Ingen bild vid uppstart, men funkar fint i Windows?

Permalänk

Ingen bild vid uppstart, men funkar fint i Windows?

Tjena!

Byggde ny dator igår och allt funkar som det ska utan konstigheter FÖRUTOM när jag startar datorn. Har två st skärmar inkopplade, den ena med HDMI och den andra med VGA->DVI, har dom inkopplade i mitt ena GTX670 kort (har två i SLI).

Problemet är att från stunden att jag startar datorn tills windows laddat klart och visar skrivbordet så får jag ingen bild på någon utav skärmarna, dom är helt svarta precis som om datorn inte var igång? Har provat att bara ha i den ena skärmen och tvärt om, provat det andra grafikkortet, provat HDMI & VGA kontakterna i moderkortet men ingen kombination hur jag än gör ger bild under uppstart?! Har inga problem att ta mig in i BIOS via tangentbordet eller "DirectKey" knappen som finns på moderkortet.. Kan även tillägga att datorn startar sjukt snabbt, ynka 14 sekunder från att jag trycker på knappen till att Windows laddat klart?

När jag installerade datorn hade jag bara i ett grafikkort och en skärm och då kunde jag se BIOS..varför går det inte nu?

Prylarna jag sitter på är ett Asus Z87-PRO, Core i5 4670K, dubbla Gigabyte Windforce 670.

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision