klistra in obejekt i photoshop, hjälp!

Permalänk
Medlem

klistra in obejekt i photoshop, hjälp!

hejsan!

Det är så att jag hjälper en tjejkompis med photoshop som hon har i skolläxa med att göra en bild (inom arkitektur), men det är så att alla objekten som är inklistrade ser lite "klipp och klistrat" ut, så det jag behöver hjälp med att göra så att allt "flyter ihop" mer så det inte syns
Och jag trodde jag hade mina "ps-skills" kvar från min skola, men så var tyvärr inte fallet.
det är en bild som har något med arkitekt att göra och kan bifoga bild om det kan hjälpa!

det jag har tänkt lite på är om man kan "blurra" lite runt bilderna som är infogade men det gick sådär... så nu behöver jag och min vän er hjälp!

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Vi är inte här för att göra din kompis skolarbete. Du har dessutom inte gett oss något att arbeta med.

Permalänk
Skrivet av bourne94:

hejsan!

Det är så att jag hjälper en tjejkompis med photoshop som hon har i skolläxa med att göra en bild (inom arkitektur), men det är så att alla objekten som är inklistrade ser lite "klipp och klistrat" ut, så det jag behöver hjälp med att göra så att allt "flyter ihop" mer så det inte syns
Och jag trodde jag hade mina "ps-skills" kvar från min skola, men så var tyvärr inte fallet.
det är en bild som har något med arkitekt att göra och kan bifoga bild om det kan hjälpa!

det jag har tänkt lite på är om man kan "blurra" lite runt bilderna som är infogade men det gick sådär... så nu behöver jag och min vän er hjälp!

Tack på förhand!

Svårt att förstå vad du menar. Om du vill ha suddigt använder du Filter > Blur > Gaussian Blur, vet inte vad det är på svenska.

Är det nån form av vinjett du vill ha, går du in på Filter > Lens corrrection > Custom, sen har du en slider som heter vinjett

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Haha snygg

Skrivet av anon150287:

Vi är inte här för att göra din kompis skolarbete. Du har dessutom inte gett oss något att arbeta med.

Det har jag inte bett er om, ville bara ha hjälp hur man kunde finjustera det sista...
Försökte ladda upp en print från tinypic förut men det gick sådär, gör nytt försök när jag är hemma igen

Skrivet av Mr Kollersh:

Svårt att förstå vad du menar. Om du vill ha suddigt använder du Filter > Blur > Gaussian Blur, vet inte vad det är på svenska.

Är det nån form av vinjett du vill ha, går du in på Filter > Lens corrrection > Custom, sen har du en slider som heter vinjett

Okej, tackar så mycket för förklaringen! Ska ta en titt på det senare
Jag kommer knappt ihåg något från photoshop, men ska ta mig en titt

Bild kommer senare, och sorry för en halvtaskig beskrivning i trådstarten

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Finns väl något verktyg för photorepair med som man kan använda. Beror ju helt på motiven och så hur man gör. Klon-pensel verktyget går ju använda med.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Markera objektet (ctrl-klick på "lagret"), högerklicka sedan på markeringen och ta "refine edge", alt "feather"
Borde vara nog för att du ska kunna gå vidare.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Finns väl något verktyg för photorepair med som man kan använda. Beror ju helt på motiven och så hur man gör. Klon-pensel verktyget går ju använda med.

Okej, får ta en noga titt på det också och se om det kan vara ett bra verktyg

Skrivet av Florrpan:

Markera objektet (ctrl-klick på "lagret"), högerklicka sedan på markeringen och ta "refine edge", alt "feather"
Borde vara nog för att du ska kunna gå vidare.

Det får jag absolut testa, det låter som det kan funka bra!

Får kolla på alla förslagen lite senare! tack så mycket för hjälpen än så länge allihopa!

Bilden som jag ska fixa ser ut så här för tillfället:

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Bästa är att se till att justera färgmättnad/vitbalans etc på objekten du ska klippa in så att de ser trovärdiga ut.

Du har tillexempel två extremt orangea och klara ankor som står i strålande sol utan några som helst skuggor

EDIT: Ankorna kommer nog bli svårt att få vettigt ändå eftersom det blir lite mycket "wtf gör ankorna där"

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns båten väldigt liten för att vara av den modellen på den platsen? Förutom att just färgerna på bilden visade var alla inklippta objekt var och alla kanter. Fast det kanske är något som inte syns lika bra på TN paneler? Jag sitter med kalibrerade IPS skärmar så det sticker ganska fort i ögonen för mig.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Bästa är att se till att justera färgmättnad/vitbalans etc på objekten du ska klippa in så att de ser trovärdiga ut.

Du har tillexempel två extremt orangea och klara ankor som står i strålande sol utan några som helst skuggor

EDIT: Ankorna kommer nog bli svårt att få vettigt ändå eftersom det blir lite mycket "wtf gör ankorna där"

Okej, ska ta en titt närmare på det a.s.a.p!
som sagt, jag är inget PS proffs precis så alla påpekande är värdefulla! Tack för input!

Skrivet av Ctrl:

Är det bara jag eller känns båten väldigt liten för att vara av den modellen på den platsen? Förutom att just färgerna på bilden visade var alla inklippta objekt var och alla kanter. Fast det kanske är något som inte syns lika bra på TN paneler? Jag sitter med kalibrerade IPS skärmar så det sticker ganska fort i ögonen för mig.

Det är en del smådetaljer som måste finjusteras, sen är jag inget proffs på att se detaljer precis heller... men som du säger så är det en del som ska fixas till! ser en del på min skärm, men det syns nog snäppet bättre på din

Ska fortsätta att kolla och se, och tack återigen till alla!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |