Lian Li visar chassi-skrivbordet DK01

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Schemalagda LCD-dagar?

Ops, nu är det visst jag som är påverkad av något. LSD ska det så klart vara.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Ops, nu är det visst jag som är påverkad av något. LSD ska det så klart vara.

Det är ju trots allt ett forum för tekniska prylar, så som LCDer av olika slag ;). Men håller med dig att detta verk ser lite oattraktivt ut.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Trevligt med många hårddiskplatser! Jag brukar ju klaga på chassin med få hårddiskplatser så jag kan ju inte klaga på det här. Personligen hade jag föredragit ogenomskinlig skiva på bordet så man slipper se innehållet.

Men samtidigt så finns det ett bliigt alternativ från IKEA. Köp bordet LACK så kan man sätta ett rack-chassi under bordsskivan - ett så kallat LACK-RACK. Men det är inte riktigt ett skrivbord precis.
http://wiki.eth0.nl/index.php/LackRack

Permalänk
Medlem

Hahaha fulaste på länge, lästa Lian-Li så förväntade mig ju en rätt ok skapelse.

Visst bra med många hdd platser som man kan ta bort och sätta dit, men fan va trångt och fult det va, pyttelitet skrivbord ju, Och tjock som fan, fula ben, ne jag e inte nöjd. Vill dessutom få plats med 3 skärmar

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Sjukt fula bordsben.. Kunde dom lätt gjort snyggare.

Undra när IKEA kommer ge sig in i denna marknaden. Känns som det inte vore helt fel.

Permalänk
Avstängd

Perfekt för dig som antingen inte har några ben eller vill ha bordskanten vid hakan! Nästa gång gör något mer seriöst liknande detta: http://i.imgur.com/SKpn50K.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Sjukt fula bordsben.. Kunde dom lätt gjort snyggare.

Undra när IKEA kommer ge sig in i denna marknaden. Känns som det inte vore helt fel.

Jag ser mycket IKEA i den här designen. Benen är definitivt i deras stil.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte hur man kan "designa" och leverera ett så opraktiskt bord.

Problem nummer 1: Benutrymmet. Det finns inget och om man lyckas få in benen under så kommer man få problem med övrig muskulatur.

Problem nummer 2: Höjden. Om man vet något alls om ergonomi så förstår man hur dumt bordet är uppbyggt. Man har som mest 10-15 cm till godo mellan underarmar och ben om en bra ergonomisk ställning ska intas.

Problem nummer 3:Kontakter. Att ha kontakter så nära ben och kropp samt på ett så utstickande vis kommer antagligen att resultera i ett par brutna kontakter.

Problem nummer 4: Värme. Ett datorchassi kan bli ganska varmt och att ha händerna samt armarna (som redan utan 40C+, blir svettiga under längre gamingsessioner) ovanpå en välutrustad rigg.

Problem nummer 5: Ljudisolering. Glöm att du kommer klara av att ha ett kort med coilwhine när det sitter så nära skallen på dig.
Dessutom så borde ljudet från fläktarna bli ganska jobbigt efter ett tag.

Har jag glömt något? Förutom hur fult det är, men det är ju en personlig åsikt.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Jag ser mycket IKEA i den här designen. Benen är definitivt i deras stil.

Håller helt med. Benen är tagna direkt från IKEAs barnavdelning. Dem står brevid Duplolådorna och våningssängen Kaskelott.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem

Känns otroligt misslyckad i designen. Som otaliga redan har sagt är det alldeles för tjockt för man skall kunna få någon bra ergonomi och det kan ju va det värsta som finns att sitta under för tjocka skrivbord. Sen är ju skrivbordsytan alldeles för liten i min mening. Oftast vill man ha plats för flera skärmar, högtalare, eventuellt en laptop osv. Sitter själv med ett 160cm brett skrivbord, har datorn på golvet och ändå händer det att man saknar plats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skolbänk!?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Alla ni som har åsikter om design, missade ni att det är en prototyp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Alla ni som har åsikter om design, missade ni att det är en prototyp?

