Permalänk
Medlem

Trådkapning, men är det någon som har en uppsättning Buyscripts som jag skulle kunna använda mig av?

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Samma här.

Vad jag inte begriper däremot är att när Friberg demonstrerar hur rekylmönstret är, och hur man kompenserar för det, så verkar han inte sikta så värst långt under där han vill träffa. Men på det klippet när han är i en match så droppar han siktet rejält.

Jag hade gärna velat se att denna tråden blir en "CS:GO Allmänna tips" :).

Jag såg denna videon för några dagar sedan vars tips ser väldigt lovande ut: http://www.youtube.com/watch?v=BCNZmINOuD0

Ni vet, när folk plantar i B (Dust 2) och du, CT, kommer från mid. Ofta, om det är mer än 1 T vid liv, så är det en som gömmer sig vid bilen. Smokar man där kan man skapa förvirring och skydd för sig så kan man rusha in från dubbeldörr utan att oroa sig över bil.

kanske för att på videon skjuter han på en vägg 10m framför honom. Och på videon är det från A till mid. Klart man måste droppa det mer då

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att du söker DM sedan försöker du helt enkelt göra HS hela tiden. Fördelen med DM är att man råkar ut för alla avstånd och det går snabbt att få skjuta igen när man dör. Man lär sig också snabbt på vilka avstånd man klarar av att spreja och när man måste "dutta" eller bursta. Nackdelen är väl att man måste tänka mycket mer på att vakta sin rygg och att folk spawnar lite varsomhelst.

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Vad som är halvt skumt är när han demonstrerar hur recoil på AK är, och visar ungefär hur långt under man ska skjuta, så är det inte så värst långt under målet. Men på videon som jag länkade, när han är CT på Dust2, så skjuter han ganska mycket längre ner, och verkar träffa.

Någon som har en teori?

det beror på avståndet, man siktar alltid lika långt ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Jag sprejar alltid på såna avstånd, med samma recoil-teknik som friberg. Har aldrig förstått varför man ska dutta när man kan hantera recoil istället

Dutta är säkrare och med rörelse inblandat så blir du mycket svårare att träffa. Går du för spraycontrol som nybörjare riskerar du att den andra spelaren helt enkelt hinner ta sin tid att lägga ett skott i huvudet på dig då du är väldigt lätt att träffa när du rör dig minimalt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Tycker personligen att det vapnet förstör spelet ibland. Jag brukade spela Office förut, men sen mötte jag ett lag där alla körde P90 och rushade. Fans absolut 0 man kunde göra.

Det får man ju faktiskt säga att AWP gör också då...

Men det finns alltid något att kontra med.