Kommer jag få mitt paket före julafton.

Permalänk

Kommer jag få mitt paket före julafton.

Tjäääna! Beställde min dator i söndags och jag undrar om jag kommer få mitt "paket" före eller på julafton? Beställde det i söndags?

Permalänk
Medlem

var ifrån beställde du?

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Tjäääna! Beställde min dator i söndags och jag undrar om jag kommer få mitt "paket" före eller på julafton? Beställde det i söndags?

I söndags? Du borde redan ha fått den ifall allting fanns på lager!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

I söndags? Du borde redan ha fått den ifall allting fanns på lager!

inte nödvändigtvis, beror på som sagt vart ifrån han beställde den ifrån. och om det var en dator dom byggde åt han eller om det var en färdig från fabrik såsom hp,acer osv.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

Vart beställde du den?
Är den postad eller väntar du på att jultomten ska komma med den?

Lite svårt att försöka svara på frågan med så lite information. Men Posten brukar ta 1-2 dagar med paket men nu vid jul är det ca 2-4. Om den är postad bör du få den vilken dag som helst nu

Edit: Posten jobbar inte på julafton.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Komplett. Dock var det en skräddarsydd dator. Glömde säga det.

Permalänk
Medlem

Hör med företaget i fråga...?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

inte nödvändigtvis, beror på som sagt vart ifrån han beställde den ifrån. och om det var en dator dom byggde åt han eller om det var en färdig från fabrik såsom hp,acer osv.

Tar 1-2 timmar att bygga ihop en dator. 2 dagar (3 topp) att frakta så jo han borde ha den redan ifall det skulle varit någon service men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Hör med företaget i fråga...?

Eller spåra det via postens hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Komplett. Dock var det en skräddarsydd dator. Glömde säga det.

skräddarsydd alltså att du valde komponenter och dom bygger den åt dig? tror dom inte jobbar fullt ut runt jul och det brukar ta närmare 2 veckor och få hem en sådan dator. så runt 26-29 skulle va min gissning.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Tar 1-2 timmar att bygga ihop en dator. 2 dagar (3 topp) att frakta så jo han borde ha den redan ifall det skulle varit någon service men...

Ja, om Komplett hade råd att anställa en person per byggorder kanske men jag skulle gissa att dom har rätt bråda tider.

För övrigt fattar jag inte varför du frågar en sån här fråga på Sweclockers. Ta kontakt med Komplett och kolla hur det ligger till med ordern. Ingen här kan ge dig mer än en gissning till svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xiqt:

Tar 1-2 timmar att bygga ihop en dator. 2 dagar (3 topp) att frakta så jo han borde ha den redan ifall det skulle varit någon service men...

Grejen är ju den att i alla fall Inet stresstestestar sina byggda datorer vilket säkert tar 2 arbetsdagar och gör Komplett likadant så ligger nog TS risigt till.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Eller spåra det via postens hemsida.

Problemet är väl om den inte ens är färdigbyggd än, vilken den förmodligen inte är...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Seetela:

inte nödvändigtvis, beror på som sagt vart ifrån han beställde den ifrån. och om det var en dator dom byggde åt han eller om det var en färdig från fabrik såsom hp,acer osv.

Det beror även på hur många paket som Posten sänder den dagen osv. Jultider är hemska för posten där alla tydligen ska handla under de sista dagarna.

Till TS..

Chansen är väl si så där. Att beställa en fullstor dator vid juletid är inte direkt det bästa man kan göra om man vill ha hem den hyfsat snabbt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

på komplett ser du ju när den är skickad å kan följa den via kolli nummer

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Only1Life:

Ja, om Komplett hade råd att anställa en person per byggorder kanske men jag skulle gissa att dom har rätt bråda tider.

För övrigt fattar jag inte varför du frågar en sån här fråga på Sweclockers. Ta kontakt med Komplett och kolla hur det ligger till med ordern. Ingen här kan ge dig mer än en gissning till svar.

Bara o anställa så får dom ut ordrar fortare = Fler datorer byggda = Mer klirr i kassan.

Bygg 5-6 datorer på måndag tex, stresstesta tills på Onsdag, skicka så är dom framme Fredag

Skrivet av Sisyfos:

Grejen är ju den att i alla fall Inet stresstestestar sina byggda datorer vilket säkert tar 2 arbetsdagar och gör Komplett likadant så ligger nog TS risigt till.

Samma som tidigare, det vore dock drömscenario att ha en anställd som endast bygger hela dagarna.

Skrivet av Rydisen:

Problemet är väl om den inte ens är färdigbyggd än, vilken den förmodligen inte är...

Nej ytterst tveksamt att den är det, att man aldrig lär sig att vara ute i tid i juletider, jag är ej bättre jag har inte köpt en enda julklapp ^^ "Jag gör det i morgon"

Permalänk
Medlem

"Produktionstid på Komplett-Dator Från det datum en Komplett-PC beställts tar det ca 5 arbetsdagar för montering, installation och testning av din PC. Detta förutsetter att komponenterna du valt finns på lager. Monteringen kan först påbörjas om alla komponenter finns på lager."

Gissningsvis är det enormt tryck nu inför jul så skulle kunna gissa att man kan lägga till 1-2 arbetsdagar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

"Produktionstid på Komplett-Dator Från det datum en Komplett-PC beställts tar det ca 5 arbetsdagar för montering, installation och testning av din PC. Detta förutsetter att komponenterna du valt finns på lager. Monteringen kan först påbörjas om alla komponenter finns på lager."

Gissningsvis är det enormt tryck nu inför jul så skulle kunna gissa att man kan lägga till 1-2 arbetsdagar.

Sedan har du 2-3 arbetsdagar för leverans också så TS får nog sin dator antingen just efter nyår. För Komplett jobbar inte över jul och nyårshelgen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Tack för alla svar. Det stod på typ på hemsidan "Sista dagen idag om ni vill få hem en skräddarsydd dator före jul". Men dom säger bara att det är på gång. Jag beställde på i söndags. Så den ska vara framme vid jul. Men dom sa någon gång nästa eller näst nästa vecka......

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xiqt:

Bara o anställa så får dom ut ordrar fortare = Fler datorer byggda = Mer klirr i kassan.

Hur får de in mer pengar bara för att datorerna skickas snabbare? Det kostar ju snarare mer, om de måste betala ut fler löner.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Hur får de in mer pengar bara för att datorerna skickas snabbare? Det kostar ju snarare mer, om de måste betala ut fler löner.

Ja dom hinner ju med fler ordrar per dag ofc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Ja dom hinner ju med fler ordrar per dag ofc.

De ordrarna är ju fortfarande betalda innan de börjar bygga. Så de får inte mer klirr i kassan om de får ut fler datorer per dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

De ordrarna är ju fortfarande betalda innan de börjar bygga. Så de får inte mer klirr i kassan om de får ut fler datorer per dag.

Dom hamnar ju efter som feeeejn ifall dom bara bygger en i veckan((exempel)
Håller inte med om att dom skulle gå minus på att ha en anställd som bygger dagligen.

Desto fortare kunden får sin vara, desto nöjdare kund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Dom hamnar ju efter som feeeejn ifall dom bara bygger en i veckan((exempel)
Håller inte med om att dom skulle gå minus på att ha en anställd som bygger dagligen.

Desto fortare kunden får sin vara, desto nöjdare kund

Ja fast jag tror nog dom har tillräckligt med personal som bygger datorer så dom inte hamnar efter. Blir säkert en mindre kö lite då och då speciellt vid högtider. Men nog inget dom tar in extra personal för sålänge det inte blir ruskigt många fler datorer som dom ska fixa.

Permalänk

Ursäkta för en bump men fick "dattan" idag.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av xBumbiBjörn:

Ursäkta för en bump men fick "dattan" idag.

Gott att julen är räddad

Kan informera om att Komplett bygger ca 30.000-40.000 datorer om året, så det blir några om dagen och som några nämnt så är det bra tryck kring jul

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xBumbiBjörn:

Ursäkta för en bump men fick "dattan" idag.

Game on.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Blir att dygna idag (hihi på julafton)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Blir att dygna idag (hihi på julafton)

hehe