Ofta är ju prototyper annars överdjävligt snygga medan slutprodukten inte kommer i närheten - se på bilindustrin.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

En sånn här produkt brukar sällan va ekonomiskt försvarbar, dvs. lär kosta skjortan. Och har man så mycket pengar att kasta i sjön så lär man ha pengar till något betydligt snyggare/bättre.

Va som gör mig riktigt förbannad är att NU har dom bestämt sig för att göra ett chassi utan 5.25"?!?!!? Varenda ¤&%/(=O) chassi annars så envisas dom med att förstöra fronten med en eller flera 5.25" platser.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk

Ett bra och värdefullt koncept, dock brutalt avskyvärd design. Förhoppningsvis så hittar en lite vackrare modell till marknaden inom snar framtid

Permalänk

Lian... Tillbaka till Skrivbordet!

Visa signatur

Dator: Carnage Datorlåda: NZXT Noctis 450 Black/Red CPU: Intel i7 6700K 4,7Ghz 1,45 vcore RAM: Kongston HyperX Predator 3000Mhz CL15 Moderkort: Asus ROG Hero VIII Z170 GPU: EVGA 980Ti ACX 2.0+ SC+ 1450 core [B] SSD: Samsung 850 Pro 512 GB PSU: Seasonic 760XP2 Platinum

Permalänk
Medlem

Det här kallar jag desktop

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Gillar konceptet såklart, idén är bra men det kanske inte blev så bra trots allt:P Benen alltså.

Permalänk
Proffsmoddare

Känns som att det går utför med lian li för denna monstrositet hade jag inte tagit emot ens om den vore gratis. Har Lian Li antällt ett designteam bestående av blinda designers?????

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Alldeles för tjockt för att vara användbart överhuvudtaget, i alla fall om man vill sitta ner vid datorn.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av QL:

Ja för f**n, varför inte gå hela vägen! Ju större desto bättre! Man kan ha samma skrivbord och bara byta ut moderkort och komponenter när de är föråldrade. Framtiden......

Brukar du annars byta skrivbord, när du byter komponenter?

Permalänk
Medlem

Vilket skämt. Någon hos Lian Li borde få sparken

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ful som stryk, ser ut som en skolbänk.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Brukar du annars byta skrivbord, när du byter komponenter?

Byta skrivbord när jag byter komponenter? Nej.... Jag förstår inte vad du menar.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Konceptet är självfallet intressant, men vet inte om jag kan säga att jag gillar denna design. Ser ganska lågt i höjd ut, speciellt om man har en datorstol och inte en trästol. Många har kommenterat på att det ser ut som en skolbänk, där kan jag hålla med lite. Sedan kan jag inte se en lösning på CD/DVD/BluRay läsare.

Om jag hade kompetensen att bygga ett eget projekt som detta så hade jag nog gjort det lite annorlunda. Borde kanske försöka bygga en egen modell... konkurrensen verkar ju inte vara allt för hård

Permalänk
Medlem

jag har ett tjockt skrivbord nu och det är på väg ut genom dörren, så denna produkt är väl precis lika värdelös att sitta vid. dessutom var det fett fult.!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk

Smart koncept.
Men designen på bordet liknar min dotters Brio bord.
Lian-li brukar ju köra en stilren design. Men det senaste har de gått ner sig.

Permalänk
Medlem

Min första tanke... Hur har de tänkt med ergonomin nu då..?

Skulle inte palla en kvart vid ett sådant bord..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av madland:

Ofta är ju prototyper annars överdjävligt snygga medan slutprodukten inte kommer i närheten - se på bilindustrin.

Smaken är som baken men prototyp bilar brukar vara väldigt fula med vågad design.

Permalänk
Medlem

Det är ju för litet!

Visa signatur

#framtiden