Ljudböcker på en äldre android-mobil?

Permalänk
Medlem

Ljudböcker på en äldre android-mobil?

Sitter här och ska försöka hjälpa mormor med att lägga in några ljudböcker på hennes android telefon. En lågpris model ca 2 år gammal. Vill gärna fixa det så applikationen/uppspelaren alltid kommer ihåg vart man pausade och på vilken fil så detta inte behöver göras manuellt då det snabbt blir förvirrande för en äldre dam.

På en iPhone hade jag lagt in boken (mp3 filer, hundratals) som en ljudbok i iTunes och så löser sig resten själv. Finns det något smidigt sätt att åstadkomma samma sak på en android lur?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Sitter här och ska försöka hjälpa mormor med att lägga in några ljudböcker på hennes android telefon. En lågpris model ca 2 år gammal. Vill gärna fixa det så applikationen/uppspelaren alltid kommer ihåg vart man pausade och på vilken fil så detta inte behöver göras manuellt då det snabbt blir förvirrande för en äldre dam.

På en iPhone hade jag lagt in boken (mp3 filer, hundratals) som en ljudbok i iTunes och så löser sig resten själv. Finns det något smidigt sätt att åstadkomma samma sak på en android lur?

Kika på "Smart audiobook player". Har kört den i snart ett år och har aldrig haft något att klaga på, dock så går det(vad jag vet) endast att dra över filer via filhanterare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.stohelit.aud...

Kanske kan vara nåt? Det är inte säkert att den fungerar, det beror på hur gammal telefonen är, men annars finns det en uppsjö alternativ. Sök på playstore efter audiobook bara och kolla så det inte är en tjänst som bara fungerar med böcker man köper i den (som Audible som är grym men bara fungerar med böcker köpta via Amazon).

Edit: Angående att fungera som Itunes så funkar det inte riktigt så på android utan du får själv kopiera över filerna till lämplig plats på telefonen (appen brukar vara rätt tydlig med var du bör lägga filerna). Men ljudböcker som man har som MP3: or är ju redan i en katalog så det är ju bara att dra och släppa den på rätt katalog på exempelvis SD-kortet.