CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart VS Define R4

Permalänk
Medlem

CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart VS Define R4

Komplett säljer Storm Trooper för halva priset och det kliar i fingrarna. Jag sitter idag med ett R4 och skulle behöva en till 5.25 expansion.

Är det en bra uppgradering?
Kommer den vara tystare?
Är den lätt att kyla?

Pengarna är egentligen inte ett problem i det här fallet, men det är ju onödigt krångel om jag ändå inte vinner nått på det...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Komplett säljer Storm Trooper för halva priset och det kliar i fingrarna. Jag sitter idag med ett R4 och skulle behöva en till 5.25 expansion.

Är det en bra uppgradering?
Kommer den vara tystare?
Är den lätt att kyla?

Pengarna är egentligen inte ett problem i det här fallet, men det är ju onödigt krångel om jag ändå inte vinner nått på det...

Har ett Storm Trooper (utan fönster dock) och det är ett skit bra chassi, håller högre kvalite än Fractal, har byggt i ett R3 och har ett Node 304 nu.

Om du vinner något på att uppgradera vet jag inte, den lär inte vara tystare iaf. Förmodligen mer lättkylt, både för luft och vatten.

700:- för det chassit är billigt

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Murvar:

Komplett säljer Storm Trooper för halva priset och det kliar i fingrarna. Jag sitter idag med ett R4 och skulle behöva en till 5.25 expansion.

Är det en bra uppgradering?
Kommer den vara tystare?
Är den lätt att kyla?

Pengarna är egentligen inte ett problem i det här fallet, men det är ju onödigt krångel om jag ändå inte vinner nått på det...

CM kommer inte vara tystare men den har bra kylförmåga. Tycker dock chassit är ruskigt fult, sämre ljuddämpning och en stor takfläkt lär släppa ut en del oljud. Vad har du för komponenter i datorn och vad har du i expansionsplatserna? Går det inte att lösa på annat sätt?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det här chassi skulle jag tagit om är ute efter ett ljuddämpat chassi :).Dock kanske du får köpa fläktkontroller,rätt stor fördel man kan sätta rätt många fläktar så :)!
https://www.inet.se/produkt/6911428/nzxt-h630-silent-ultra-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Det här chassi skulle jag tagit om är ute efter ett ljuddämpat chassi :).Dock kanske du får köpa fläktkontroller,rätt stor fördel man kan sätta rätt många fläktar så :)!
https://www.inet.se/produkt/6911428/nzxt-h630-silent-ultra-vi...

Storm Trooper var på rea just nu, endast därför jag överväger ett köp.

Skrivet av Kent:

CM kommer inte vara tystare men den har bra kylförmåga. Tycker dock chassit är ruskigt fult, sämre ljuddämpning och en stor takfläkt lär släppa ut en del oljud. Vad har du för komponenter i datorn och vad har du i expansionsplatserna? Går det inte att lösa på annat sätt?

Utseendet har jag inget emot. Tror du att det blir mycket oljud? Kan man inte stänga ventilationen som man kan göra på R4an om den inte används? Jag har en ordentlig fläktkontroller och en hårddiskkylare i expansionsplatserna. Det vore trevligt att få in en DVD läsare för sakens skull, inget stort behov av det dock.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/16414-cm-storm-stryker

Samma chassi. Ventilationen går inte att stänga "original" går väl alltid modda dit något om man vill, detta är dock inget chassi man väljer för ljudnivåns skull.
Är det viktigt är nog inte detta chassit rätt.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB