Hjälp en noob i World Of Tanks

Permalänk

Hjälp en noob i World Of Tanks

Jag har precis börjar spela detta underbara spel och behöver er samlade kunskap för att hålla gnistan vid liv!

Just nu har jag en Light Mk. VIC, en styck T57 och en Renault Otsu. Resten av vagnarna sålde jag i ett svagt ögonblick.

Så ge mig lite nybörjartips på hur jag ska gå till väga. Ska jag köpa någon ny vagn för att utvecklas? Måste jag ha premium osv osv.

Är helt säker på att ni hjälper mig till det yttersta!

Danke schön så länge!

Permalänk
Medlem

Jag får ta en runda low tiers med dig på ca onsdag? Behöver uppslag till en guide jag inte kommer någon vars med, veta vad man vill veta osv. Behöver även rensa och rätta den osv. Lägg till alakai3 och håll utkik när jag är online. Tack på förhand.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bridgemeal:

Jag har precis börjar spela detta underbara spel och behöver er samlade kunskap för att hålla gnistan vid liv!

Just nu har jag en Light Mk. VIC, en styck T57 och en Renault Otsu. Resten av vagnarna sålde jag i ett svagt ögonblick.

Så ge mig lite nybörjartips på hur jag ska gå till väga. Ska jag köpa någon ny vagn för att utvecklas? Måste jag ha premium osv osv.

Danke schön så länge!

Du måste inte ha premium och strunta helt i vad det finns för vagnar på T10...

Välj en nation som du tycker är cool bara och spela upp dig till tier 4 kanske, då bör du ha sett en del vagnar i spelet och hittat någon som du tänkt "den vill jag ha!" när du sett, då spelar du mot den bara. Sen är du inne i det och förlorad.

Jag skulle inte rekommendera att börja spela med artilleri... det är extremt tråkigt.

Extremt roliga vagnar på låga tiers är Hetzer (tysk t4 tank destroyer), ELC AMX (fransk t5 light), Alecto (brittisk t4 tank destroyer), PZ-1C (tysk t3 light) och typ alla heavies på tier 5.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

kan ärligt sagäa att jag aldrig kommer att lägga en enda krona på detta skit (server) spel. verkar vara utnyjande på hög nivå.
men tillsaken. kul att du sa detta här inne. det finns msaoor med folk som hjälper dig i spelet. läs detta först är du snäll. det finns mer problem och bedrägareir i detta än vad folk trorr.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/318680-89-patch...
lycka till i spelet trots allt.

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Du måste inte ha premium och strunta helt i vad det finns för vagnar på T10...

Välj en nation som du tycker är cool bara och spela upp dig till tier 4 kanske, då bör du ha sett en del vagnar i spelet och hittat någon som du tänkt "den vill jag ha!" när du sett, då spelar du mot den bara. Sen är du inne i det och förlorad.

Jag skulle inte rekommendera att börja spela med artilleri... det är extremt tråkigt.

Extremt roliga vagnar på låga tiers är Hetzer (tysk t4 tank destroyer), ELC AMX (fransk t5 light), Alecto (brittisk t4 tank destroyer), PZ-1C (tysk t3 light) och typ alla heavies på tier 5.

/hulle.

Artilleri är min favorit, gäller bara att lära g´sig hur man ska hantera det eftersom det är så annorlunda mot de andra tanksen.

Skrivet av Helge200:

kan ärligt sagäa att jag aldrig kommer att lägga en enda krona på detta skit (server) spel. verkar vara utnyjande på hög nivå.
men tillsaken. kul att du sa detta här inne. det finns msaoor med folk som hjälper dig i spelet. läs detta först är du snäll. det finns mer problem och bedrägareir i detta än vad folk trorr.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/318680-89-patch...
lycka till i spelet trots allt.

Det har varit problem med krascher ja, jag hade själv problem ett tag ungefär när den tråden skapades men redan innan senaste patchen kom ut hade det löst sig nästan helt, efter patchen har det inte kraschat en enda gång. Hjälp i spelet har i alla fall jag aldrig fått, möjligen en och annan förolämpning för att jag inte kan men inte en enda gång något som faktiskt hjälper.

Skrivet av Bridgemeal:

Danke schön så länge!

Säger som någon annan, välj ett land med lite lite olika typer av tanks och spela ett tag och testa de olika så du kommer fram till vad just du tycker är roligast. Sedan kan du sätta ett mål framåt vad du vill fortsätta med. Premium är inget måste, har spelat både med och utan men det ger inte så mycket att jag tycker det är värt det för min del...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bridgemeal:

Danke schön så länge!

Starta med antingen Soviet Heavies och TDs eller German Heavies och TDs.

Var bara beredd på jävligt mycket grinding när du väl kommer upp.
Du behöver inte premium vid early tanks men senare kommer det att behövas för att få råd för de dyrare tanksen. Ett tips är att lära dig de olika keybindingsen som finns för att snabbt kunna skjuta och att gömma dig bakom buskar då du blir svårare att se.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 5080 Prime OC RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Skulle föreslå att du satsar på mediums, mkt roliga vagnar att spela. Som light blir man nästan alltid scout och räkna med mkt gnäll då.
Sedan kommer du att irritera dig på språket, mkt P12-varning och mkt icke-engelska.

Första tier1-6 klarar du utan premium och det är nästan alltid roligast att spela t4-6.
Sedan vill man nästan alltid spela med någon kompis, så det finns en gnutta taktik och samarbete inom laget.

Ibland får man en känsla av vilja börja spela lemmings igen

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmärkt att spela upp till tier 8 i alla fall utan premium. Jag kör utan och har fem T8. Man går ändå alltid med lite vinst (utom med AMX 50 100... som jag är kass på.) Har inte jättemycket tid att spela heller.

Det var ett bra tips att börja med sovjetiska heavies eller TDs samt tyska heavies eller TDs. Allt där är bra nästan.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Sovjetiska Heavys är absolut ett bra förstaval, särskillt IS-linjen. Man måste dock ha i åtanke att Heavy tanks i högre tiers har spelat ut sin roll för tillfället, så vill man sikta på T10 så bör man snarare ha fokus på antingen TD el Mediums.

Håller även med föregående talare om att Artillery inte är något bra val till en början, även om det kan vara en bra erfarenhet. Man lär sig också väldigt mycket av att spela medium tanks, så T62-linjen är också, dvs T-34 och uppåt är väldigt givande att spela också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk

Stort tack för alla svar!

Är långledig i helgen så det blir till att gå igenom allt och se vart man hamnar!

Tack ska ni ha och vi ses på fältet.

Permalänk
Medlem

Generellt sett är ryssarna lättast att lära sig börja spela wot med. Deras vagnar är också riktigt bra. Så att gå mot is-4/is-7 för heavy, t-62/obj-140 för medium och mot obj268 för td är bra mål jag kan rekommendera. Sen när du kommer upp mot tier 7-8, kan vara värt att lägga till några till mål du själv tycker verkar intressanta. För många, inklusive mig, tog det några tusen slag innan man började bli ok och intressera sig för att bli bättre.

Jag tycker egentligen att alla vagnar (nästan!) är riktigt bra och går att prestera mycket bra med bara man lär sig känna dem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

http://www.aiomod.com/downloads.php?cat_id=1&download_id=20 bra mod till spelet med bättre sikte reloadtimer m.m

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Som IceDread sa. i princip alla vagnar är (lika) bra. Det gäller bara att lära sig hur man ska spela just den vagnen. Det är extremt stor skillnad på spelstil beroende på vilken vagn du väljer. Sånt lär man sig med tiden.

Med det sagt så kan jag eg rekommendera dig att hålla dig borta från det franska och japanska trädet till en början då de är svårspelade ( inte sämre! ) då de i regel har väldigt dålig pansar. Brittiska heavy och TD trädet kanske du ska hålla dig lite borta från också då de är ganska tråkiga för oerfarna spelare även om de kan se frestande ut. De är dessutom plågsamt långsamma till en början violket iof hjälper nybörjare att inte dö direkt.

Ett bra tips generelt för nybörjare... Håll dig lite i bakkant och ha tålamod. Du kommer lära dig MYCKET fortare hur spelet funkar och det blir roligare att faktiskt spela än att sitta med loading screen i 30+ sekunder varje minut.

Strunta i noob kommentarerna och andra glåpord!
Lyssna dock på konkreta tips ingame från bättre spelare.

Permalänk

youtube. sök på quickybaby. hans filmer lär dig allt du behöver veta. kolla stream på twitch när bra spelare spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Glömde säga, nicket är Brorsonen i spelet ifall någon vill adda.

Permalänk
Medlem

addar dej joelgbg heter jag

Visa signatur

In science we trust!