NZXT lanserar datorlådan H440 – byter 5,25"-platser mot enklare kabeldragning

Permalänk
Melding Plague

NZXT lanserar datorlådan H440 – byter 5,25"-platser mot enklare kabeldragning

Allt fler väljer att bygga datorer utan optiska läsare. NZXT introducerar en ny datorlåda helt utan 5,25"-platser och använder det frigjorda utrymmet för andra finesser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas R5 blir utan också.

Permalänk
Medlem

Verkar som en trevlig låda men jag tycker endå att dem skulle kunnat trycka in en 5,25" plats någonstans. Det finns fortfarande behov av DVD-skivor och att skaffa en extern spelare för att den inte får plats i en fulltowerlåda känns bara orimligt.

Permalänk

Intressant satt och tänkte på det här om dagen, varför inte skippa 5,25" platserna och sätta i en fläkt istället..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Såg riktigt trevligt ut.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Verkar som en trevlig låda men jag tycker endå att dem skulle kunnat trycka in en 5,25" plats någonstans. Det finns fortfarande behov av DVD-skivor och att skaffa en extern spelare för att den inte får plats i en fulltowerlåda känns bara orimligt.

Ja, eller en fläktkontroller. De kunde åtminstone valt att ha kvar en 5,25" plats

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Nice! Hade dock föredragit 1 plats då jag iaf behöver cd-läsare förstår inte varför många chassien har onödigt många 5.25" platser... De borde iaf vara borttagbara för oss som inte använder dem!

Typ 1 fast och en bur med två som man kan ta bort eller liknande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Snusfri

Äntligen!
Har inte haft en optisk enhet sen min gamla P4.
Hoppas fler företag tar efter detta nu.

Sen vill vi gärna se Jonas ge detta chassi en omgång i testlabbet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Verkar som en trevlig låda men jag tycker endå att dem skulle kunnat trycka in en 5,25" plats någonstans. Det finns fortfarande behov av DVD-skivor och att skaffa en extern spelare för att den inte får plats i en fulltowerlåda känns bara orimligt.

Håller med... Hur svårt hade det varit att göra en plats högst upp för en optisk? Går ju att göra den bortplockbar för den som vill kunna trycka i 360 rad eller annat.

Och hur 17 är det tänkt det ska kunna komma in nåra mängder luft till fronten? Kan nån se några vettiga ventilationshål??
NZXT borde lärt sig sen H2...

Rätt stilren låda dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det är lik BMW Designworks!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Det där är precis vad jag vill ha till mitt nästa bygge. Optisk läsare och fläktstyrning har jag redan externt, så det är inga problem. Verkar helt suveränt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Roger W:

Håller med... Hur svårt hade det varit att göra en plats högst upp för en optisk? Går ju att göra den bortplockbar för den som vill kunna trycka i 360 rad eller annat.

Och hur 17 är det tänkt det ska kunna komma in nåra mängder luft till fronten? Kan nån se några vettiga ventilationshål??
NZXT borde lärt sig sen H2...

Rätt stilren låda dock

Medhåll! Min Blu-ray-läsare vill gärna få plats. Och min fläktkontroller. Annars kunde jag inte bry mig mindre om 5.25-platser!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Det är fan lik BMW Dreamworks!!

Det är BMW Designworks, och nej det är inte alls likt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Bara massa år för sent. Inte haft optisk läsare i datorn på 10 år nu.
Synd bara att chassiet är lika stort för det. De hade kunnat korta ner det lite och fortfarande haft gott om plats till diskar, kylning och kabeldragning.

EDIT:
Är SweClockers lustiga eller.
"Bästa pris påNZXT Sentry 2" - För 5'25" montering.

Permalänk
Medlem

Tycker det e himla smart göra så sitter just nu med mitt Obsidian 650D och det kör ju 4x 5,25" använder inte någon för tillfället så jävligt onödigt idag att ha över 1st anser jag om ens de.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Tillhör dom som inte har någon användning av 5.25". Inte haft intern CD/DVD läsare sen Win2k. 5.25" fläktkontroller? Vem orkar sitta och skruva på rattar när man kan sköta det via mjukvara(moderkort alt. USB controller).

Absolut inte ett chassi jag skulle köpa, för mycket plast och P12 över det imo. Men fint att någon iaf tar tag i problemet med X antal oanvända 5.25" platser. För dom som faktiskt vill ha 5.25"... Det finns oändligt många chassin med fast väldigt väldigt få utan.

OT:
Caselabs släppte förövrigt bilder på Mercury S8 inatt(?). Nomnom...

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk

Oj oj! Garanterat köp för min del, det enda jag inte gillar med mitt nuvarande NZXT Phantom är framdelen, visst är det snyggt, men jag saknar mina platta frontar

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

Tillhör dom som inte har någon användning av 5.25". Inte haft intern CD/DVD läsare sen Win2k. 5.25" fläktkontroller? Vem orkar sitta och skruva på rattar när man kan sköta det via mjukvara(moderkort alt. USB controller).

Absolut inte ett chassi jag skulle köpa, för mycket plast och P12 över det imo. Men fint att någon iaf tar tag i problemet med X antal oanvända 5.25" platser.

GLHF att kontrollera fläktar utan PWM, utan en fläktkontroller.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Det här är framtiden!

Permalänk
Medlem

Trevlig design och dom verkar verkligen ha tänkt på entusiaster. Enda problemet är väl att det är NZXT, som antagligen använder dubbelt så mycket plast än alla andra tillverkare.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

GLHF att kontrollera fläktar utan PWM, utan en fläktkontroller.

Kör en Aquacomputer aquaero 5 LT för 7st Corsair Air series SP120 High Performance. Kontrollern läser av temp på CPU och GPU via USB och styr strömmen till fläktarna. Inga som helst problem. Idlar runt 4 volt och maxar vid 7-8 volt en varm sommardag.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=KP85Zo-E55I NZXT H440 Case Review från OC3D TV.

Permalänk
Avstängd

Fan på tiden att detta sker

Permalänk

Hade velat se denna med en front som på H630 samt att framsidan är en dör och insugning från båda sidor i fronten och toppen.

Jävligt snygg insida på denna!

Permalänk

Det var på tiden. Jag förstår inte varför 5,25"-platserna alltid ska vara popnitade. Hade det suttit med skruvar kunde man enkelt plockat bort dem om man ville.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Ja, eller en fläktkontroller. De kunde åtminstone valt att ha kvar en 5,25" plats

Skrivet av CusmaR:

Nice! Hade dock föredragit 1 plats då jag iaf behöver cd-läsare förstår inte varför många chassien har onödigt många 5.25" platser... De borde iaf vara borttagbara för oss som inte använder dem!

Typ 1 fast och en bur med två som man kan ta bort eller liknande!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade också gärna velat ha en femåenkvartare längst upp. Nu verkar det ju dock vara lite coolt och ge internet-status att inte ha använt optiska läsare på så länge som möjligt och att hata 5.25"-platser. Själv brände jag en DVD-RW senast i helgen. IDE-läsare dessutom, alltid retar det någon.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Varför måste det alltid vara sidopaneler med fönster?

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt chassi ändå. Ser hyffsat funktionellt ut också! Priset var inte heller så farligt.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thomas_skane:

Verkar som en trevlig låda men jag tycker endå att dem skulle kunnat trycka in en 5,25" plats någonstans. Det finns fortfarande behov av DVD-skivor och att skaffa en extern spelare för att den inte får plats i en fulltowerlåda känns bara orimligt.

Det finns massor av datorlådor med 5,25"-platser. Kan rekommendera Fractal Design Define R4, Corsair Obsidian 750D eller NZXT H2.

Permalänk
Medlem

Till alla som gnäller om att det inte finns 5.25" plats?
Vad satan använder ni den till?

Har inte haft optisk läsare på flera år och har aldrig saknat.
Fläktkontroll, varför? Med mjukvara får man det helt automatisk
och aldrig högre hastighet än vad som behövs.