in på eran server längre, får Error, Game Disconnected, Could not join server?

Verkar vara strul med spelet eller battlelog just nu, många som upplever samma sak (av de jag spelar med i alla fall). Testa släcka ner battlelog och origin helt, och pröva på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Kan typ joina alla servrar förutom Sweclockers. Varför kör ni inte China Rising banorna?

Vi väntar till efter tävlingen så att alla, även de som inte har köpt China Rising, kan vara med

Skrivet av Schackmannen:

Skulle vara kul om man lyckades joina servern, tyvärr går detta inte för mig tack vare EA/Dice's förmåga att släppa en alpha och kalla det ett färdigt spel.

Det ligger tyvärr utom våran kontroll hur köerna fungerar. Vissa har sagt att det går lättare att gå in på en annan server för att sedan byta till våran via appen i telefonen eller surfplattan. Dock inte testat själv.

Skrivet av jagardaniel:

Kul tävling och riktigt skoj initiativ. Känns proffsigt utfört!

Kul att det uppskattas! Ligger mycket jobb och många sena nätter bakom

Skrivet av Tommy_h:

Kan av någon anledning inte komma in på eran server längre, får Error, Game Disconnected, Could not join server?

Se svaret till Schackmannen ovan.

Permalänk
Medlem

WooHooo !!

Var ju verkligen rätt tillfälle o göra denna tävlingen.

Precis efter DICE släpper sin buggigaste patch i historien...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Kan man delta i tävlingen genom commander också?

Permalänk
Medlem

riktigt kul. har nog kommit underfund med hur man ska gå till väga=)
dvs spela BF som man SKA göra...inte va egoist

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Jättebra idé! Synd bara att det inte går att joina servern + att det blev ospelbart med crossfire efter patchen..

Visa signatur

R7 1700 @ 3.9, 32GB 2933 | MSI RTX2080 | Enthoo Primo | CM V1000 | AOC CQ32G1

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kimquang:

Kan man delta i tävlingen genom commander också?

Repeterar Agent's svar.

Skrivet av agentq15:

Nej det kommer inte att fungera. Men att lira commander kan hjälpa ditt lag och dina vänner i tävlingen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har problem med att ens komma in på servern. Får "Connecting" sedan får jag "Error - Game disconnected". Så tror inte ens jag kan vara med i tävlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samse89:

Har problem med att ens komma in på servern. Får "Connecting" sedan får jag "Error - Game disconnected". Så tror inte ens jag kan vara med i tävlingen.

Du får inte ge upp efter 1 försök, bara fortsätta så kommer du in till slut.

Det är ju en av DICE härliga buggar serru, dom vill ju inte fixa för mycket på en gång.

Tog mig 5-6 försök innan jag kom in senaste gången...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Startade om Origin och det fungerade.

Jag undrar dock hur ofta är Leaderboard uppdateras? Är det efter varje match? Tyckte jag spelade bättre denna match men på Leaderboard blev det sämre

EDIT: Blev bättre, gick från 221 till 14(!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spl4sh3r:

Startade om Origin och det fungerade, jag undrar hur ofta är Leaderboard uppdaterad? Är det efter varje match?

Jepp, några sekunder in på nästa runda.

Permalänk
Medlem

Det var dock en jobbig spelare i matchen. Han gick runt och döda teammates och sedan körde revive på dem. Kommer dock inte ihåg vad den spelaren hette, jag teamkilla honom och gick vidare

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Samse89:

Det var dock en jobbig spelare i matchen. Han gick runt och döda teammates och sedan körde revive på dem. Kommer dock inte ihåg vad den spelaren hette, jag teamkilla honom och gick vidare

Att teamkilla tillbaka är aldrig ett bra alternativ. rapportera honom istället så kan vi ta hand om honom om han har brutit någon regel.

Vad heter du ingame så kan vi leta upp tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Att teamkilla tillbaka är aldrig ett bra alternativ. rapportera honom istället så kan vi ta hand om honom om han har brutit någon regel.

Vad heter du ingame så kan vi leta upp tillfället?

Sp14sh3r heter jag på BF4 och det var på min senaste match i Rogue Transmission, slutade spela efter det eftersom det börjar bli sent