Vilket moderkort ska jag ha i mitt Bitfenix? m-atx eller m-itx?

Permalänk
Medlem

Vilket moderkort ska jag ha i mitt Bitfenix? m-atx eller m-itx?

Ja, som rubriken lyder så är jag lite osäker på vad som är mest värt i det långa loppet när det gäller moderkort i min kommande rigg.

Är ganska besluten om att jag vill ha ett Bitfenix Prodigy pga portabilitet och att det är smexigt

Men nu är frågan, m-atx eller m-itx?

Det står mellan dessa två isf:

Gigabyte GA-H87N-WIFI, Socket-1150 (

)
eller
Gigabyte GA-Z87MX-D3H, Socket-1150 (

)

Det faktum att m-itx'en har inbyggd wifi tilltalar mig mycket då det hade underlättat en hel del för mig (hade blivit en hemsk massa kabeldragning i lägenheten)

Kan även tillägga att jag inte planerar på att överklocka eller ha dubbla grafikkort. Däremot så har jag fått tag på en billig Corsair H60 som jag planerar att använda i bygget

Uppskattar alla svar!

MVH

Permalänk
Hjälpsam

Skall du inte ha dubbla grafikkort eller behöver massa minne skulle jag gå på mITX Prodigy. . . .tycker M varianter ser rätt skum ut inne i, lite bakvänt

Permalänk
Medlem

Jo jag har märkt det, ser ut som att den liggande lösningen i m-itx'en ser ganska bekväm ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0lski:

Jo jag har märkt det, ser ut som att den liggande lösningen i m-itx'en ser ganska bekväm ut.

Jag rekommenderar mITX-versionen. Riktigt nöjd med min!

Bara att fråga om det är något du funderar på.

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

Är det något som jag borde tänka på under byggets gång? budgeten ligger på omkring 5k men har redan samlat på mig lite smådelar från gamla datorer så tänkte köra på ett gtx760, i5 4670k, h60 kylning, 120gig random ssd som jag har liggandes och numera ovan nämnda m-itx kortet.
hur mycket enklare är det att bära runt på Prodigyn jämfört med ett normalstort chassi (typ Fractal R4)?
hur varmt blir det, borde jag satsa på bra fläktar typ noctua?
finns det något som har bättre bang-for-buck o jag borde satsa på istället kanske?

Tack för ett utomordentligt bemötande!