Permalänk
Medlem

Får inte igång shadowplay!

Hej nån som vet vad som kan vara felet, jag har senaste versionen av Geforce experience, laddade ner idag.
Har senaste drivrutinen och 2st 670 i SLI.

Har ställt in de 4 olika kategorierna, Läge Skuggtid Kvalitet och Ljud, samt vart någonstans shadowplay skall spara.

Går in i geforce experience, väljer Shadowplayfliken, trycker på shadowplaysymbolen längst uppe till höger, liten ruta med knappar dyker upp.
Trycker på Stora knappen till vänster, panelen tänds upp.
Jag har testat 5 olika kombinationer som hotkeys men det startar inte.
Kollar min mapp där inspelningarna skall ligga men ingenting händer.
Kör BF4 och har testat både i vanligt spel o på testrange. Går in i spelet och trycker på 3 på Numpaden, händer inget, trycker på 2 som skall vara för manuell av och på händer inget. Byter till Alt + Num3 händer inget, byter till Ctrl + Alt + Num3 Händer inget, Trycker på alla tangenter på hela tangentbordet, händer inget.

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm

Permalänk
Medlem

jag har bara testat det lite snabbt, och då har jag inte ändra några inställningar.

inne i spelet så ska du ha en liten symbol högst upp i högra hörnet, en liten ring, utan att ha ändrat inställningar så har jag alt+f9 för att starta manuell inspelning, då tänds en liten röd lampa i ringen, när jag trycker alt+f9 igen så släcks lampan och en liten nedladdningspil kommer fram, när den är borta så har filmen hamnat i den här datorn/filmer/battlefield 4

Inget direkt svar på din fråga kanske..

Permalänk
Medlem

Ok det visar sig att det bara funkar när man kör i Fullscreen mode, inte windowed som jag körde.
Fick igång det, men i själva spelet när shadowplay var aktiverat så fick jag världens sämsta upplösning, blev knas på skärmen.

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm

Permalänk

hmm. Ska Shadowplay bra fungera till 700-serien? Eller har jag fattat fel?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

hmm. Ska Shadowplay bra fungera till 700-serien? Eller har jag fattat fel?

jag har ett 660ti som det fungerar utmärkt till

Permalänk
Skrivet av block:

jag har ett 660ti som det fungerar utmärkt till

Ok. kikade in på GeForce.com och det stog: GTX 650 or higher desktop GPU required... Själv hade jag hoppats på 500 serien

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Lite varning här då, jag fick det att fungera till slut, i fullscreen mode, men nu verkar det som att mina battlefield inställningar har fått ryck. Hela skärmen flimrar inne i spelet när jag joinar, blir yr i huvudet. Detta efter att jag fick igång Shadowplay, så jag rekommenderar inte att ni försöker använda det ännu om ni inte är helt säkra på att ni ska ha det.
Jag ska testa att installera om mina drivrutiner till kortet nu får se om det hjälper.

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av cRitZa:

Ok det visar sig att det bara funkar när man kör i Fullscreen mode, inte windowed som jag körde.
Fick igång det, men i själva spelet när shadowplay var aktiverat så fick jag världens sämsta upplösning, blev knas på skärmen.

lite offtopic men om jag får fråga varför du har SLI om du kör windowed?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Skrivet av cRitZa:

Lite varning här då, jag fick det att fungera till slut, i fullscreen mode, men nu verkar det som att mina battlefield inställningar har fått ryck. Hela skärmen flimrar inne i spelet när jag joinar, blir yr i huvudet. Detta efter att jag fick igång Shadowplay, så jag rekommenderar inte att ni försöker använda det ännu om ni inte är helt säkra på att ni ska ha det.
Jag ska testa att installera om mina drivrutiner till kortet nu får se om det hjälper.

Bara så du vet så är det den senaste patchens fel att det blir "Flickering" i BF4. Det beror inte på shadowplay. DICE har klantat sig igen, alla som kör ett system med flerkortslösning = SLI eller Crossfire får flickering.

För att enklast bli av med flickering så måste du stänga av ett utav korten, eller vänta på nästa patch...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Bara så du vet så är det den senaste patchens fel att det blir "Flickering" i BF4. Det beror inte på shadowplay. DICE har klantat sig igen, alla som kör ett system med flerkortslösning = SLI eller Crossfire får flickering.

För att enklast bli av med flickering så måste du stänga av ett utav korten, eller vänta på nästa patch...

Ok tack, jag hörde nåt om det när patchen kom ut men sen visade det sig att mitt SLI hade stängt av sig självt när windows kraschade en gång.

Skrivet av xippen:

lite offtopic men om jag får fråga varför du har SLI om du kör windowed?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade faktiskt ingen aning om att SLI inte funkade i windowed mode, men jag körde windowed sen tidigare för att få bättre prestanda ända sedan betan, har inte ens märkt nån skillnad =D

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm