Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vad för skruvar?

Tänkte skruva loss en del av chassi, som håller DVD-spelaren, men skruvarna som håller den uppe är så pass små att jag inte vet vad jag ska använda för verktyg.

Vet inte hur jag ska förklara det bättre, men de är väldigt små, ser inte ens ut som man kan skruva dem, men det måste man väl kunna.

Någon som vet vad jag kan använda för verktyg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nAuseA87:

Tänkte skruva loss en del av chassi, som håller DVD-spelaren, men skruvarna som håller den uppe är så pass små att jag inte vet vad jag ska använda för verktyg.

Vet inte hur jag ska förklara det bättre, men de är väldigt små, ser inte ens ut som man kan skruva dem, men det måste man väl kunna.

Någon som vet vad jag kan använda för verktyg?

Vad är det för chassi? Kan mycket väl vara popnitar, de går inte att skruva bort.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ta ett kort så slipper du förklara

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av nAuseA87:

Tänkte skruva loss en del av chassi, som håller DVD-spelaren, men skruvarna som håller den uppe är så pass små att jag inte vet vad jag ska använda för verktyg.

Vet inte hur jag ska förklara det bättre, men de är väldigt små, ser inte ens ut som man kan skruva dem, men det måste man väl kunna.

Någon som vet vad jag kan använda för verktyg?

Som sagt, vad är det för modell på chassit? Du kan även ta en bild så kan vi se vad man kan göra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som popnitar, något de flesta chassin utom de dyraste använder för att hålla ihop detaljerna i stommen. Billigt och snabbt att montera på fabrik. Måste borras ur.

Popnittången drar metallpinnen med kulan i änden genom själva niten och får den att expandera. Pinnen klipps av jäms med nithuvudet när rätt moment är uppnått.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det är popnitar, tackar för svaren

Permalänk
Medlem

Borra med ett borr lite större än hålet niten sitter i så lossnar kragen och niten trillat ur.

Men plocka ut alla kretskort och nätagg etc om du inte vill få metallflisor på olämpliga ställen, som gör att det brinner upp när du startar datorn.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.