Permalänk
Medlem

Axelind's 750D

Tjenare alla sweclockers där ute!

I dessa juletider så var det dags att fräscha upp den "gamla" burken med lite nya delar, som en liten julklapp till datorn

Nåväl följande komponenter är:

Corsair Obsidian 750D
Intel Core i7 4770k 4,7 GHz
Asus Sabertooth z87
Gigabyte gtx 780 OC WF3X
2x Intel 520 240 gb
Corsair Dominator Platinum 2000mhz 16 gb
Corsair AX1200 Watt (klaga inte på overkill, har haft det i 4 byggen, skall köra 780 SLI snart)
Corsair h100 PnP med Corsair AF120
Western Digital 3tb green och 3tb red, totalt 6tb
Egengjord SSD hållare i aluminium
Sleevade kablar
Corsair AF 120 och 140

Sådär , här har ni det .

Axelind's 750D

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt!
Ser nästan tomt ut med ett kort

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D CPU: Intel i5 4670K GPU: GTX 780 msi tf SLI RAM: Dominator Platinum 8GB 1866MHz Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 Kylare: Corsair H100i PSU: Corsair AX760i

Permalänk
Medlem

Otroligt vacker kabeldragning! fint bygge, bra bilder 5p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danbo:

Skitsnyggt!
Ser nästan tomt ut med ett kort

Skrivet av hammerTH:

Otroligt vacker kabeldragning! fint bygge, bra bilder 5p

Tackar

Permalänk

Vackert bygge! 5p

Permalänk
Medlem

Väldigt städad, men känns lite trist och mörk

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Väldigt städad, men känns lite trist och mörk

Ja, men jag gillar när det är "kalla" färger, som ser lite mystiskt ut, därför valde jag Svart, vitt och silver

Permalänk

Jättefint bygge, blir inspirerad till mitt framtida bygge. Vitt + svart är nog min favoritkombo. Har inte bestämt mig om jag ska köra vatten eller ej. Gillar 750d chassit, stilrent och lagom stort, gillar ej 800d och andra monster chassin. Vet inte riktigt var man ska göra av 3.5" disk dock om jag kör vatten då man måste ta ut alla HDD-burar för att få plats med reservoir + radiator i fronten. Har du något tips?

Vad är det för LED-slinga och temp(?) display du kör med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Jättefint bygge, blir inspirerad till mitt framtida bygge. Vitt + svart är nog min favoritkombo. Har inte bestämt mig om jag ska köra vatten eller ej. Gillar 750d chassit, stilrent och lagom stort, gillar ej 800d och andra monster chassin. Vet inte riktigt var man ska göra av 3.5" disk dock om jag kör vatten då man måste ta ut alla HDD-burar för att få plats med reservoir + radiator i fronten. Har du något tips?

Vad är det för LED-slinga och temp(?) display du kör med?

Jag kör med NZXT vit ledslinga sleevad 2 meter och displayen är en NZXT Sentry XL versionen som man kan styra fläktar och läsa av temp

Du kan ju köra med en HDD bur framför nätagget och en 280 rad i fronten, en 360/420 i topp och en 120/140 i bakkant så får du plats med reservoir i 5,25 buren ?

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Jag kör med NZXT vit ledslinga sleevad 2 meter och displayen är en NZXT Sentry XL versionen som man kan styra fläktar och läsa av temp

Du kan ju köra med en HDD bur framför nätagget och en 280 rad i fronten, en 360/420 i topp och en 120/140 i bakkant så får du plats med reservoir i 5,25 buren ?

Ja det går ju, annars såg jag en 750D build där nätagget + reservoir + rad tog upp hela botten, så hade han monterat 1st HDD uppe i 5,25 buren.

Min plan är att flytta över min nuvarande build (sign) till ett 750D och uppgradera lite. Min 2500k rullar på bra, finns ingen mening att byta mobo + cpu till haswell. Byta ut minnen mot några corsair då mina ser trista ut. Slänga i ett 290/780 eller 290x/780ti, sen lite fläktar o styling på de. Färgtemat blir turkos, svart och vitt

Skippar nog vattenkylning då jag ej tycker det är värt prestanda/krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Hur upplever du ljudnivån på grafikkortet?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Hur upplever du ljudnivån på grafikkortet?

Minimalt Hela datorn i sign låter förhållandevis lite. Folk blir oftast rätt förvånade.

Permalänk
Proffsmoddare

Hey mate!

You have a nice build here! Clean cable routing and nice hardware Keep up the good work

Best regards,
Justin / MetallicAcid

Permalänk

Hejsan.
Tänkte börja med att säga att det är ett snyggt och cleant bygge detta
Sedan hur tycker du AF fläktarna fungerar (speciellt AF140)? Funderar på att skaffa dessa men velar något attans
Tänkte mest på ljudnivå samt tempen.

Visa signatur

|Aienware M18xR2|i7 3940XM|7970Mx2|500GB SSD Raid 1|16GB Ram|
-------------------------------------------------------------------------
|GTX 780 SC ACX| i7 4960x| Corsair Dominator 2133Mhz 32gb| Asus Rampage IV Black Edition| AXP 1000W| SSD 240GB Samsung EVO| WDC 1TB| WDC 500gb| Corsair 750D| Corsair H100i| AF140X3| Noctua NF-F12X2| - SÅLD -

Permalänk
Medlem

Läskigt... Har suttit o klurat ett par veckor på hur jag ska få mitt system att se lite cleanare ut, och sen ser jag ditt album där du har tänkt EXAKT som mig Otroligt snyggt, 5a

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetallicAcid:

Hey mate!

You have a nice build here! Clean cable routing and nice hardware Keep up the good work

Best regards,
Justin / MetallicAcid

Thanks mate!

Yeah, I worked hard on the cable routing

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomtenBamse:

Hejsan.
Tänkte börja med att säga att det är ett snyggt och cleant bygge detta
Sedan hur tycker du AF fläktarna fungerar (speciellt AF140)? Funderar på att skaffa dessa men velar något attans
Tänkte mest på ljudnivå samt tempen.

Dom låter förhållandevis lite, har mina kopplade till fläktkontroller så kan få ner varvtalen med

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZiSwE:

Läskigt... Har suttit o klurat ett par veckor på hur jag ska få mitt system att se lite cleanare ut, och sen ser jag ditt album där du har tänkt EXAKT som mig Otroligt snyggt, 5a

Tjenare och tack för din fina feedback!

Ibland tänker man samma