Permalänk
Medlem

Mutter/skruv - M3 x 35mm

Hej!

Hoppas jag skriver detta på rätt ställen, är inte riktigt hundra och tror inte att det finns många trådar angående skruvar.

Som titeln säger så söker jag en försäljare som säljer M3 x 35mm och möjligtvis M3 x 30mm muttrar/skruvar, vare sig det är ebay eller en svensk försäljare gör ingen skillnad bara priset inte är för högt.

Detta är till Alphacool's radiatorer, jag tror dom använder vanliga M3 skruvar men är inte säker. Om någon vet bättre så skriv gärna. Om du kan hitta dom i svart är det ett plus men inget måste. Vill helst slippa spreja dom.

Tack i förväg och hoppas jag inte glömt något, Johan.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Finns gör det ju, svårt som privatperson att få tag på dock kan jag tro. Om du har något Tools i närheten av dig så kanske de har(man kan köpa där som privat). Annars är det nog att höra med någon verkstad om de kan tänka sig beställa åt dig för lite fikabröd.

Permalänk

Hobbex har en hel del skruv och mutter. Kanske inte billigast i världen, men enkelt att beställa i mindre kvantiteter.

Visa signatur

Moderkort Asus Maximus VI Formula |CPU Intel i7 4770K | Kylning HW-Labs Black Ice GTX 280 + Aphacool NexXxos ST30 280, D5 med EKtop, EK Supremacy + EK FC780 GTX DCII | RAM Corsair Platinum 1866 4x4 | GPU ASUS GTX780 DCII OC| PSU Cooler Master V1000 | Chassi Phanteks Enthoo Primo | SSD Samsung 840 Evo 250Gb x2

Permalänk
Medlem

MDPC-X säljer M3x35mm, var själv på jakt efter dessa för en tid sedan. Dock är dom svart och så är det insex, men det tycker jag bara är ett plus.

EDIT: Dom har även M3x30mm

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

ta en skruv från din cdrom eller så i chassit. De är M3 och kolla så gängorna är samma. De till HDs är UNC om jag inte minns fel.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

ta en skruv från din cdrom eller så i chassit. De är M3 och kolla så gängorna är samma. De till HDs är UNC om jag inte minns fel.

Hade några UNC skruvar liggandes från min gamla radiator, dom passar inte. Kollade på aquatuning och Alphacools egna hemsida, enligt dom skickas det med M3 skruvar. Så borde väl vara korrekt då.

Slängde original skruvarna för att dom vara kopparfärgade, korkat nog.

Skrivet av AlbertMwugabi:

MDPC-X säljer M3x35mm, var själv på jakt efter dessa för en tid sedan. Dock är dom svart och så är det insex, men det tycker jag bara är ett plus.

EDIT: Dom har även M3x30mm

Inte exakt billigt dock, blir 250 sek med brainwashers inkluderad. Men gissar att kvalité och stil kostar. Kanske blir att beställa lite sleeve för chassit, fläktar och liknande. Blir inte att börja sleeva nätaggregat igen, är inte exakt en person med finess.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

långa M3 skruv finns ju lite överallt, pån elfa och tools tror jag är lättast att få tag på det.

Permalänk
Medlem

Www.Mattssons.se och ring dem, över 135k olika skruv i lager

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Här har du Dosskruv på 3m: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Skruv-och-Bult/El-o...

Bör vara M-gänga.

Mutter vet jag dock inte vart man kan hitta.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Aquatuning har både M3 30 och 35mm i några olika varianter. Ex http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p8932_screw-DI...

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Hade några UNC skruvar liggandes från min gamla radiator, dom passar inte. Kollade på aquatuning och Alphacools egna hemsida, enligt dom skickas det med M3 skruvar. Så borde väl vara korrekt då.

Slängde original skruvarna för att dom vara kopparfärgade, korkat nog.

Inte exakt billigt dock, blir 250 sek med brainwashers inkluderad. Men gissar att kvalité och stil kostar. Kanske blir att beställa lite sleeve för chassit, fläktar och liknande. Blir inte att börja sleeva nätaggregat igen, är inte exakt en person med finess.

Dom är ju tyvärr dyra, men i mina ögon är dom värda det, svarta och insex är inte så lät att hitta. Om du bor i närheten av stockholm kan du ju alltid åka förbi sifvert, dom hara garanterat något du tycker blir bra och dom är garanterat billigare än MDPC-X

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Dom är ju tyvärr dyra, men i mina ögon är dom värda det, svarta och insex är inte så lät att hitta. Om du bor i närheten av stockholm kan du ju alltid åka förbi sifvert, dom hara garanterat något du tycker blir bra och dom är garanterat billigare än MDPC-X

Blir MDPC-X eller om jag hittar något på Ebay innan. Är en bra bit till Stockholm, 1236 kilometer för att vara exakt.

Skrivet av era909:

Aquatuning har både M3 30 och 35mm i några olika varianter. Ex http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p8932_screw-DI...

Såg dom innan, men som sagt vill jag helst ha dom i svart. Lite konstigt att Aquatuning inte har dom i svart allvarligt talat...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av JohanFalk:

Hej!

Hoppas jag skriver detta på rätt ställen, är inte riktigt hundra och tror inte att det finns många trådar angående skruvar.

Som titeln säger så söker jag en försäljare som säljer M3 x 35mm och möjligtvis M3 x 30mm muttrar/skruvar, vare sig det är ebay eller en svensk försäljare gör ingen skillnad bara priset inte är för högt.

Detta är till Alphacool's radiatorer, jag tror dom använder vanliga M3 skruvar men är inte säker. Om någon vet bättre så skriv gärna. Om du kan hitta dom i svart är det ett plus men inget måste. Vill helst slippa spreja dom.

Tack i förväg och hoppas jag inte glömt något, Johan.

Efter mycket letande (fanns oftast bara upp till 25mm i m3) så hittade jag tillslut dessa skruv på Swedol, 40kr för en ask med 100 skruv eller nått.

Permalänk
Medlem

Jag har aplhacool radiatorer jag med och hade ett jäkla problem att hitta rätt storlek.

Slutligen fann jag på min lokala optimera byggvarubutik där de säljs i 20pack, de hade allt både muttrar, skruvar och brickor

Lycka till

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Visa signatur

Jag stör mej aldrig på saker, bara på människor.

Permalänk
Medlem

Hornbach och bauhaus har skruvar och muttrar i lösplock, där hittar du ALLT !

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Hittade dessa, undra om dom är korrekt ? Vidare specifikationer så är dom korrekt, aha det är bara 50 spänn tar och prövar.

http://www.ebay.com/itm/161169135701?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Fan, "This seller is currently away until Feb 09, 2014. If you make a purchase, there may be a delay in processing your order.".

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid köpa längre skruv och en abikotång annars, om du nu inte får tag i exakt M3x35. Med en sådan är det en baggis att nypa av skruvarna till rätt längd, och du får en fin ände som är lätt att gänga på mutter på, till skillnad från om du försöker såga av dem med bågfil, etc.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!