Lista över TV-apparater för HC-gamern

Permalänk

En julklappsstressad pappa

Hej, sitter och läser era inlägg i denna tråd (mycket bra tråd)och försöker hitta en tv, led eller plasma åt min 12-årige son i julklapp och jag har inte läst hela tråden utan startade från början och hittar hittills inget som fyller mina önskemål, lång tråd att läsa så jag ställer en direkt fråga istället. Själv älskar jag Panasonics plasmor men den nya 60-serien går ju inte att köpa åt honom pga input-laggen och den tidigare 50UT-modellen är utgången. Det behöver vara en smart-tv för han vill absolut kolla Netflix och han har ett litet rum så tror att 42-tum är lagom storlek. Han spelar mest spel typ Call of Duty: Black-Ops 2 multiplayer, sådana spel. Kan någon rekommendera mig en TV som finns i handeln att köpa idag och som inte kostar mer än runt 6.000 kronor? Jag vet att det är mycket begärt att hitta något bra för denna lilla summa men det är flera barn som skall ha klappar. :)Tacksam för all hjälp. / Roger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigervilja:

Hej, sitter och läser era inlägg i denna tråd (mycket bra tråd)och försöker hitta en tv, led eller plasma åt min 12-årige son i julklapp och jag har inte läst hela tråden utan startade från början och hittar hittills inget som fyller mina önskemål, lång tråd att läsa så jag ställer en direkt fråga istället. Själv älskar jag Panasonics plasmor men den nya 60-serien går ju inte att köpa åt honom pga input-laggen och den tidigare 50UT-modellen är utgången. Det behöver vara en smart-tv för han vill absolut kolla Netflix och han har ett litet rum så tror att 42-tum är lagom storlek. Kan någon rekommendera mig en TV som finns i handeln att köpa idag och som inte kostar mer än runt 6.000 kronor? Jag vet att det är mycket begärt att hitta något bra för denna lilla summa men det är flera barn som skall ha klappar. :)Tacksam för all hjälp. / Roger

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1694736 28ms, riktigt bra TV för konsol/dator i sin prisklass.

vet inte om den har Netflix, du får kolla upp det, annars är den så pass prisvärd att du kan lägga till en AppleTV som i mitt eget tycke har enormt bra kvalite på sin Netflix app då den är snabbare och ger fullstor "vit text" på subs och finflytande film/serier i 1080p. SmartTV funktionerna är ofta sega, dåligt optimerade och kraschar till och från.

Alternativt vänta tills mellandagsrean och se ifall du får ner priset på Sony´s 42tums w653 (6ms/15ms LBT) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1785090

Permalänk
Medlem

Hej

Något sen men ville bara säga:

Riktigt bra initiativ! Mycket bra lista, läsning och förklaringar för ett pucko som en annan

Riktigt kul att se att folk orkar göra sådana här grejer!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigervilja:

Det behöver vara en smart-tv för han vill absolut kolla Netflix

Med tanke på julstressen och förmodan att du måste handla "offline" så kan du ta en lite billigare TV från Samsung som inte har "Smartfunktioner" men som levererar med bildkvalite där du kan köra till en "AppleTV" för Netflix i en "winwin" situation Samsungs 5500 serie har smartfunktioner, men det är verkligen inte prisvärt.

http://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=samsung%20f500 <-- alla produkter i denna länk har en input lag på 28ms som klassar som en TV en HC-gamer kan nöja sig med för den prisklassen. AppleTV för runt 800kr/eller likvärdig Android enhet är som sagt bättre och snabbare än en 20 tusen kronors SmartTV i dess liknande funktion. För just Netflix har AppleTV imponerat mest på mig, ska man ha mer än Netflix så kan det krävas andra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Hej

Något sen men ville bara säga:

Riktigt bra initiativ! Mycket bra lista, läsning och förklaringar för ett pucko som en annan

Riktigt kul att se att folk orkar göra sådana här grejer!

Tack så mycket

Jag startade från ett väldigt frustrerat läge i jakt på en TV som passar en gamer som växt upp med frånvaron av input lag - CRT TV. Jag gick från TV/konsol till dator och datorskärm då man enbart där besparas extrem input lag. Idag börjar det dock bli annorlunda och många PC-spelare kan vända sig mot en TV-apparat, samt så kan oldschool gamers hitta tillbaka till CRT känslan och det är bara lite information som måste spridas för att tillfredställa likasinnade

I affärer har hjälpen funnits, men från helt fel håll där informationen vänds upp och ner då responstid och svarstid är olika begrepp.

Exempelvis:
Motion interpolation lägger till massvis med input lag, men säljaren i sin tur framhäver flytet då man gamar (kolla! Det flyter som om du har en superdator!).

Det är så lätt att bli missledd utan att man kan klaga på försäljaren då denne själv inte har den information som behövs, samt kanske inte vet vad en fördröjning "input lag" är. Från den vägen har det gått, att jag känner hur viktigt det är att det tas upp. Särskilt som det ser ut idag då konsoler/datorer är något som finns i var "hens" hem.

God jul & Gott nytt år!

Permalänk

Tack Koreinu, fantastisk hjälp. Ja, jag ser nu att Apple-Tv går att köpa billigt, att jag inte tänkte på det. Men jag avskyr Samsung, deras LCD har en så fejk bild, även om jag stänger av alla bild"förbättringar" så ser bilden fejk o digital ut i mina ögon, inte som Sony o Panasonic, de i mitt tycke har en mycket mer "äkta" känsla. Så då är frågan, finns där en TV i 42-46 tums storleken som är kanon att kombinera med Apple-Tv annan än den Samsung du tipsade om? Sonyn verkar ju vara toppen annars em i dyraste laget.

Alternativt vänta tills mellandagsrean och se ifall du får ner priset på Sony´s 42tums w653 (6ms/15ms LBT) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1785090

MVh Roger

Permalänk

Ja, då har jag försökt hitta Sonys apparat , tack Koreinu, men den är slutsåld där jag försökt i butik trots att de säger sig ha den på lager, hmm..
Men en tanke slog mig, skulle min egen 50-tummare TH-50PZ70, som jag älskar fungera bra för min son att spela med? Jag tycker mig minnas jag läst att Panasonics äldre plasmor haft gott rykte som spelskärmar. Jag köper då till en Apple-Tv så får han då också sitt älskade Netflix. Han kommer att koppla PS4 senare till den samt idag sin PC-dator via hdmi.Länkar här där någon kunnig kanske kan utröna om modellen passar för spel. Tack för all hjälp!
Blir ju så mycket mer inlevelse med en 50-tummare än en 42-tummare också när han lirar.
/Roger
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=213047
http://smartson.se/test/tv/panasonic-th-50pz70.htm?utm_source...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigervilja:

Ja, då har jag försökt hitta Sonys apparat , tack Koreinu, men den är slutsåld där jag försökt i butik trots att de säger sig ha den på lager, hmm..
Men en tanke slog mig, skulle min egen 50-tummare TH-50PZ70, som jag älskar fungera bra för min son att spela med? Jag tycker mig minnas jag läst att Panasonics äldre plasmor haft gott rykte som spelskärmar. Jag köper då till en Apple-Tv så får han då också sitt älskade Netflix. Han kommer att koppla PS4 senare till den samt idag sin PC-dator via hdmi.Länkar här där någon kunnig kanske kan utröna om modellen passar för spel. Tack för all hjälp!
Blir ju så mycket mer inlevelse med en 50-tummare än en 42-tummare också när han lirar.
/Roger
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=213047
http://smartson.se/test/tv/panasonic-th-50pz70.htm?utm_source...

jag har inga siffror på den men den skall vara helt ok för gaming om man läser runt lite om den. Jag tycker att det är en riktigt bra idé du fått, samtidigt kan du fixa dig en egen TV, exempelvis ST60

Panasonics äldre modeller har de flesta med gamla mätmetoden visat en väldigt låg input lag, så det borde stämma för din modell också.

Om grabben redan spelat på den och känt sig nöjd så är det egentligen inget snack om saken, samt så tjänar du ännu mer om du skaffar en AppleTV för Netflix.

Lycka till

Permalänk

Tack Koreinu för din superba hjälp, ja iden med min gamla 50-tummare var bra fram tillls jag började leta väggfästen och finner inga som fungerar av standardfästena på marknaden, det är inte Vesa-standard. Den måste upp på väggen så det får nog sluta vid en bra ide och inte mer :/
God Jul

Permalänk
Medlem

Har precis börjat kolla på ny tv, då jag sitter på en 4-5 år gammal 40 tummare som inte ens var bra då jag köpte den. Skulle behöva råd då jag känner att jag går helt vilse ute i djungeln av apparater där ute.

Letar efter en 50+tum som det mestadels kommer att köras netflix (via konsol), PS4 och Wii U på. Bryr mig egentligen inte om smart-funktioner då jag kan nå det mesta jag behöver via mina konsoler.
Kommer att användas till mycket spelande och bryr mig därför om input lag! Kan tänka mig att lägga någonstans upp till en 12000kr.

Vill helt enkelt ha den bästa 50+tummaren med bäst bild och lägst input lag. Helst under 12.000kr.

Jättetacksam för råd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oint:

Har precis börjat kolla på ny tv, då jag sitter på en 4-5 år gammal 40 tummare som inte ens var bra då jag köpte den. Skulle behöva råd då jag känner att jag går helt vilse ute i djungeln av apparater där ute.

Letar efter en 50+tum som det mestadels kommer att köras netflix (via konsol), PS4 och Wii U på. Bryr mig egentligen inte om smart-funktioner då jag kan nå det mesta jag behöver via mina konsoler.
Kommer att användas till mycket spelande och bryr mig därför om input lag! Kan tänka mig att lägga någonstans upp till en 12000kr.

Vill helt enkelt ha den bästa 50+tummaren med bäst bild och lägst input lag. Helst under 12.000kr.

Jättetacksam för råd!

Plasmorna som snart är för evigt borta med lyxbildkvalite som har låg input lag i HC-klass är verkligen något du kan fundera på med den prisklassen, rent för konsoll och Netflix så behöver du inte oroa dig för "datorstatiska" bilder annat än tvätta om du ser att det behövs.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735241 runt 10,9k i 50 tum HC-klass.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1718102 runt 12,8k 50tum bildkvalite värt 40k HC-klass.

Panasonics GT60 finns bara som störst 50tum, VT däremot finns i 55tum och upp till 65, dessa kan komma att finnas på mellandagsrean om man har tur.

På LCD-LED sidan har du Sony's W805/W807 samt W905 som levererar med lägst input lag i storlekar från 42/46/55. Dessa kan du säkert få billigt på mellandagsrean. W905 har bäst bild av dem för film. Dock levererar alla en tillräckligt bra bild på LCD Sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Plasmorna som snart är för evigt borta med lyxbildkvalite som har låg input lag i HC-klass är verkligen något du kan fundera på med den prisklassen, rent för konsoll och Netflix så behöver du inte oroa dig för "datorstatiska" bilder annat än tvätta om du ser att det behövs.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735241 runt 10,9k i 50 tum HC-klass.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1718102 runt 12,8k 50tum bildkvalite värt 40k HC-klass.

Panasonics GT60 finns bara som störst 50tum, VT däremot finns i 55tum och upp till 65, dessa kan komma att finnas på mellandagsrean om man har tur.

På LCD-LED sidan har du Sony's W805/W807 samt W905 som levererar med lägst input lag i storlekar från 42/46/55. Dessa kan du säkert få billigt på mellandagsrean. W905 har bäst bild av dem för film. Dock levererar alla en tillräckligt bra bild på LCD Sidan.

Har ev. tänkt om, då jag inte får det gehör jag önskat från min sambo

Lägre prisklass, sämre tv (förstås). Vad tror du om http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735338 ?
Vad jag förstår är det en hyffsad tv med bra bild och relativt låg input lag. 6000kr. Bra tv för billig peng?

Stort tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oint:

Har ev. tänkt om, då jag inte får det gehör jag önskat från min sambo

Lägre prisklass, sämre tv (förstås). Vad tror du om http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1735338 ?
Vad jag förstår är det en hyffsad tv med bra bild och relativt låg input lag. 6000kr. Bra tv för billig peng?

Stort tack för hjälpen!

Hehe gör så att du inväntar mellandagsrean och går på Samsungen ifall du inte hittar något bättre till ett liknande pris, visst är den prisvärd som en spelskärm utan smartfunktioner men den ligger på ett ungefärligt ordinarie pris

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Stämmer det verkligen att den tven har en responstid på 8 ms? Har tven sedan tidigare men haft problem så är inne på service just nu. Inte testat med min Xbox One ännu men osäker då spelen körs i 60Hz och tven bara är 50Hz.. Sugen på en Sony W905 under mellandagsrean men kanske är lite väl att ta i

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Hehe gör så att du inväntar mellandagsrean och går på Samsungen ifall du inte hittar något bättre till ett liknande pris, visst är den prisvärd som en spelskärm utan smartfunktioner men den ligger på ett ungefärligt ordinarie pris

Såg att elgiganten kommer rea ut http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL50W656ASAE/s... för 6000kr i melandagarna. Kan det vara något?

Permalänk

KDL55905 går för 13000 imorgon! Sänkt 7000!! Snacka om lycka!

Visa signatur

- bequiet! Dark Power 901 - bequiet! Dark Power 13 1000w - MSI MPG Z790 Edge TI Max - Intel 14700K+Liquid freezer III 360 - Corsair Vengeance DDR5 96GB - MSI RTX 4080 Super -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Stämmer det verkligen att den tven har en responstid på 8 ms?

Möjligt.. Men responstid är INTE samma sak som input-lag.

Skrivet av Sw1ftly:

Inte testat med min Xbox One ännu men osäker då spelen körs i 60Hz och tven bara är 50Hz..

Mjae, alla moderna TV-apparater ska kunna ta emot 60hz utan problem.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Möjligt.. Men responstid är INTE samma sak som input-lag.

Mjae, alla moderna TV-apparater ska kunna ta emot 60hz utan problem.

Okej får väl se när jag får tillbaka tven, står att den använder 100hz Motion Clear Index utöver de vanliga 50hz men antar att det bara är 50hz som gäller i grunden. MCI orsaker väl mer input-lag?

Tack och God Jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Okej får väl se när jag får tillbaka tven, står att den använder 100hz Motion Clear Index utöver de vanliga 50hz men antar att det bara är 50hz som gäller i grunden. MCI orsaker väl mer input-lag?

Jepp, det kan du nog räkna med att det gör!
(men 60hz borde inte vara några problem att köra om du kopplar in datorn)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kofotsjanne:

Fett avis! väldigt bra pris för storleken, spelglädjen och filmglädjen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Tack och God Jul

Som Roger säger så behöver du inte oroa dig om hz då alla TV-apparater kör 60hz/1080p från dator/konsol då du spelar. Även om Tv-tunern bara kan köra 50 "riktiga hz " så har den ingenting att göra med vad TV´n klarar av mot dator då den Tuner som nämns är den som tar in TV-signalen som sänds i Sverige(50hz, Usa kör 60hz)). Inte själva HDMI-signalen som ligger på 60hz Oavsett Vad för TV sedan flertalet år tillbaka (tänk 1995/1999).

En fråga som ofta återkommer så för att klargöra: Alla Tv-apparater du kan köpa i handeln i dag kör 60hz i 1080p (60 riktiga hz/60fps) kopplat till dator eller konsol, oavsett om det står att TV´n kör 50hz.

För att den hz som nämns är den som TV´ns tuner har för det TV-utbud som sänds analogt/digitalt, det kostar mer för tillverkaren att sätta in 2 stycken TV-tuners för att täcka både Amerikanska och Europeiska standaren så därför har budget varianter oftast bara 50hz för den standard som vi kör här i Europa och som helt enkelt inte är nödvändig för oss om man inte verkligen tänkt dra med sig sin TV till staterna en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Som Roger säger så behöver du inte oroa dig om hz då alla TV-apparater kör 60hz/1080p från dator/konsol då du spelar. Även om Tv-tunern bara kan köra 50 "riktiga hz " så har den ingenting att göra med vad TV´n klarar av mot dator då den Tuner som nämns är den som tar in TV-signalen som sänds i Sverige(50hz, Usa kör 60hz)). Inte själva HDMI-signalen som ligger på 60hz Oavsett Vad för TV sedan flertalet år tillbaka (tänk 1995/1999).

En fråga som ofta återkommer så för att klargöra: Alla Tv-apparater du kan köpa i handeln i dag kör 60hz i 1080p (60 riktiga hz/60fps) kopplat till dator eller konsol, oavsett om det står att TV´n kör 50hz.

För att den hz som nämns är den som TV´ns tuner har för det TV-utbud som sänds analogt/digitalt, det kostar mer för tillverkaren att sätta in 2 stycken TV-tuners för att täcka både Amerikanska och Europeiska standaren så därför har budget varianter oftast bara 50hz för den standard som vi kör här i Europa och som helt enkelt inte är nödvändig för oss om man inte verkligen tänkt dra med sig sin TV till staterna en dag.

Tack för det utförliga svaret. Känner mig inte tvungen till att köpa en ny TV nu för att kunna ta "hand om" min Xbox One...

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Fett avis! väldigt bra pris för storleken, spelglädjen och filmglädjen!

Skrivet av Husmus:

Vart hittar ni TVn för det priset ja ser den sänkt med 5000kr på Elgiganten inga 7k

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

MediaMarkt

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Vart hittar ni TVn för det priset ja ser den sänkt med 5000kr på Elgiganten inga 7k

Mediamarkt hade den på 12990 med i annonsblad stor bild med start den 25:e 8:00.
Men som alltid med MM så känns det som dom bara har 5 ex till det priset.
Var uppe före 8:00 och då kunde man beställa på nätet för det priset. Men vad jag förstått så fanns bara det priset fram till ca 8:30. :). MM i ett nötskal, nu står det att den finns i lager för 15590:-.

Var inne i morse för att jag funderade på en 55w905, men köpte en 46w905 för några veckor sedan så avstod i sista stund då jag för mig själv försökte motivera varför jag behöver 2 st w905. Visst 1 i sovrum, 1 i vardagsrum och 1 plasma i köket och 1 skärm till datorn :).
Regeringen sade stopp till slut.

Men grattis till Er som lyckades få den för 13000.

Permalänk
Skrivet av Krippaz:

Mediamarkt hade den på 12990 med i annonsblad stor bild med start den 25:e 8:00.
Var uppe före 8:00 och då kunde man beställa på nätet för det priset. Men vad jag förstått så fanns bara det priset fram till ca 8:30. :). MM i ett nötskal, nu står det att den finns i lager för 15590:-.

Var inne i morse för att jag funderade på en 55w905, men köpte en 46w905 för några veckor sedan så avstod i sista stund då jag för mig själv försökte motivera varför jag behöver 2 st w905. Visst 1 i sovrum, 1 i vardagsrum och 1 plasma i köket och 1 skärm till datorn :).

MM i linköping hade faktiskt 32st i lager, och jag var inne ett par timmar efter att jag köpt min. Då hörde jag en säljare säga till en annan kund att alla är slut men man kan beställa dom till samma pris och få dom inom en vecka.

Är riktigt nöjd med TVn. Har ni koll på vart man kan hitta inställningar för spel och filmer? Eller har ni använt någon kalibrerings dvd?

Använder dom här nu men vet inte om dom är bra:

Bildinställning - Standard
Bakgrundsbelysning - 7
Kontrast - Max
Ljusstyrka - 50
Färg - 54
Färgton - 0
Färgtemp - Varm 2
Skärpa - 50
Brusreducering - Av
Brusred. för MPEG - Av
Ingen brusreducering - Auto
Naturtrogen bildåtergivning - Manuellt
Videoområdesavkänning - Av
Upplösning - 35
Brusfiltrering - 90
Utjämnad gradering - Låg
Motionflow - Tydlig
Filmläge - Auto

Avancerade inställningar>
Svartkorrigering - Av
Avanc. kontrastförbättrare - Av
Gamma - -1
Dynamisk LED-kontroll - Av
Automatisk ljusbegränsning - Av
Klarvit - Av
Färg dagsljus - Av
Detaljförstärkning - Av
Kantförstärkning - Av
Naturlig hudfärg - Av
Vitbalans - Röd ljust 0, Grön ljust -1, Blå ljust 0, Röd mörk +1, Grön mörkt 0, Blå mörkt +1

Dold text
Visa signatur

- bequiet! Dark Power 901 - bequiet! Dark Power 13 1000w - MSI MPG Z790 Edge TI Max - Intel 14700K+Liquid freezer III 360 - Corsair Vengeance DDR5 96GB - MSI RTX 4080 Super -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

I hålan där jag bor finns det bara Elgiganten.. Men när ja väl va där på plats såg jag att den inte gick för 13k så ja lyckades få ett visnings-exemplar utav lillebror w807 för 8000kr, va väll rätt ok?

Visa signatur

ok

Permalänk

Fick tag på en Sony W905! Dock nu när allt i ikopplat och igång så beter den sig konstigt med soundbaren.
Jag hör enbart ljudet ifrån kom hem boxen även när jag inte är i just den ingången/kanalen. Så är jag på datorn och kollar netflix hör jag ändå tv8 ifrån comhemboxen. Sjukt irriterande, slutade med att jag kör tv ljudet tills vidare tills jag hittat något om detta.

Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Blev en W905 här också förvisso bara 46", Lite svårare med större i min 1a

Bilden är fantastiskt, samt ironisk nog bättre responstid än min 120Hz gaming monitor.... Blir att lära sig på nytt Men trevligare att spela på 46" nu istället för 27".

Några tips på hur man kan kalibrera denna ( utan externa verktyg ) för så bra bild som möjligt? Samt några andra tips?

Skrivet av Husmus:

Har ni koll på vart man kan hitta inställningar för spel och filmer?

Meny -> Gå ner till Settings -> Gå till System Settings -> Scene Select - Välj Game.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Blev en W905 här också förvisso bara 46", Lite svårare med större i min 1a

Bilden är fantastiskt, samt ironisk nog bättre responstid än min 120Hz gaming monitor.... Blir att lära sig på nytt Men trevligare att spela på 46" nu istället för 27".

Några tips på hur man kan kalibrera denna ( utan externa verktyg ) för så bra bild som möjligt? Samt några andra tips?

Meny -> Gå ner till Settings -> Gå till System Settings -> Scene Select - Välj Game.

Jag tänker lite mer avancerade inställningar än så för kontrast färger och allt skit som finns. Om du kollar i min spoiler så ser du lite där.

Visa signatur