Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nytt tangentbord för en CS:GO spelare, några tips?

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord för en CS:GO spelare, några tips?

Tjena, börjar bli less på mitt Razer Marauder som jag haft i ungefär 2 år. Jag spelar väldigt mycket CS:GO och är extremt sugen på ett nytt tangentbord, har kollat in ett par Steelseries och undrar vilket som är mest prisvärt för en CS lirare. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggyyy:

Tjena, börjar bli less på mitt Razer Marauder som jag haft i ungefär 2 år. Jag spelar väldigt mycket CS:GO och är extremt sugen på ett nytt tangentbord, har kollat in ett par Steelseries och undrar vilket som är mest prisvärt för en CS lirare. Tack på förhand!

Tjena!

Vet ej om det här "passar" till CS:GO, är nog mest en personlig sak om man gillar brytarna eller inte. Hur som helst så kan jag tipsa om QPAD MK50, det köpte jag för några veckor sen och är kanonnöjd.

Permalänk
Medlem

ska kolla upp det!

Permalänk
Medlem

Det är så pass personligt att det är svårt att rekommendera något.
Det man kan göra är kanske att rekommendera ett märke eller en serie som finns i flera olika brytare.
Jag vet att tex man brukar rekommendera Röda till FPS men jag tycker dom är avskyvärda.
Det bästa är om du tar dig till en butik och känner på dom olika brytarna och sen bestämmer dig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Budget är bra också.
Men som föregående sade. Det är svårt att rekomendera något eftersom att personliga preferenser väger mycket in.
Åk till en butik och pröva olika tangentbord med olika brytare. Hittar du nån brytare du gillar så kan du söka upp vilka andra fina tangentbord som har samma switch.
Men snälla köp inget razer.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

kan rekommendera MK85!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Avstängd

Vill du ha bra eller mindre bra tangentbord samt hur djup är din plånbok?
1500:- så är det Ducky eller Filco alla dagar i veckan, Ducky om du vill ha bakgrundsbelysning Filco om du inte behöver det.
Båda är av top notch kvalité, du kommer bli nöjd vilket som

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXistenZ.se:

Vill du ha bra eller mindre bra tangentbord samt hur djup är din plånbok?
1500:- så är det Ducky eller Filco alla dagar i veckan, Ducky om du vill ha bakgrundsbelysning Filco om du inte behöver det.
Båda är av top notch kvalité, du kommer bli nöjd vilket som

This.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Annars kan jag rekommendera Func-460. Gick från Mk-85 och är super nöjd (Y)

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Spelar ingen roll om du har dells 19kr tangentbord eller filco för 1500. Vad gillar du att knappa på är ju frågan?

Permalänk
Medlem

Newbfråga men vad menar ni med brytare? Knapparna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obolla:

Vad menar du?

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggyyy:

Tjena, börjar bli less på mitt Razer Marauder som jag haft i ungefär 2 år. Jag spelar väldigt mycket CS:GO och är extremt sugen på ett nytt tangentbord, har kollat in ett par Steelseries och undrar vilket som är mest prisvärt för en CS lirare. Tack på förhand!

Steelseries 6gv2 är oslagbart för fps spel imo

Permalänk
Medlem

ducky eller filco om du är beredd att betala så mycket. sen är brytare en personlig fråga. själv spelar jag go och andra fps med bruna brytare för tillfället men gillar mera röda. dom blåa är skitkassa enlligt mig. men allt handlar om smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXistenZ.se:

Vad menar du?

Att han håller med dig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Röda eller svarta brytare brukar vara att föredra i spel. Diffar mellan personer, själv kör jag blåa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Razer Blackwidow

Permalänk
Medlem

Func KB-460 för 700kr skulle jag rekommendera!

Visa signatur

Citera för svar.