Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan inte starta Wifi efter uppdatering till windows 7

Permalänk
Medlem

Kan inte starta Wifi efter uppdatering till windows 7

Hej!
Jag har problem med en dator, en Fujitsu Siemens XA 3530 där det tidigare var Vista som operativsystem. På denna datorn har det alltid varit ett onödigt kommando som har varit tvunget att tryckas in för att Wifi funktionen skulle starta nämligen Fn+F1. I alla fall efter installationen av W7 fungerar detta kommando inte och funktionen startar inte automatiskt. Felsökningen påpekar att den trådlösa funktionen inte är aktiverad.

Jag har varit inne i services.msc och ändrat i Wlan Autoconfig till automatisk start när man startar datorn utan framgång. Jag har testat med ett externt nätverkskort som inte heller har fungerat, får samma felkod att den trådlösa funktionen inte är aktiverad. Jag ska kanske säga att det finns inte någon mekanisk "switch" eller knapp på själva datorn som en del andra datorer har utan som jag sagt tidigare har det tidigare varit tangentkommando för att aktivera det trådlösa. Det går att få internet till den när jag kopplar den med lan-kabel.

Jag vänder mig nu till er för råd och hjälp om det är någon som möjligen har förslag på hur man löser detta.

Tack på förhand,
Flongen

Permalänk
Avstängd

http://support.ts.fujitsu.com/download/index.asp?level1=20968...

Sök på din modell, välj sedan windows 7, ladda ner Launch Manager samt se till så du har senaste BIOS

Permalänk
Medlem

Det fungerade! Tack så hemskt mycket för hjälpen och det snabba svaret!

Permalänk

Kolla BIOS-uppdatering till datorn.
På morsans gamla Fujitsu, som också kom med vista, hade de nämlingen ändrat standardläget från off till on i en nyare biosrevision. Då slipper du trycka över huvud taget, även fast det funkar för dig nu.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag skall testa detta också, jag vill tacka för hjälpen!