Får inte vissa Flash-applikationer att fungera! [Firefox]

Permalänk
Medlem

Får inte vissa Flash-applikationer att fungera! [Firefox]

Ominstallerade idag min dator med Windows 8.1, och efter att ha installerat Flash så har jag märkt att det inte fungerar riktigt som det ska på vissa hemsidor i Mozilla Firefox.

Ett exempel är Bredbandskollen, där jag bara får upp själva loggan i Flash-fönstret, inga klickbara knappar eller liknande (Se bild nedan)

Jag har prövat att avinstallera Flash med hjälp av Adobes avinstallationsprogram, och ominstallerat insticksmodulen utan resultat. Har även provat att ta bort alla Adobe mappar i AppData, men fortfarande samma problem när jag installerar om Flash.

Om jag kör Internet Explorer så funkar Bredbandskollen utmärkt.

Någon som har några förslag? Inget jättestort problem, då jag lika väl kan kolla hastigheten i Speedtest.net, som fungerar, men skulle gärna vilja gå till botten med vad som kan orsaka detta märkliga problem.

Tacksam för svar

Mvh
Mackan

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Lösningsförslag

Verkar ha precis samma problem. Får inte heller svtplay att fungera i FF.

Testade att installera en gammal version av Flash och då kan man få det att funka någorlunda - problemet är att alla hemsidor som använder flash skriker om att man kör en gammal och sårbar version och vill inte vissa innehållet automatiskt. Man måste godkänna varje gång. Fungerar inte i längden.

Däremot funkar allt i IE11, som jag helst inte vill använda då den är undermålig.

FF 26.0
Win 7 Pro SP1 64-bit
Flash ver. 11.9.900.170

UPPDATERING:
Har fått det att funka igen efter att har disablat Protected Mode, enligt beskrivning här:
http://kb.mozillazine.org/Flash#Troubleshooting

Uppdatering: fixat